Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل ملی هوانوردی و فضا به اختصار ناسا یک سازمان مستقل در شاخه اجرایی حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا است که مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های برنامه فضایی کشوری و تحقیقات مکانیک پرواز و هوافضا را برعهده دارد. این آژانس به تازگی تصاویری را منتشر کرده است که به طور دقیق، جسمی در «کمربند کوئیپر» را به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال دیگر جسم 2014 MU69 داخل کمربند کوئیپر از یک لایه به ظاهر ساده بیشتر به نظر می‌رسد. ناسا به تازگی تصاویری واضح از این جسم را به نمایش گذاشته است که از فاصله ۴ هزار و ۱۰۹ مایلی در روز اول ژانویه و ساعت ۱۲:۳۳ نیمه شب گرفته شده است. در حالی که دانشمندان قبلا برخی از جزئیات MU69 را می‌دانستند، که شکلی غیرمعمول مانند "پنکیک" دو طرفه دارد، این تصاویر با کیفیت بالاتر را نیز به نمایش گذاشتند که جزئیاتی را نشان می‌دهند که قبلا دیده نمی‌شد. شما می‌توانید در این تصویر قطعه‌های دایره‌ای از سطح آن، حفره‌های عمیق (قابل رویت به سمت بالا) و دیگر جزئیات که قبلا بی‌اهمیت بود، پیدا کنید.

این آژانس فضای با افتخار از این کشف خود سخن می‌گوید. افق‌های جدید به MU69 نزدیک‌تر از هدف اصلی خود، پلوتون، به لطف بی سابقه دقت در محاسبات در چندین کشور بود. به گفته مدیر تیم تحقیقاتی این مأموریت، آلن استرن شانس زیادی وجود داشت که دوربین به کار رفته برای عکسبرداری نتواند این جسم را بگیرد.

متأسفانه، دیگر تصویری با کیفیت بهتر از این تصویر جدید نمی‌توان با تجهیزات امروزی گرفت. با این حال، آن‌ها به اندازه کافی خوب هستند که می‌توانند بینش‌های بیشتری در مورد شکل گیری این شیء ارائه دهند و نوع تعاملات آن تقریبا ۴.۱ میلیارد مایل از زمین است. بر اساس گفته‌های استرن، این تصاویر، عکس‌های کوتاهی هستند، اما می‌توانند سال‌ها بینش را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: کاروان کمپینگ نیسان با باتری بازیافت شدنی +تصاویر

انتهای پیام/

تصاویری دقیق از «کمربند کوئیپر» را ببینید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۲/۲۷

پنج شنبه – ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۵/۱۱/۰۷

الخمیس‬ – ۰۷ ذوالقعده ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۵-۱۶

Thursday – 2024 May 16

 

از سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ می به عنوان روز جهانی پسر نامگذاری شد، شعار و هدف این روز تمرکز بر شادی و سلامتی پسران در خانواده و جامعه است. همچنین روزی برای تشویق خانواده‌ها به بیشتر وقت گذراندن با فرزند یا نوه پسر است تا از مشارکت در انجام کارهایی که دوست دارند لذت ببرند و خاطره سازی کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پست مهنار افشار برای شوهر سابق اش به مناسبت روز مرد سفرکارت؛ یک پیشنهاد ویژه برای هدیه سازمانی روز پدر تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز دختر

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار