Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از اعطای تسهیلات برای بازسازی و بازتوانی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل خبر داد.

 قادری در حاشیه بازدید از سیل زدگان عشایری خراسان شمالی در منطقه مراوه تپه استان گلستان گفت: میزان خسارت ها در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض سیل زدگان اعطا می شود.

وی افزود: تسهیلات برای بازسازی و باتوانی منازل شهری و روستایی با نرخ چهار درصد خواهد بود و علاوه بر آن کمک های بلاعوض معیشتی نیز به مردم پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری ادامه داد: میزان خسارت ها بر اساس رقم اعلام شده از سوی استانداران به هیات دولت مصوب و سپس بعد از آن تسهیلات پرداخت می شود و البته نظارت های لازم نیز بر روی آن انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که میزان خسارت های وارد شده بر اثر سیل به بخش های مختلف کشور تا چه میزان بوده است؟ اظهار کرد: با توجه به جاری شدن سیل طی چند روز اخیر تیم های ارزیاب در حال بررسی خسارت ها هستند و نمی توان رقم دقیقی از آن را اعلام کرد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: اما بیشترین خسارت های وارد شده به استان گلستان بوده است بطوری که با رقم های اعلام شده سیل به 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خسارت وارد کرده که 100 هزار هکتار خسارت اساسی دیده اند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DDZ برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه

وکیل متخصص دیه، با دانش و تجربه‌ای که در این زمینه دارد، می‌تواند نقش کلیدی در احقاق حقوق موکلین خود ایفا کند. در ادامه با توضیحات وکیل نادری همراه باشید... ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

در حقوق کیفری ایران، دیه به معنای جبران مالی آسیب‌های جسمی و جانی وارد شده به قربانیان جرایم و حوادث است. مطالبه دیه، فرآیندی است که در آن قربانی یا وراث قانونی او، حق دریافت جبران خسارت را دارند.
وکیل متخصص دیه، با دانش و تجربه‌ای که در این زمینه دارد، می‌تواند نقش کلیدی در احقاق حقوق موکلین خود ایفا کند. در ادامه با توضیحات وکیل نادری همراه باشید...

اهمیت دانش تخصصی وکیل
وکیل متخصص دیه باید با قوانین و مقررات مربوط به دیه، از جمله میزان دیه در شرایط مختلف، نحوه محاسبه آن و فرآیندهای قانونی مرتبط، آشنایی کامل داشته باشد. این دانش تخصصی به وکیل امکان می‌دهد تا:
   1- ارزیابی دقیقی  از میزان دیه متناسب با آسیب وارده ارائه دهد.
   2- استراتژی موثری  برای مذاکره با طرف مقابل یا دفاع در دادگاه طراحی کند.
   3- مدارک و شواهد لازم  را جمع‌آوری نماید تا اثبات خسارت و مطالبه دیه را تسهیل کند به عنوان مثال تصاویر دوربین مدار بسته شهری صرفا ۴٨ ساعت قابل بازیابی می باشد و سرعت عمل در این زمینه اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
چالش‌های مطالبه دیه
مطالبه دیه می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد، از جمله:
 
تعیین میزان دیه:
تعیین میزان دیه بر اساس نوع آسیب و شرایط خاص قربانی می‌تواند پیچیده باشد و البته در حالحاضر میزان دیه توسط پزشکی قانونی اعلام و در مرحله اجرای احکام محاسبه میگردد .
 
اثبات خسارت:
اثبات خسارت وارده و ارتباط آن با جرم یا حادثه می‌تواند نیازمند تخصص و دقت بالایی باشد و البته تحقیق در دستیابی تصاویر و یا شهود و همچنین اخذ نظریه کارشناسی اعم از کروکی تصاوف و یا نظریه کارشناس اداره کار میتواند در این خصوص کمک شایانی نماید.
مذاکره و توافق:
 گاهی اوقات، مذاکره و رسیدن به توافق با طرف مقابل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و البته عملکرد مثبت در این خصوص زمان رسیدن به نتیجه مطلوب را بسیار کوتاه خواهد کرد.
 
تعیین میزان دیه               
تعیین میزان دیه یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند مطالبه دیه است. میزان دیه بر اساس نوع آسیب وارده، جدول دیه مصوب هر سال و شرایط خاص قربانی تعیین می‌شود. وکیل متخصص دیه باید با جدیدترین تغییرات قانونی و نرخ‌های دیه آشنا باشد تا بتواند حقوق موکل خود را به بهترین شکل ممکن احقاق نماید.

جدول میزان دیه در سال 1403
 

نوع دیه مبلغ در سال 1403
دیه کامل در ماه های غیر حرام 1 میلیارد و 200 میلیون تومان
دیه کامل در ماه های حرام 1 میلیارد و 600 میلیون تومان
دیه شکستگی استخوان دست که مطلوب التیام یابد 120 میلیون تومان
دیه شکستگی نازک نی و درشت نی استخوان پا هر کدام 120 میلیون تومان
دیه شکستگی بینی 120 میلیون تومان
دیه شکستگی ترقوه 48 میلیون تومان
دیه شکستگی جمجمه سر در حد هاشمه 120 میلیون تومان
دیه زخم شدگی در حد حارصه 12 میلیون تومان
دیه زخم شدگی در حد دامیه 24 میلیون تومان
دیه دندان‌ های پیشین که کامل ساقط شوند 60 میلیون تومان
دیه دندان‌ های پشتی که کامل ساقط شوند 40 میلیون تومان
دیه یک دست 600 میلیون تومان
دیه یک پا 600 میلیون تومان
دیه شکستگی دنده‌های محیط بر قلب 30 میلیون تومان
دیه خرد شدگی استخوان مطلوب التیام یافته 120 میلیون تومان
  امکان دریافت خسارت مازاد بر دیه

علاوه بر دیه، قربانیان جرایم و حوادث می‌توانند برای دریافت خسارت‌های مازاد بر دیه نیز اقدام کنند.
البته در ماده ١۴ قانون مجازات اسلامی خسارات معنوی و ممکن الحصول را در مطالبع مهریه جایز ندانسته لیکن درخصوص خسارت مادی سکوت کرده که مطابق قاعده کلی خسارات ناشی از جرم قابل مطالبه است.
نتیجه آنکه صرفا خسارات مادی همراه با دیه قابل مطالبه خواهد بود.
 
مشاوره حقوقی و دریافت راهنمایی های لازم از وکیل متخصص دیه
وکیل متخصص دیه با تسلط بر جزئیات فنی و قانونی، می‌تواند در موفقیت مطالبه دیه نقش حیاتی داشته باشد. انتخاب وکیلی که تجربه و دانش کافی در این زمینه دارد، می‌تواند تفاوت قابل توجهی در نتیجه پرونده ایجاد کند.
وکیل متخصص دیه با دانش و تجربه خود می‌تواند در تعیین میزان دیه و مطالبه خسارت‌های مازاد بر دیه نقش مهمی ایفا کند. این امر مستلزم دانش به‌روز و توانایی ارائه مستندات و شواهد محکم در دادگاه است.
مجموعه حقوقی وکیل نادری با داشتن بیش از 15 سال تجربه موفق در محاکم قضایی ، آماده ارائه راهکار های حقوقی لازم جهت احقاق حقوق شما می باشد. جهت کس اطلاعات بیشتر به وب سایت این مجموعه به نشانی اینترنتی vakiladeri.com مراجعه نمایید و یا با شماره 09124230952 تماس حاصل فرمایید.
  آدرس مراجعه حضوری : تهران , تجریش ، ابتدای فناخسرو ، جنب مجتمع تجاری تندیس ، پلاک 16 ، واحد 1

دیگر خبرها

  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه