Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:30:14 GMT

خسارت 600 میلیارد ریالی سیل به عشایر گلستان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۰۷۳۳

خسارت 600 میلیارد ریالی سیل به عشایر گلستان

قائم مقام سازمان عشایری کشور با اعلام خسارت 600 میلیارد ریالی سیل به عشایر گلستان ، گفت: ایل راه ها بیشترین خسارت را در حوزه عشایری از جاری شدن سیلاب متحمل شدند.

شاهپور علائی مقدم در حاشیه بازدید از عشایر سیل زده خراسان شمالی در مراوه تپه استان گلستان به ایسنا، گفت: خانه های عشایری و دام از دیگر مواردی بوده اند که بر اثر سیل دچار خسارت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عشایر استان گلستان که عمدتا متعلق به عشایر شرق کشور است، بخشی از عشایر خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد افرادی بوده اند که بر اثر جاری شدن دو سیل اخیر، خسارت دیدند.

علائی مقدم با اشاره به اینکه بیشترین خسارت سیل را عشایر گلستان که در آن عشایر خراسان شمالی، رضوی و گلستان در مناطق قشلاقی این استان مستقر هستند،متحمل شده اند، اظهار کرد: سیل به شش هزار راس دام این افراد خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: رقم خسارت وارد شده به دام، خانه های عشایری و ایل‌راه های این منطقه حدود 600 میلیارد ریال بوده است.

قائم مقام سازمان عشایری کشور بیان کرد: تاکنون 300 تخته چادر، 500 تخته پتو و بسته های غذایی برای کمک به عشایر این منطقه، اهدا شده است.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات هر ساله عشایر خراسان شمالی در استان گلستان کوچ زودهنگام از این استان به خراسان شمالی است و سیل وضعیت امسال را بدتر کرده است؟ توضیح داد: تقویم کوچ عشایر بر اساس اقلیم هر منطقه رعایت می شود و این تقویم را نیز ادارات کل منابع طبیعی با توجه به پوشش گیاهی و نوع گیاهان تهیه می کنند و اگر این تقویم رعایت نشود، تعادل به هم خواهد خورد.

علائی مقدم با بیان اینکه بارندگی ها مناسب و رشد پوشش گیاهی منطقه بسیار مطلوب بوده است، گفت: این وضعیت در خراسان شمالی نیز صدق می کنند و عشایر با کوچ به موقع در خراسان شمالی دچار مشکل نخواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل عشاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: تعداد ۵۰ راس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، عبدالحمید کریمی، امروز_ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران همراه با رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، منجر به تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری استان شد.

وی افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته و حضور اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر رصد شد و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر اقدامات لازم صورت گرفت.

مدیرکل امور عشایر استان فارس ادامه داد: در این بازدید که با حضور رئیس هلال‌احمر شیراز، بخشدار دشت ارژن صورت گرفت، در گفت‌وگو با عشایر حاضر موضوعات مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و بررسی اولیه مشخص شد تعداد ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ پانزدهم الی هفدهم ماه جاری به همه خانوارهای عشایر کوچ رو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کد خبر 750742

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران