Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس بابیان اینکه امدادرسانی به سیل‌زدگان پلدختر نیازمند بالگرد است گفت: پل‌ها و راه‌های دسترسی تخریب‌شده است. ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: با توجه به خساراتی که سیلاب اخیر به زیرساخت‌های شهر پلدختر و معمولان وارد کرد راه ارتباطی به مرکز شهرستان و مرکز استان قطع شد که اکیپ‌های راهداری از طرف پلدختر و استان اقدامات عملیاتی خود را آغاز کردند که راه بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اولین محموله‌های کمک‌رسانی هلال‌احمر روز گذشته به معمولان رسید و با توجه به بازدیدی که از مناطق سیل‌زده انجام شد پل‌های ارتباطی حدود 40روستا تخریب‌شده است افزود: برق بخشی از روستاهای معمولان و آب شرب شهر قطع است که عوامل امور آب در تلاش هستند تا در کوتاه‌ترین زمان آب شرب شهر را وصل کنند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مناطق سیل‌زده حاشیه رودخانه کشکان خیلی خسارت‌دیده که نیاز است ستاد بحران استان در اولین اقدام راه‌های ارتباطی شهرستان را بازگشایی کند و آب شرب و برق مناطقی که قطع‌شده سریع‌تر وصل شود.

وی بیان کرد: عمق خسارات بسیار زیاد است که به‌طوری‌که تمام دینام‌های برق، پمپاژهای آب و تمام امکانات آب‌رسانی به مزارع خسارت‌دیده است؛ به باغات و مزارع خسارات جدی واردشده که نیاز است سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان‌های مربوطه هر چه سریع‌تر در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کنند و جاهایی که خسارت‌دیده را صورت‌جلسه کنند و نهایت کمک به سیل‌زدگان را داشته باشند.

سیلاب بالغ بر 180 میلیارد تومان به شهرستان نکا خسارت وارد کرد‌سیلاب 100 میلیارد ریال به زیرساخت‌های قصرشیرین خسارت وارد کردسیلاب 680 میلیارد ریال به زیرساخت‌های دالاهو خسارت وارد کرد

کاظمی تصریح کرد: با استاندار لرستان صحبت شده که به‌محض مساعد بودن هوا و اینکه اجازه پرواز به بالگرد بدهند به‌وسیله بالگرد امکانات اولیه را به دست سیل‌زدگان برسانند.

وی خاطرنشان کرد: از شهر پلدختر تا معمولان حدود چهار پل دسترسی تخریب‌شده و راه ارتباطی این روستاها قطع است که بیشترین مشکل را منطقه آمیران کوشکی وچم شهران دارند به‌طوری‌که راه ارتباطی به سمت کوهدشت، پلدختر و معمولان ندارند و باید راه ارتباطی آن‌ها هرچه سریع‌تر بازگشایی شود‌.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: عمق فاجعه در استان‌ها و شهرهای دیگر کشور نباید سبب شود پلدختر و معمولان  فراموش شود، انتظار داریم مسئولان عنایت ویژه‌ای به شهر پلدختر و معمولان داشته باشند.

وی اظهار داشت: نیاز است عمق خسارت از طرف دستگاه به ستاد بحران استان اعلام شود تا در بررسی کارشناسی مناطق سیل‌زده استان دیده شود و در جهت جبران خسارات تلاش شود.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیامی به احمد ادریس، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا از آمادگی کشورمان برای کمک به سیل زدگان این کشور خبر داد. در متن این پیام آمده است:

« جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند. متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان ‌باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • برق شهر معمولان وصل شد
  • آب‌گرفتگی شدید در روستاها و جاده‌های پلدختر
  • طغیان آبشار «آب تاف» پلدختر
  • خسارت سیلاب به مسیرهای ارتباطی روستایی در ایلام
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا