Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@13:51:25 GMT

امدادرسانی به ۴۱۰ خانوار متاثر از سیل در خوزستان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۷۶۳۵

امدادرسانی به ۴۱۰ خانوار متاثر از سیل در خوزستان

خدادادی، از امدادرسانی به ۴۱۰ خانوار متاثر از سیل در خوزستان توسط نیروهای هلال احمر استان خبر داد و گفت: این امدادرسانی در ۱۳ شهرستان صورت گرفته است.

«علی خدادادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از امدادرسانی های جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیلابی از (دوشنبه 5 فروردین تاکنون) خبر داد و اظهار کرد: در این مدت به ۴۱۰ خانوار متاثر از سیل در سطح استان امدادرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تاکنون در شهرهای هفتکل، شوشتر، مسجدسلیمان (سطح شهر، عشایر حاشیه شهر)، آبادان (اروند کنار)، باغملک (عشایر مناطق شاه‌نشین و چال محمدحسین)، لالی، ایذه، گتوند، رامهرمز، خرمشهر، اندیکا (منطقه کوشک، روستای شوال و بخش چلو)، بهبهان و اندیمشک (روستاهای دوبندار، علی آباد و پاپی آباد) گزارش هایی از سیلابی شدن برخی از مناطق اعلام شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، مناطق درگیر سیل در سایر شهرستان‌ها را شامل شوشتر (منطقه شعیبیه)، هفتکل (عشایر حاشیه شهر)، بهبهان (روستاهای دره‌نی و چهل‌کنار)، اندیمشک عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه محورهای بهبهان به گچساران، اندیکا به چهارمحال، ایذه به چهارمحال و اندیمشک به خرم آباد مسدود و در محاصره سیلاب است، اضافه کرد: میان آسیب دیدگان اقلام امدادی همچون پتو، موکت، آب معدنی، انواع کنسروجات، قند و شکر، نایلون پوششی توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه شب گذشته (دوشنبه 5 فروردین) بیش از 50 خانوار در حسینیه‌ها و سالن ورزشی اروندکنار اسکان اضطراری شدند و اقلام مورد نیاز آنها، در اختیارشان قرار گرفت، تصریح کرد: در روستای بن‌سوار باغملک بر اثر بارش شدید باران و ریزش کوه 10 منزل مسکونی به صورت جزئی و کلی تخریب شد.

 

خدادادی، با اشاره به اینکه یک منزل مسکونی نیز در شهر باغملک دچار تخریب شد که عوامل امداد و نجات هلال احمر باغملک به این مناطق اعزام شده و به امدادرسانی پرداختند، ابراز کرد: در منطقه شیمبار یک زن باردار در محاصره سیلاب قرار گرفته بود که با حضور سریع و به موقع نیروهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان نجات یافت و به مرکز درمانی منتقل شد.

 

وی با بیان اینکه یک چوپان 16 ساله که در روستای گاوخفت شهرستان لالی از غروب روز گذشته در محاصره سیلاب قرار گرفته بود، پس از ساعت ها جستجو توسط نیورهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان پبدا و به منطقه امن منتقل شد، ادامه داد: در حال حاضر روستای باجول ایذه در محاصره سیلاب قرار گرفته و نیروهای امدادی اعزام شده اند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب شیراز سیل شیراز سیلاب خبرگزاری شبستان مسافران نوروزی سیل گلستان خسارت سیلاب سیلاب امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز، در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان، رضا آباد، پل سیاه چو و سنگستان، در علی آباد کتول روستای مهدی آبادی، در بندر گز روستای محمد آباد و در آق قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌احمر شهرستان‌های تحت تأثیر برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه با دریافت گزارشات جدید آبگرفتگی نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، افزود: امدادگران تا کنون به ۲۸ خانواده شامل ۱۱۲ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

حاجیلری اظهار کرد: در این امداد رسانی عمده ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان(EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است

کد خبر 6087993

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟