Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:41:10 GMT

گزارش مولر ظرف هفته های آنیده منتشر می شود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۰۴۸۶

گزارش مولر ظرف هفته های آنیده منتشر می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا می‌گوید قصد دارد در هفته‌های پیش‌رو، نسخه‌ای همگانی از گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده روسیه، را منتشر کند.

بازرس مولر در پایان تحقیقات خود نتیجه گرفت که بین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶، و روسیه، تبانی صورت نگرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیام بار روز چهارم فروردین ماه خلاصه‌ای چهار صفحه‌ای از گزارش رابرت مولر را در اختیار کنگره گذاشت و در عین حال گفت که به زمان بیشتری نیاز دارد تا در مورد این‌که تا چه اندازه از گزارش را می‌توان در اختیار همگان گذاشت، تصمیم‌گیری کند.

یک مقام وزارت دادگستری آمریکا که نامی از او برده نشده، به خبرنگاران گفت دادستان کل قصد انتشار گزارش را «طی چند هفته» دارد، «نه چند ماه».

از سوی دیگر اما قانون‌گذاران حزب دموکرات از ویلیام بار خواسته‌اند تا روز دوم آوریل، تمامی گزارش را در اختیار کنگره بگذارد؛ چنین چیزی به این معنی‌ست که دادستان کل یک هفته فرصت دارد تا مرور خود بر گزارش را به پایان برساند.

بخشی از گزارش محرمانه رابرت مولر، مسائلی را در بر می‌گیرد که در جریان نشست‌های محرمانه هیئت عالی منصفه فاش شدند. قوانین فدرال ایالات متحده به‌طور عمومی به دولت اجازه انتشار چنین اطلاعاتی را نمی‌دهد.

گزارش تحقیقات مولر همچنین دربرگیرنده اطلاعاتی در مورد تحقیقات جنایی جاری است، که از سوی بازرس ویژه به مقام‌های قضائی دیگر ارجاع داده شده‌است.

بنا بر خلاصه‌ای که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، منتشر کرده بود، تحقیقات ۲۲ ماهه رابرت مولر، دونالد ترامپ و همکاران او را از تبانی با دولت روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، مبرا می‌کند.

ویلیام بار گفته است گزارش بازرس ویژه قطعیت کم‌تری در پاسخ دادن به این پرسش دارد، که آیا ترامپ تلاش کرده جلوی تحقیقات مولر را بگیرد یا نه. گزارش در عین حال به این نتیجه نرسیده که دونالد ترامپ مرتکب جرم شده، در عین حال «او را تبرئه هم نکرده‌است».

در پی انتشار خلاصه گزارش رابرت مولر، دونالد ترامپ و شماری از مشاوران ارشد او از گروهی از مخالفان سیاسی، بدون این‌که نامی از آن‌ها ببرند، شدیداً انتقاد کرده‌اند که چرا اساساً انجام این تحقیقات را کلید زدند.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز ششم فروردین ماه به خبرنگاران گفت «فکر می‌کنم آنچه رخ داد، شرم‌آور بود».

کد خبر 4576546 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: رابرت مولر ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود