Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوئیس کشوری است که علاوه بر طبیعت بکر و مناظر رویایی، قلعه‌ها و قصرهایی با زیبایی‌های سحرانگیز دارد و آژانس مسافرتی «رز سفید جهان » نیز در تور سوئیس، شما را به تماشای این گنجینه‌های معماری و هنر اروپا خواهد برد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آژانس رز سفید جهان، فراموش نکنید که اگر قصدتان از سفر به سوئیس تماشای مناظر ‏زیبای آلپ یا روستاها و دریاچه‌های اطراف آن باشد، از هر مسیری که بروید در چند قدمی شما قلعه‌ای زیبا برای بازدید وجود ‏خواهد داشت که تماشای آنها هیجان سفر را برای شما دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏۱- قلعه اشپیدز

قلعه ‏اشپیدز یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های سوئیس است که در سال ۹۳۳ میلادی ساخته شده است. در آن زمان قسمت غربی سوئیس تحت ‏سلطه ایتالیایی‌ها بود. از آنجایی که این قلعه، بارها بازسازی شده است، داخل آن می‌توانید سبک‌های مختلف معماری را مشاهده کنید.

‏۲- ‏قلعه مونت بلو

این قلعه یکی از سه قلعه‌ای است که زمانی محافظ این شهر باستانی بوده‌اند و بر فراز تپه‌هایی در ایالت تیچینو سوئیس قرار دارند. ‏قلعه مونت بلو در قرن چهاردهم ساخته شد و در قرن پانزدهم گسترش یافت که بازسازی آن به شکل فعلی‌اش در اوایل قرن بیستم صورت گرفته است. این قلعه ‏امروزه دارای یک موزه نیز می‌باشد که در آن وسایل باستانی به نمایش ‏گذاشته شده است. ‏قدم زدن در قلعه به شما اجازه می‌دهد تا از مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

۳- قلعه وفلیون

‏‏‏این قلعه در قرن پانزدهم ساخته شده و بیشتر بخاطر برج بلندی که دارد مشهور است. این قلعه نمونه‌ای از بهترین قلعه‌هایی است که در ‏اواخر قرون وسطی ساخته شدند، هرچند بازدید از آن با ساختمان‌های مربع شکلش برای عموم مردم امکان‌پذیر نیست. اما ‏گردشگران می‌توانند در محوطه و اطراف این قلعه به صورت رایگان گردش کنند. این قلعه در فاصله کمی از شمال دریاچه ‏ژنو قرار دارد و باغ‌های اطراف آن مناظری زیبا به وجود آورده‌اند.

۴- قلعه رپپرسویل

این قلعه که از سه طرف توسط دریاچه زوریخ احاطه شده، در شهر قدیمی ‏رپپرسویل واقع شده و مربوط به قرن سیزدهم ‏است. در آن زمان این قلعه نقش مهمی در عبور و مرور کشتی‌ها داشته است. با گذشت چندین سال، این قلعه ‏مثلثی شکل، اندکی تخریب شد تا اینکه در سال ۱۸۷۰ توسط یک مهاجر لهستانی بازسازی و به موزه ملی لهستان تبدیل گردید. ‏‏‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏

۵- قلعه کستلگراند

قدیمی‌ترین قلعه بین سه قلعه بالای تپه در بلانزونا، قلعه کستلگراند می‌باشد که اولین قلعه مربوط به قرن چهارم در منطقه است. این قلعه که روی یک تپه مسطح در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است، بخاطر داشتن برج‌های سفید و سیاه به خوبی قابل شناسایی ‏است. این قلعه به تازگی بازسازی شده و دارای یک آسانسور است که امکان دسترسی به بالای قلعه و بازدید از آن را ‏آسان می‌سازد. ‏این قلعه در تمام طول سال باز است و برای گشت و گذار در هوای گرم مناسب است. ‏ ‏ ‏ ‏

‏ ‏ ‏

۶- قلعه توربیلون

قلعه توربیلون که قدمت آن به قرن سیزدهم باز می‌گردد، روی یک تپه سنگی بر فراز شهر سیون قرار دارد و در گذشته محل ‏سکونت اسقف شهر سیون بوده است. اگرچه قلعه در سال ۱۷۸۸ در اثر آتش‌سوزی فرو ریخت، ولی یک کلیسای قرن پانزدهمی با تزئینات نقاشی از آن باقیمانده است. رسیدن به قلعه توربیلون کار سختی است اما چشم‌انداز زیبا و رویایی که از ‏فراز این قلعه می‌توانید ببینید باورنکردنی است و به تمام این سختی‌ها می‌ارزد.

۷- قلعه تاراسپ

‏ قلعه تاراسپ در شرق سوئیس و در نزدیکی مرز اتریش و ایتالیا واقع شده است. بخشی از این قلعه مربوط به قرن یازدهم می‌شود که در آن ‏زمان اتریشی‌ها بر این منطقه حکومت می‌کردند. امروزه ساختمان اصلی قابل بازدید نیست اما اتاق‌هایی که به خوبی بازسازی ‏شده‌اند را می‌توان بازدید کرد. از این قلعه به خوبی می‌توان دریاچه‌های اطراف و کوه‌های آلپ را نیز مشاهده کرد.

۸- قصر چیلون

قصر چیلون، پربازدیدترین ساختمان تاریخی در سوئیس است که در یک جزیره سنگی در دریاچه ژنو واقع شده است. از قرن دوازدهم تا شانزدهم، از این قصر برای کنترل ترافیک دریاچه استفاده می‌شد. با دیواره‌های بیرونی و چندین برج ‏بلندی که این قصر دارد، به نظر می‌رسد از این مکان به‌عنوان زندان ایالتی نیز استفاده می‌شد. گردشگران می‌توانند ساعت‌ها از قدم زدن در حیاط‌ها، سالن‌های بزرگ و اتاق خواب‌های قصر و دیدن زیبایی‌های آن لذت ببرند.‏‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوييس قلعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...

پرسپولیس در جام حذفی باخت و از گردونه مسابقات کنار رفت. یک دیدار جذاب و پرگل که ۱۲۰ دقیقه تماشاگران را در هیجان نگه داشت و سرانجام در ضیافت پنالتی بلیط صعود به میزبان رسید.

حذف پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی آنقدر اتفاق مهمی بود که روی خیلی از اخبار و حواشی سایه بیندازد، اما وقتی که غبار هیجان بخوابد، وظیفه کارشناسان است که حقایق بازی را ببینند و آنالیز کنند.

در این مسابقه پرسپولیس ضعف‌های عجیب و غریبی داشت، اما بازیکنان درخشانی هم داشت. بازیکنانی مثل آل‌کثیر و اورونوف که در همان دقایق ابتدایی نیمه اول تیم مهمان را دو گل پیش انداختند. عیسی در وقت اضافه هم دوباره گل زد.

این روز‌ها خیلی‌ها از کیفیت کار مربی برزیلی پرسپولیس صحبت می‌کنند. آشکارا سبک بازی این تیم تغییر کرده و دیگر نسبت به زمان گل‌محمدی با تیم محتاطی طرف نیستیم. تیمی که بعد از زدن هر گل به فکر زدن گل‌های بعدی است و، چون به حمله فکر می‌کند، در دفاع هم زیاد غافلگیر می‌شود.

همه این حرف‌ها تکراری است، اما یک حقیقت پنهان هم دارد. اینکه هر مربی سیستم و روش بازیش را بر اساس داشته‌هایش طراحی می‌کند. تصور کنید اگر همین دو بازیکن در اختیار یحیی گل‌محمدی بودند چقدر می‌توانست در نتایج این تیم و سرنوشت نیمکت پرسپولیس موثر باشد!

بدون شک داشتن همین دو بازیکن یعنی عیسی و اورونوف در دور رفت می‌توانست چنان تغییری ایجاد کند که یحیی گل‌محمدی حالا حالا‌ها امپراطور سرخ باقی می‌ماند. به خصوص در شیوه بازی تیم یحیی که خط دفاعی سر و سامان بهتری داشت و گل زدن به این تیم سخت بود.

در این سال‌ها تیم یحیی اکثر مواقع وقتی گل اول را می‌زد و جلو می‌افتاد، برنده بازی بود و هر زمانی این تیم از داشتن یک بازیکن تمام کننده و گلزن رنج می‌برد پرسپولیس هم به دردسر می‌افتاد. فقط فرض کنید حتی یکی از این دو بازیکن در تیم یحیی حضور داشتند که فرصت‌های بالای ۷۰ درصدی را همیشه گل می‌کنند، آن وقت الان چقدر همه چیز تفاوت داشت!

 

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)