Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:11:32 GMT

خطراتی که با ترک صله رحم انسان را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۰۴۲۶

خطراتی که با ترک صله رحم انسان را تهدید می کند

قطع رحم یكی از برجسته ترین اموری است كه آثار و پیامدهای محسوس و خطرناكی در زندگی انسان دارد و هشدارهائی كه در روایات در این باره از ائمه(ع) نقل شده است به خوبی گویای خطرناك بودن آن است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم بهاری»، استاد اخلاق در کانال قرآن و حدیث درباره نوروز و فرصت های آن می نویسد:

 

قطع رحم یكی از برجسته ترین اموری است كه آثار و پیامدهای محسوس و خطرناكی در زندگی انسان دارد و هشدارهائی كه در روایات در این باره از ائمه(ع) نقل شده است به خوبی گویای خطرناك بودن آن است و شاید این همه تأكید بر تداوم ارتباطات خانوادگی و اجتماعی و پرهیز از قطع ارتباطات، برای دور نگهداشتن انسان ها از آثار مخرب و ویرانگر و سعادت زدای آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این جا به اجمال، به برخی از پیامدهای قطع رحم اشاره می كنیم:       ۱- كاهش عمر: رسول خدا(صلی الله علیها وآله) فرموده است: «انسانی كه صله‌ی رحم می كند و خداوند به سبب آن، عمر سه ساله او را به سی و سه سال افزایش می دهد؛ در مقابل، انسانی كه قطع رحم می كند خداوند عمر سی ساله او را به سه سال یا كمتر از آن كاهش می دهد.» (وسایل الشیعه؛ ج۲۱؛ ص۵۳۷)   ۲- ابتلا به فقر: امیرالمۆمنین علی(علیه السلام) فرمود: «قطیعه الرحم تورث الفقر؛ قطع رحم با خویشاوندان تنگدستی می آورد.» (وسایل؛ ج۱۵؛ ص۲۴۷)   ۳- نابودی دستاوردها: «… لیس مع قطیعه الرحم نماء با قطع رحم هیچ دستاوردی حاصل نخواهد شد.» (مستدرك؛ ج۱۵؛ ص ۱۸۶)   ۴- انقطاع نسل: امام باقر(علیه السلام) می فرماید: در كتاب امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) آمده است: «سه خصلت است كه دارندگان آن نمی میرند؛ مگر آنكه كیفر آنها را در همین دنیا می بینند: ستم، قطع رحم و قسم دروغی كه با آن با فرمان خدا مخالفت می كنند … به درستی كه قسم دروغ و قطع رحم سرزمین ها را از اهل آن خالی می گرداند و رحم زنان را عقیم می سازد و عقیم شدن رحم، انقطاع نسل را در پی خواهد داشت.» (كافی؛ ج۲؛ ص۲۴۷)   ۵- عدم نزول رحمت: در این باره رسول خدا(ص) فرموده است: «لاتنزل الرحمه علی قومٍ فیهم؛ قاطع رحم  رحمت بر قومی كه در میان ایشان قاطع رحم وجود داشته باشد؛ نازل نمی شود.»(كافی؛ ج۲؛ ص۱۸۴)   ۶- محرومیت از بهشت: رسول خدا(صلی الله علیها وآله) را می فرمایند: «ثلاثة لایدخلون الجنه، مدمن خمر، مدمن سحر و قاطع رحم… سه گروهند كه هرگز داخل بهشت نمی شوند: معتاد به شراب، معتاد به سحر و جادو و قاطع رحم» (وسایل الشیعه؛ ج۱۵؛ ص۳۴۶)   ادامه دارد... پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیل شیراز سیل شیراز خبرگزاری شبستان جمعیت هلال احمر سیلاب گلستان سیل گلستان صله رحم عواقب سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث