Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@08:18:06 GMT

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز یکشنبه

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۷۷۹۳

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز یکشنبه

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی: سامانه جدید بارشی یکشنبه ازغرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد اما نسبت به این سامانه ضعیف تر خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احد وظیفه در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی 18.30 شبکه خبر با بیان اینکه فردا (چهارشنبه) بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و نیمه ابری خواهند داشت و بارش قابل توجهی نخواهیم داشت، گفت: فردا قرار نیست سامانه ای وارد کشور شود و موج فعال در کشور فردا از مرزهای شرقی خارج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امشب خراسان شمالی، رضوی و غرب سمنان درگیر بارش هستند و سواحل شمالی کشور نیز بارشها ادامه خواهد داشت اما در استان گلستان مشکل جدی وجود ندارد.   او افزود: موج بارشی در زمان خروج از کشور ایران ضعیف تر می شود و در ادامه افغانستان و رشته کوه هیمالیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این سامانه بیشتر در عراق و جنوب غرب ایران تاثیر گذار بوده است. قبل از ایران سامانه ضعیف بود در ایران تقویت شد و بعد از ایران نیز ضعیف تر خواهد شد.  فردا بارش های برف به صورت پراکنده در کردستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز خواهد بود. بیشتر نقاط کشور فردا آسمان صاف و نیمه ابری خواهند داشت و بارش قابل توجهی نخواهیم داشت اما امشب جزایر جنوبی خلیج فارس تحت تاثیر بارش ها قرار خواهند داشت و بارش ها به صورت رگباری خواهد بود.
 وظیفه همچنین درباره منبع بارش ها نیز گفت: سامانه های هواشناسی که اینگونه کشور را تحت تاثیر قرار می دهند مولفه های متفاوتی دارند. هوای گرم و سرد که وارد کشور می شوند تشکیل جبهه توده هوای گرم در برابر هوای سرد را تشکیمل می دهند که با توجه به گستردگی سامامه بارش ها به تدریج رگباری شد.
 او افزود: موجی که از شمال اروپا وارد خاورمیانه شد و در ادامه کشور ما را تحت تاثیر قرار داد و هوای گرمی که از روی اقیانوس هند و عبور از عربستان و دریای سرخ وارد فلات ایران می شوندکه در مواجه با کوه زاگرس و در اثر برخورد باهم موجب ابرهای باران زا و بارش ها به صورت تگرگ و ادامه دار شد.   او افزود: منبع بارش ها اقیانوس هند، دریای سرخ و بخش کمتری نیز از دریای مدیترانه است.  مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه از مردم درخواست کرد اطلاعات را از مراکز رسمی دریافت کنند و به شایعات فضای مجازی مبنی توجه نکنند.  احد وظیفه با تکذیب ورود موج جدید شدید بارشی به کشور گفت: باروری ابرها نیز در بارش های اخیر صحت ندارد و اینکه بارش های اخیر کشور ناشی از بارور کردن ابرهاست کاملا کذب است.  او گفت: سامانه جدید بارشی یکشنبه از غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد و بارش های قابل توجهی را در غرب کشور شاهد خواهیم بود اما سامانه جدید از این سامانه ضعیف تر خواهد بود.

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: با توجه به آخرین وضعیت جوی کشور شاهد بارش برف و باران و مه گرفتگی در استان های اردبیل، اصفهان، قم، مرکزی، لرستان، سمنان و همدان هستیم ، استان های آذربایجان شرقی و غربی شاهد مه گرفتگی و برای  استان های البرز، ایلام، خراسان شمالی و رضوی، زنجان، فارس، قزوین، مازندران، چهارمحال بختیاری، کردستان، کرمان، گلستان، بوشهر، تهران، سمنان، کهکیلویه و بویر احمد و یزد نیز هم اکنون بارش باران داریم.
 در تمام استان های نام برده شده بخصوص استان هایی که وقوع رگبار، رعد و برق و باران شدید داریم هشدار داده شده است و تمامی استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه دستگاه های خدمات رسان و امدادی در حال آماده باش هستند. نیروهای مسلح آمادگی کامل برای امداد رسانی دارند و تمامی تجهیزات و امکانات لازم حتی بخش خصوصی آماده شده است. او در ادامه درباره هشدارها گفت: نکته بسیار مهم توصیه هایی است که از طریق مسئولین اطلاع رسانی می شود و مردم باید توجه کنند و به مناطق سیل خیز و مستعد سیلاب نزدیک نشوند.  انتظار می رود مردم به هشدارها توجه کنند و هشدارهای مسئولان را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند و سفرها را تا حدامکان به تاخیر بیندازند و اطلاعات لازم را از پلیس راه و هواشناسی بگیرند. 
سعیدی درباره وظایف دستگاه های مسئول گفت: جلسات هماهنگی شورای مدریت بحران در کلیه استان ها با حضور استانداران و فرمانداران تشکیل شده است، کارگروه های تخصصی 14 گانه مدریت بحران در آمادگی کامل هستند. بسیج امکانات و آماده باش مسئولین و اطلاع رسانی به موقع موجب شد تلفات کمی در سیل مازندران و گلستان داشته باشیم.  او با تشکر از نیروهای مسلح، بسیج و انتظامی در امداد رسانی گفت: به محض اطلاع رسانی مردم باید سریع روستاها و اماکن در معرض خطر را تخلیه کنند. 
  سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مسیل ها و بخش هایی که خطر زیادی دارد را مسدود می کنیم و از مردم نیز انتظار همکاری و همراهی داریم.  سعیدی درباره تمهیدات پیش بینی شده در تداوم بارش ها گفت: همه مرخصی های مسئولان لغو شده و همه در محل کار خود مشغول کار هستند. شخص وزیر کشور شخصا فرماندهی عملیاتی در استان گلستان را به عهده داشتند.
  رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به صورت 24 ساعته در سازمان حضور دارند. بر اساس دستور رئیس جمهور تمام دستگاه ها و تجهیزات بسیج شده اند لذا از نظر تجهیزات و امکانات مشکلی وجود ندارد و این آماده باش تا عادی شدن وضعیت مناطق سیل زده ادامه خواهد داشت.  او در ادامه گفت: در چند روز گذشته که بیشتر استان ها شاهد سیل بودند، تمام 31 استان  متاثر از شرایط جوی بودند، تعداد 469 شهر روستا و محورهای کوهستانی امداد رسانی شدند. بیش از 110 هزار نفر از هموطنان امداد رسانی شدند. بیش از 37 هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند و 101 نفر به مناطق امن انتقال یافتند.  در این مدت 2100 دستگاه خودرو که در برف و سیل گرفتار بودند رهاسازی شدند و به راه خود ادامه دادند. و بیش از 2200 باب منزل که دچار آبگرفتگی شده بودند تخلیه آب صورت گرفت. عوامل راهداری نیز مشغول بازگشایی راهها هستند اما برای بالابردن ضریب احتیاط و اطمینان نیز برخی راهها به وسیله پلیس راه مسدود شده است تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
 سعیدی گفت: امکانات هلال احمر و دستگاه های امداد رسان در اختیار مردم مناطق درگیر سیل قرار می گیرد و فقط هلال احمر با شماره حساب 99999 مرجع و مسئول جمع آوری کمک های مردمی خواهند بود و شماره کمیته امداد نیز اعلام خواهد شد.
 او در ادامه گفت: باردیگر تاکید می کنیم تا حدامکان امروز و فردا از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.
  دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیل سیل امداد رسانی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید برای برخی از نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(جمعه، ۱۴ اردیبهشت) در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد نسبت شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدت خواهد داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود ادامه داد: یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) تنها در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و در سایر مناطق جوی آرام پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در نیمه غربی و سه شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا اردبیل با کمینه ۵ و پس فردا شهرکرد با کمینه ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902288

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • ورود سامانه بارشی جدید به ایران از روز دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه