Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویول همچنان مثل یک کاپیتان حرف می‌زند. بدون شک یکی از دلایل حذف‌های عجیب بارسا در اروپا، نبود رهبری چون پویول بود. 

طرفداری - کارلس پویول، اسطوره بارسلونا اخیرا مصاحبه مفصلی با نشریه مارکا ترتیب داده که در ادامه مشروح صحبت‌های او را ملاحظه می‌کنید:

شما زمانی گفتید می‌خواهید تا 40 سالگی بازی کنید ولی خیلی قبل از آن بازنشسته شدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کی پی بردید که دیگر نمی‌توانید ادامه دهید؟

وقتی که دیگر نتوانستم تمرین کنم. دو سال آخر فوتبالم با سه جراحی زانو بسیار دشوار گذشت. همه می‌دانند ورزش در نظر من چگونه است؛ با تمام توان در هر بازی و جلسه تمرینی شرکت کردن. بنابراین وقتی شما نمی‌توانید جوری که باید کار کنید، باید آن را کنار بگذارید.

به نظر شما یارگیری‌تان با فیگو، نقطه عطف کارنامه فوتبالتان بود؟

بله. آن زمان یک سال از حضورم در تیم می‌گذشت که داستان فیگو پیش آمد. آن بازی برای هواداران بسیار مهم بود. او به بزرگ ترین رقیب ما رفته بود و روز بسیار پرتنش و شلوغی بود. کاملا جو نیوکمپ را به خاطر دارم. وظیفه داشتم در سرتاسر زمین فیگو را یارگیری کنم. خیلی وقت‌ها حتی داور سوت می‌زد ولی من و او به دویدن و حرکاتمان ادامه می‌دادیم! به هیچ چیزی گوش نمی‌کردیم. رفتن فیگو به رئال یک خیانت بود؟ از این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد ولی وقتی یکی از کاپیتان‌های تیم و یکی از محبوب‌ترین‌ها به رقیب مستقیم می‌رود، همواره برای هواداران آزاردهنده است.

از میان مربیانت کدام را انتخاب می‌کنی؟

فن خال کلیدی بود. او در مقطعی دشوار به من اعتماد کرد و برای اولین بار فرصت داد. بابت تمام چیزهایی که در فوتبال تجربه کردم، خرسندم. رایکارد هم برایم بسیار مهم بود و با پپ هم بیشترین لذت را بردم و یاد گرفتم. تکرار شش گانه و در مجموع آن تیم گواردیولا غیرممکن است؟ این را هیچ وقت نمی‌توانید پیش بینی کنید. ولی آن تیم خیلی خوب بازی می‌کرد و همه به این نکته اذعان داشتند. نه فقط هواداران بارسلونا. 

آن ال کلاسیکوهای سال 2011 و کنفرانس‌های مورینیو را چطور به خاطر می‌آوری؟

اینها هم بخشی از بازی است و گاهی حتی به شما انگیزه و اشتیاق بیشتری برای ارائه عملکردی خوب می‌دهد. لحظات بسیار پیچیده و پرتنشی بود ولی شخصا روی ریکاوری از مصدومیت زانویم تمرکز کرده بودم و اینکه بتوانم بازی کنم.

چرا پپ بعد از بارسا دیگر نتوانسته قهرمان اروپا شود؟

چون قهرمانی در اروپا کار بسیار پیچیده‌ای است. او در سیتی بسیار خوب کار کرده است. همان طور که در بایرن هم عالی بود. دیدن بازی‌های تیم او جذاب است. بازیکنان و تیم‌هایش خیلی زود درک می‌کنند که پپ چه می‌خواهد. امیدوارم فینال بارسلونا-سیتی را ببینیم. فوتبال دوستان از آن استقبال خواهند کرد و لذت خواهند برد.

آیا بارسلونا هویت و سبکش را کنار گذاشته است؟

نه. معتقدم بارسا همین حالا هم در هر بازی سعی دارد بازی خودش را انجام بدهد؛ مالکیت را در اختیار بگیرد و بر بازی مسلط باشد. ولی انجام این کار در هر بازی ممکن است. اگر می‌خواهید بارسای فعلی را با تیمی که من این شانس را داشتم تا در کنار امثال ژاوی و اینیستا تجربه‌اش کنم، مقایسه کنید...دشوار و بعید است که چنان فوتبالی را دوباره ببینیم. با این حال ایده و هدف بارسا در حال حاضر هم حفظ همان سبک فوتبال است. بارسا هنوز هم تلاش می‌کند آن نمایش را داشته باشد ولی کار سختی است.

بارسا چرا در سال‌های اخیر در لیگ قهرمانان اروپا ناکام بوده است؟

بارسا در اروپا عملکرد خوبی داشته ولی در این سال‌ها بعضا روزهای بسیار بدی داشته‌ایم و این در لیگ قهرمانان اروپا مجازات سنگینی به دنبال دارد. در رم، در پاریس یا بعد از آن در تورین. این‌ها روزهایی هستند که هیچ چیز خوب پیش نمی‌رود. بد پیش می‌رود و در این تورنمنت این یعنی حذف. چنین اتفاقاتی باید برای تیم درس باشد و اجازه دهید ببینیم امسال ما قهرمان می‌شویم یا نه. 

آیا بارسا در بازی‌هایی که ذکر کردید، فاقد یک رهبر بود؟

به هیچ عنوان. هم اکنون نیز در رختکن بارسا بازیکنان بسیار باتجربه، بزرگ و باکیفیت فراوانی حضور دارند.

وابستگی بارسا به مسی را تایید می‌کنید؟

وقتی بهترین بازیکن تاریخ را در ترکیب دارید، وابستگی به او یک اتفاق طبیعی است. ولی اطراف لئو هم بازیکنان بزرگ زیادی بازی می‌کنند و به کمک آنها تاریخ سازی‌ها شکل گرفته است. بازیکنانی که سال‌ها در کنار هم بازی کردند.

چرا مسی در آرژانتین اینقدر خوب کار نمی‌کند؟

شما باید یک تیم باشید؛ یک ایده فوتبالی مشخص داشته باشید؛ خوب بازی کنید. معتقدم آرژانتین بازیکنان بسیار خوبی دارد ولی این‌ها به عنوان یک تیم خوب بازی نمی‌کنند.

کریستیانو هت تریک کرد؛ مسی پاسخش را داد. دوئل ادامه دارد...

فکر نمی‌کنم آنها به یکدیگر پاسخ داده باشند یا منتظر درخشش دیگری باشند. فکر نمی‌کنم مسی به چیزی واکنش نشان بدهد. این سبک بازی لئو است. همیشه می‌درخشد. اینکه بگوییم مسی مقابل لیون خوب کار کرد به این خاطر که شب قبلش رونالدو مقابل اتلتی هت تریک کرده بود، با عقل جور در نمی‌آید. از ده بازی، مسی در 9 بازی عملکردی خارق العاده دارد و در دیگری خیلی خوب است!

ده لیخت مشهور شده و فن دایک فوق العاده بوده است. بهترین مدافع دنیا؟

بدون شک جرارد پیکه.

بین راموس و پیکه؟

پیکه.

آیا پیکه بهتر از شما است؟

بله. او بهترین مدافع مرکزی دنیا است. من و او بازیکنان متفاوتی هستیم. او در تقریبا همه زمینه‌ها برای بارسا مهره‌ای کلیدی است. رقابت طلبی‌اش، کیفیت و رهبری‌اش. پیکه یک پدیده و دوستی فوق العاده است.

آیا آرتور وارث ژاوی در بارسلونا است؟

می‌تواند باشد. او در 22 سالگی شخصیت بسیار بزرگش را نشان می‌دهد و کیفیت‌ها و سبک بازی مشابهی دارد. ولی مقایسه شدن با ژاوی حرف بزرگی است. درباره یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال حرف می‌زنیم. باید قدم به قدم پیش بروید. اجازه دهید آرتور به تلاش ادامه دهد. البته به او بابت عملکردش تبریک می‌گویم. به او توصیه می‌کنم به بازی‌های ژاوی نگاه کند؛ یاد بگیرد و فیلم‌هایش را ببیند. 

به عنوان یک کاپیتان، قضیه دمبله را چطور مدیریت می‌کردید؟

عثمان بازیکن بزرگی است ولی گاهی پیش می‌آید که تاخیر داشته باشید. باید اجازه دهیم کارش را انجام بدهد و درک کنیم که همه وقتی جوان هستیم، احتمال دارد اشتباهی مرتکب شویم. او در بهترین فضای ممکن قرار دارد. باید از این فرصت استفاده کند و با کیفیتی که دارد، می‌تواند تاریخ سازی کند.

آیا والورده مربی مناسبی برای بارسلونا است؟

کاملا. حضور و کار کردن در بارسا بسیار دشوار است چون توقعات در بالاترین درجه است. ولی والورده کار فوق العاده‌ای انجام داده است.

کوتینیو برای موفقیت در بارسلونا چه چیزی کم دارد؟

به نظرم مشکل اعتماد به نفس است چون او بدون شک کیفیت لازم را دارد. او این را در دیگر تیم‌ها ثابت کرده است. از جمله اوایل دوره حضورش در بارسلونا. فیلیپه به اعتماد به نفس نیاز دارد.

آیا نیمار در ترک بارسلونا مرتکب اشتباه شد؟

لازم است از خودش پرسیده شود. او در بهترین تیم و جای ممکن در کنار بهترین هم تیمی‌های ممکن قرار داشت. بازیکن بسیار محبوب و عزیزی بود ولی چالش‌های دیگری می‌خواست و ما باید به این احترام بگذاریم. اکنون حرف زدن از اینکه او دچار اشتباه شده، فرصت طلبانه و مغرضانه خواهد بود (به خاطر حذف پاریس از اروپا). او مصدومیت‌هایی داشته و پی اس جی هم طبق انتظارات نتیجه نگرفته است. به خصوص در اروپا.هنوز سال‌های زیادی از فوتبال نیمار باقی مانده و پس از بازنشستگی‌اش باید درباره درست یا اشتباه بودن تصمیماتش حرف زد.

آیا قهرمانی‌های مادرید در اروپا، سلطه بارسا برا لالیگا و کوپا دل ری را تحت الشعاع قرار داده است؟

بارسا فصول خوبی را پشت سر گذاشته است. پیشتر وقتی بارسا لیگ و اروپا را می‌برد و مادرید فقط کوپا دل ری را، باز هم این طور به نظر می‌رسید که آنها دستاورد بزرگ‌تری داشته‌اند! بستگی به اینکه چه کسی دستاوردها را مقایسه می‌کند، دارد. بازگشت زیدان؟ او 8 ماه برای فکر کردن زمان در اختیار داشت تا ببیند می‌خواهد چه کار کند. رئال خوب نتیجه نگرفت، به زیدان زنگ زد و او هم پذیرفت. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد

به گزارش "ورزش سه"، در ماه‌های اخیر احتمال حضور چند بازیکن جوان اسپانیایی هم در یورو ۲۰۲۴ و هم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مطرح شده است. 
از جمله کسانی که می‌توانند به هر دو تورنمنت دعوت شوند، می‌توان به لامینه یامال و پائو کوبارسی از بارسلونا و همچنین نیکو ویلیامز، وینگر باشگاه اتلتیک بیلبائو اشاره کرد.

هر سه می‌توانند نقش‌های مهمی را برای اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ آلمان ایفا کنند، زیرا لاروخا برای سومین عنوان قهرمانی خود در اروپا می‌جنگد و در صورتی‌که این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند، از بازی در مسابقات المپیک معاف خواهند شد.

طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، فدراسیون فوتبال اسپانیا به بارسلونا و بیلبائو قول داده است که برخلاف پدری در سال ۲۰۲۱، یامال، کوبارسی و ویلیامز را تحت فشار قرار نخواهد داد

اگر آنها در یورو ۲۰۲۴ حضور داشته باشند دیگر در المپیک بازی نخواهند کرد و در صورتی‌که لوئیز دلا فوئنته اعتقادی به هر کدام از آنها نداشته باشد، آنها به المپیک پاریس خواهند رفت.

این موضوع نگرانی‌های هر دو باشگاه و به‌ویژه بارسلونا را کاهش می‌دهد، به‌خصوص اینکه لامینه یامال و کوبارسی به ترتیب ۱۶ و ۱۷ ساله هستند. با این حال، این بدان معناست که آنها تابستان استراحت زیادی نخواهند داشت، صرف نظر از اینکه در یورو بازی کنند یا المپیک.

دیگر خبرها

  • کدام جشن قهرمانی، هنوز که قهرمان نشده‌ایم!
  • ژاوی اولین نیروی تابستانی بارسا را اعلام کرد
  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!
  • راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!
  • رقابت گواردیولا، آرتتا و شان دایچ بر سر کسب عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر
  • فصل که تمام شود به بارسا برمی‌گردم
  • عبداللهی: در همه جای دنیا این اتفاق بولد می‌شود
  • در انتظار شکست بارسا: رئال دو ساعت در برنابئو می‌ماند!
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • ناراحتی ستاره بارسا از لوا: نگذاشت من گل بزنم!