Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:38:04 GMT

پاکستان نزدیک مرز ایران نفت کشف کرد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۰۸۰۸

پاکستان نزدیک مرز ایران نفت کشف کرد

پاکستان نزدیک مرز ایران نفت کشف کرده است و یافته های اولیه نشان میدهند پاکستان احتمالاً در آینده به یک صادرکننده نفت تبدیل شود . ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گالف نیوز، محلی که پاکستان انتظار دارد در آن اکتشاف عظیم نفتی داشته باشد، در 230 کیلومتری ساحل کراچی نزدیک به مرزهای ایران قرار دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت هنوز برای مشخص کردن اندازه ی این ذخایر نفتی زود است ولی انتظار می رود آن قدر بزرگ باشد که نیازهای نفتی پاکستان را پوشش دهد .
وی گفت یافته های اولیه نشان میدهند پاکستان احتمالاً در آینده به یک صادرکننده نفت تبدیل شود .
در همین حین غلام سرور خان، وزیر نفت پاکستان هم به کشف ذخایر نفت و گاز اشاره کرد و گفت که حفاری دریایی حدود 230 کیلومتری ساحل نشانه‌های مثبتی از ذخایری عظیم را نشان داده است. « ماه آینده جزئیات دقیق را منتشر می‌کنیم » .
وزیر نفت پاکستان گفت:« حفاری برای اکتشاف نفت و گاز توسط یک شرکت انرژی به پایین ترین لایه رسیده و وارد مراحل نهایی شده است و ذخایر عظیمی را نشان می دهد ولی اطلاعات نهایی را در این زمینه ماه آینده می دهیم ».
عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز به کشف ذخایر عظیم نفتی در ساحل کراچی اشاره کرد .
وی گفته بود که پاکستان پس از اکتشاف نفت در دریای کراچی نیاز به واردات نخواهد داشت .
گروهی از شرکت های چند ملیتی حفاری دریایی را در فاصله 230 کیلومتری ساحل کراچی برای اکتشاف نفت و گاز در 14 ژانویه آغاز کردند .
در دسامبر 2018 ، اکسون موبیل اعلام کرده بود که پس از دوسال دوباره در بازار پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند .
طبق گزارشات اگر این اکتشاف نفتی انجام شود، پاکستان بین 10 کشور برتر تولید کننده نفت قرار خواهد گرفت .
پاکستان در حال حاضر تنها 15 درصد نیازهای داخلی نفت خود را با تولید حدود 22 میلیون تن نفت خام تامین می‌کند. 85 درصد دیگر باید وارد شود .
این کشور با 18 میلیارد دلار کسری حساب جاری مواجه است و بخش عمده ای از ذخایر ارزی خود را صرف واردات نفت می کند. صورتحساب واردات پاکستان در دوره ژانویه تا مه 28_2017 سال مالی قبل به 12.928 میلیارد دلار رسید .
اکسون موبیل 25 درصد سود بلوک جی در دریای پاکستان را در اختیار دارد که توسط شرکت انی پاکستان اداره می شود. بلوک جی که حدود 7500 کیلومتر مربع وسعت دارد در آب های فوق عمیق منطقه تحت اکتشاف دریایی پاکستان قرار دارد .
این بلوک در 230 کیلومتری ساحل پاکستان و در آبهایی با عمق 1900 متر قرار دارد .
اکسون موبیل با شرکایش و دولت پاکستان در ارزیابی اکتشاف کامل بلوک دریای همکاری می کند .

20 فروردین؛ نخستین عرضه سال 98 نفت‎خام در بورس انرژی

انتهای پیام/89

 

R1012122/P/S79,7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس