Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@16:11:10 GMT

علل ابتلا به میگرن

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۹۱۴۵

رئیس انجمن سردرد گفت: مبتلایان به عارضه سردرد میگرنی با رعایت نکاتی ساده می‌توانند کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند. ناطقان: منصوره تقاء استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس انجمن سردرد درباره تفاوت سردرد‌های میگرنی با سایر سردرد‌ها اظهار کرد: سردرد‌های میگرنی در بزرگسالان معمولاً یک طرفه هستند یا در یک سمت سر بیشتر احساس می‌شوند، این سردرد‌ها می‌توانند با حالت تهوع یا استفراغ و احساس ضربان در سر همراه باشند، فرد در هنگام بروز سردردهای میگرنی نسبت به بو‌هایی خاص، نور یا صدا احساس ناراحتی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




طول مدت سردرد‌های میگرنی در بزرگسالان و کودکان

وی بیان کرد: سردرد‌های میگرنی در بزرگسالان بدون مصرف دارو‌های مسکن حداقل چهار ساعت و حداکثر ۷۲ ساعت طول می‌کشند، در کودکان حداقل زمان این سردرد‌ها ۲ ساعت است.


تأثیر سابقه خانوادگی در ابتلا به سردرد‌های میگرنی

رئیس انجمن سردرد افزود: سابقه خانوادگی و وراثت در ابتلا به سردرد‌های میگرنی بسیار مؤثر است، بیشتر مبتلایان به سردرد‌های میگرنی در اعضای فامیل درجه یک خود افرادی دچار این عارضه را دارند، از دیگر عوامل مؤثر در بروز سردرد‌های میگرنی می‌توان به رژیم غذایی ناسالم، ضربه به سر، ابتلا به بیماری‌های مختلف مغزی، اختلالات هورمونی زنان، کمبود برخی ویتامین‌ها و سوء مصرف مواد اشاره کرد.


تقاء تأکید کرد: مبتلایان به سردرد‌های میگرنی با تنظیم زمان خواب و بیداری خود، مصرف مواد غذایی سالم، پرهیز از استعمال دخانیات مانند سیگار و استفاده از مشروبات الکلی، درمان کم‌خونی، کمبود ویتامین D۳ و فشار خون بالا، محدود کردن زمان استفاده از لوازم الکترونیکی، نوشیدن مایعات به مقدار کافی، قرار دادن سر و بدن در وضعیت مناسب هنگام نشستن، ایستادن و خوابیدن، انجام نرمش‌های کششی گردن و شانه و فعالیت فیزیکی مناسب می‌توانند این عارضه را کنترل کنند.


 شیوع سردرد‌های میگرنی در بین زنان و مردان

وی با اشاره به دقیق نبودن آمار شیوع سردرد‌های میگرنی در بین افراد تصریح کرد: متأسفانه آمار‌ها درباره شیوع سردرد‌های میگرنی در بین  اشخاص چندان دقیق نیست، ولی بر اساس آمار‌های موجود شیوع کلی این عارضه در بین افراد حدود ۱۴، در زنان ۱۸ و در مردان ۶ درصد است.


رئیس انجمن سردرد گفت: طب سنتی و طب سوزنی در برخی از موارد سردرد‌های میگرنی به تسکین این سردرد‌ها کمک می‌کنند.

تقاء یادآوری کرد: جراحی روی عصب‌های حساس شده جمجمه یا عضلات تنها برای بهبود سردر‌های میگرنی بسیار مقاوم به سایر درمان‌ها و در مواردی اندک انجام می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: میگرن ، سردرد ، عارضه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: میگرن سردرد عارضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم

 میثم عزیزی رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.

عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.

رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • (ویدئو) میگرن چیست؟
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • میگرن چیست؟ (فیلم)