Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@10:16:26 GMT

جزئیات محو شدن روستای «آبیدک» بر اثر رانش زمین

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۰۶۰۰

جزئیات محو شدن روستای «آبیدک» بر اثر رانش زمین

رویداد۲۴ احسان دانشی درباره جزئیات زیر آوار رفتن این روستا به علت رانش زمین، گفت: سه باب منزل مسکونی این روستا در پی ریزش زمین بطور کامل زیر آوار رفته است.

وی با بیان اینکه این حادثه تلفات انسانی نداشت، چراکه هنگام تشدید بارندگی و قبل از رانش، روستا تخلیه شده بود، اظهار کرد: کلیه وسایل خانه‌ها زیر آوار رفتند، ساختمان‌های آنها تخریب و همه دام‌ها از بین رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مارگون خاطرنشان کرد: صاحبان و ساکنان این واحدهای مسکونی با کمک مردم، دهیاران و شوراها انتقال داده شدند.

دانشی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ رأس دام این خانوارها زیر آوار رفتند و تلف شدند.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای این بخش هم‌اکنون قطع است، ادامه داد: ۱۲ خانوار این بخش در محاصره سیل قرار دارند، برق بیش از ۶۰ روستا قطع و ۸۵ درصد مناطق این بخش نیز فاقد آنتن‌دهی تلفن همراه هستند.

روستای «آبیدک» در دهستان زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

بخش مارگون دارای ۱۶۴ روستا و ۳۰ هزار نفر جمعیت است. در این بخش یک راهدارخانه وجود دارد که امکانات و ماشین‌آلات آن جوابگوی نیاز بخش نیست.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سیل سیلاب سیل در کشور سیل استان مازندران سیل استان گلستان سیل شیراز سیل گمیشان آبیدک سیل و آبگرفتگی سیل ایذه سیل دروازه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

دهیار روستای ابیانه از سنگ‌فرش سه هزار و ۲۰۰ مترمربع از معابر روستای ابیانه به منظور تسهیل در تردد گردشگران خبر داد. - اخبار استانها -

مجید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، گفت: در آستانه فصل باز شدن گل‌های محمدی و شروع گلابگیری در شهرستان نطنز، بافت تاریخی و طبیعت پیرامون روستای ابیانه از وجود زباله‌ها پاک شد.

وی با بیان اینکه پاکسازی بافت تاریخی و محیط منظر روستای ابیانه با مشارکت پایگاه میراث فرهنگی، دوستداران طبیعت، دهیاری و مردم روستا برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ محیطی پاک و جمع‌آوری زباله و حفظ و حراست از میراث طبیعی و تاریخی از اهداف اصلی برگزاری چنین برنامه‌هاست.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای افزایش زیبایی منظر روستایی و تسهیل تردد عابران محلی و گردشگران، معابر روستای ابیانه و کوچه‌های محلات تاریخی روستا از جمله محله پل و یوسمون سنگ فرش شد.

نوری با اشاره به اینکه اجرای این طرح علاوه بر تسهیل تردد، سبب هدایت آب‌های سطحی و انتقال به محدوده اراضی کشاورزی روستا خواهد شد، تصریح کرد: در این مرحله سه هزار و 200 مترمربع از معابر روستا، پس از بسترسازی مناسب، سنگ فرش شد و مابقی کوچه‌ها نیز در آینده سنگ فرش می‌شود، ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز بخش زیادی از معابر روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نطنز سنگ فرش شده است.

توزیع علوفه برای حفظ گونه‌های حیات وحش

دهیار ابیانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم یادآور شد: با توجه به اقلیم کوهستانی روستای تاریخی ابیانه و قرارگیری و همجواری آن با  منطقه حفاظت شده کرکس و وجود گونه های متنوع زیستی، عملیات توزیع علوفه در اراضی بالادست روستا همه ساله با همکاری و مساعدت اداره محیط زیست، دهیاری ابیانه و دوستداران طبیعت انجام می‌شود که در زمستان گذشته با توجه به بارش‌های سنگین برف توزیع علوفه در سه نوبت انجام شد.

هادی عسگری گفت: منطقه حفاظت شده کرکس در شمال استان اصفهان با 114هزار هکتار وسعت زیستگاه 290 گونه گیاهی از جمله گون، درمنه، زرین گیاه، بادام کوهی و 13گونه پستاندار از قبیل گرگ، کفتار، بز کوهی، قوچ و میش است.

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

به گزارش تسنیم؛ روستای ابیانه در دامنه کوه کرکس و در 40 کیلومتری شمال غرب نطنز و 70 کیلومتری جنوب کاشان در استان اصفهان، همچون نگینی می‌درخشد و اتوبان خلیج فارس که قم را به اصفهان وصل می‌کند، یکی از بهترین راه‌های دسترسی به روستای تاریخی ابیانه است.

انتهایی پیام/804

دیگر خبرها

  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر