Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@09:34:32 GMT

کارگران سیل‌زده مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۶۴۵۱

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که در همان ابتدای وقوع سیل به تمامی بخش‌های زیر مجموعه این وزارتخانه ابلاغ شد که تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای و ملی وزارتخانه در جهت حمایت و خدمت رسانی به موقع به آسیب دیدگان بسیج شود. اظهار کرد: معاونین و رؤسای سازمان‌های تابعه در مناطق سیل زده فعال هستند در همین راستا رئیس سازمان بهزیستی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی و معاون تعاون این وزراتخانه در استان‌های سیل زده حضور میدانی فعال داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر رفاه با اشاره به اینکه خدمت رسانی به جامعه هدف این وزراتخانه بویژه مددجویان بهزیستی یک اولویت مهم بوده است گفت: در همین راستا تأمین مواد غذایی مورد نیاز مددجویان، بازدید از منازل مسکونی جامعه هدف و تأمین مایحتاج غذایی، پوشاک و لوازم گرمایشی افراد نیازمند توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

وی گفت: سازمان بهزیستی همچنین ستاد مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی و راه‌اندازی مهد کودک و تیم‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی در محل استقرار آسیب‌دیدگان را فعال کرده است.

شریعتمداری در ادامه به تشریح اقدامات وزارتخانه پرداخت و گفت: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی در مناطق سیل زده در آماده باش کامل و به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند. همچنین در بحث توزیع اقلام دارویی و ارائه خدمات درمانی نیز هلدینگهای دارویی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای تأمین داروهای مورد نیاز همکاری‌های لازم را دارند.

شریعتمداری در ادامه گفت: به منظور کمک در بازگشایی معابر و راه‌ها نیز ادوات راه سازی مثل بولدوز، بیل و لودر متعلق به شرکت‌های وابسته به شستا به محل‌های سیل زده اعزام شده است. همچنین در صورت نیاز شرکت‌های مرتبط برای تحویل محصولات سیمان و کپسول گاز نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر کار در ادامه گفت: خوابگاه‌ها و اماکن سازمانهای تابعه به منظور اسکان آسیب دیدگان در اختیار آنها قرار گرفته است. علاوه براین اکیپهای خدمات فنی برای ترمیم و تعمیر خرابی‌ها، اکیپ‌های تعمیرات خودرویی، تأسیسات بهداشتی، جوشکار، و برق کار ساختمان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در مناطق آسیب دیده از سیل سازماندهی شده است.

وزیر رفاه سپس عنوان کرد: توزیع اقلام ضروری و بسته‌های غذایی و کمک‌های اضطراری و تأمین نیازهای اولیه برای حادثه دیدگان مانند وعده‌های غذای گرم، شیر خشک، محصولات لبنی پگاه، وسایل گرمایشی و چکمه از دیگر اقدامات این وزارتخانه برای کمک به سیل زدگان بوده است.

شریعتمداری تخصیص وام و تسهیلات ویژه به سیل زدگان، تعاونی‌ها، بنگاههای خرد و متوسط و بازنشستگان در مناطق آسیب دیده از سیل را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در حادثه سیل برشمرد و یادآورشد: در زمینه مالی، با کمک صندوق ضمانت سرمایه گذاری و بانک توسعه تعاون و بانک رفاه تسهیلات هدفمند برای تعاونی‌ها و شهرک‌های صنعتی آسیب دیده در نظر گرفته شده است. در همین راستا 3500 فقره وام قرض الحسنه فوری به آسیب دیدگان سیل در استان‌های مازندران و گلستان تخصیص یافته است و خسارت دیدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

وزیر کار در ادامه گفت: علاوه بر اینها مقرر شده کارگرانی که به دلیل سیل بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری قرار گیرند. همچنین بنگاه‌های اقتصادی حادثه دیده نیز برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد مورد حمایت و اعطا تسهیلات قرار خواهند گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه با اشاره به اینکه این روزها شاهد حضور کم نظیر مردم برای کمک به هموطنان و عبور از این شرایط هستیم گفت: در شرایط فعلی به انسجام و یکپارچگی برای خدمت به مردم نیاز داریم و همه مسئولان و خدمتگزاران به صورت هماهنگ در کنار مردم هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در شرایطی که هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مشخص نیست، یک مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان از مذاکرات این کانون با مسئولان تأمین اجتماعی درخصوص ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران خبر داده است.نصرالله دریابیگی در این باره می‌گوید: در جلساتی که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاونین داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کرده‌ایم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تورم ۴۳. ۶ درصدی موجود را پوشش دهد دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ نمایند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به این موضوع که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کارعنوان کرده و می‌گوید: ماده ۴۱ قانون کارجمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.نصرالله دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون نفربازنشسته تأمین اجتماعی وخانواده‌های آنان افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشرشریف ونجیب است و اگرهیأت مدیره تأمین اجتماعی؛ هیأت امناء ومدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصمیم دیگری درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان بگیرند؛ بازنشستگان را درشرایط بسیار وخیمی قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با تبیین نقش وجایگاه بازنشستگان امروز دراعتلای صنعت کشور طی سال‌های گذشته گفت: آنانی که درطول ۴۵ سال گذشته برای پیروزی انقلاب وسربلندی کشورمان در۸ سال دفاع مقدس وسال‌های حساس سازندگی از جان ومال خود گذشتند امروز شایسته نیست که شاهد بی‌تفاوتی برخی مسئولان ومدیران باشند و با مشکلات معیشتی دست وپنجه نرم کنند.دریابیگی با اشاره به این که ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی دریافتی ماهانه‌اشان کمتراز۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایربازنشستگان دارند.وی با تأکید براین مطلب که ذخایر صندوق تأمین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگرزحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تأمین اجتماعی یعنی کارگران وبازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش دربرابرکارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند و به انحاء مختلف ازانجام رسالت خویش طفره بروند.

وی بار دیگر افزایش منطقی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق تورم اعلامی مراجع مسئول را خواستارشد وگفت: مفهوم عدالت اجتماعی تقسیم عادلانه ثروت درجامعه است وازمسئولان تامین اجتماعی توقع داریم دراین شرایط سخت همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.پیشتر، چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد انجام می‌شود.میرهاشم موسوی افزود: حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ماه از ۲۰ فروردین آغاز شده و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ اعمال شود همچنین تلاش می‌کنیم معوقه فروردین را نیز در خرداد به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228418 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود