Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:29:41 GMT

جشنواره نوروز زاگرس در مهاباد پایان یافت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۲۲۱۲

جشنواره نوروز زاگرس در مهاباد پایان یافت

به گزارش ایرنا، دبیر جشنواره نوروز زاگرس روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در بخش «جل و به رگ» (لباس محلی) مقام نخست به گروه سابلاغ از مهاباد رسید و جایگاه های دوم و سوم به ترتیب به گروه های «بخ روژه ی» بانه و «ئاگرین» بوکان تعلق گرفت.
یوسف شریفی ادامه داد: در بخش «چوپی کیشانی» (نفر اول هه لپه رکی کُردی) در رده سنی کودکان مقام اول به دیاکو سلیمی از شهرستان بانه و مقام های دوم و سوم به تریب به محمدامین عبدی از سردشت و آریا قادر زاده از بانه رسید و در رده سنی بزرگسالان نیز ارسلان نوروزی از ارومیه به عنوان نفر اول، کامل کریمیان از مهاباد به عنوان نفر دوم و نوید سیدی از بانه به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بخش «گاوانی» ( نفر آخر هه لپه رکی کُردی) نیز مقام اول را نوید قریشی از مهاباد به خود اختصاص داد و آرمان سعیدی و امید سعیدی هر 2 از ارومیه به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی در خصوص بخش اجرای موسیقی گروه نیز بیان کرد: گروه های «سابلاغ»، «به روژه ی» و «ئاگرین» به ترتیب از شهرهای مهاباد، بانه و بوکان مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در بخش بهترین گروه هه لپرکی کُردی گروه «گوفندی» از ارومیه مقام نخست، گروه «سابلاغ» از مهاباد مقام دوم و گروه «ئاگرین» از بوکان مقام سوم را کسب کرد.
شریفی گفت: جایزه ویژه داوران جشنواره زاگرس نیز به نوجوان «چوپی کش» (نفر اول سرچوپی) از گروه 'روژی مرگه وری' از ارومیه تعلق گرفت.
به گزارش ایرنا، این جشنواره در 2 بخش فستیوال «هه لپه رکی» و نمایشگاه صنایع دستی از سوم تا ششم فروردین ماه در ایام تعطیلات نوروزی برگزار شد.
هه لپه رکی یک نوع آیین قدیمی ویژه مناطق کردنشین است که شامل حرکات موزون و دارای شیوه های مختلف بوده و در ایام قدیم به مناسبت های مختلف از جمله عید نوروز و سیزده بدر، پیروزی در جنگ ها، آماده شدن برای رزم، انجام کار کشاورزی و برداشت خرمن، عروسی و مناسبت های مختلف برگزار می شود.
9903/3020/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایام تعطیلات نوروزی کشاورزی کودکان نمایشگاه صنایع دستی نوروز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران با پایان جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس مخالف هستند

رسانه‌های عبری زبان روز شنبه نوشتند که تل‌آویو برخلاف آنچه منتشر می‌شود، با پایان دادن به جنگ در چارچوب هر توافق احتمالی با حماس موافقت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش اشغالگر به نقل از یک مقام که نامش فاش نشده گزارش داد که تل‌آویو «با پایان دادن به جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد.»

این مقام اسرائیلی افزود: ارتش وارد رفح خواهد شد چه برای آزادی اسیران اسرائیلی آتش‌بس حاصل شود یا نه.

این در حالی است که رسانه‌های عبری، از جمله کانال خصوصی «۱۲»، روز شنبه نوشتند که خوش‌بینی زیادی وجود دارد که حماس امروز به پیشنهاد مصر پاسخ «مثبت» بدهد، این پس از آن است که ایالات متحده از طریق مصر و قطر متعهد شد که ارتش اسرائیل به طور کامل از نوار غزه خارج خواهد شد و جنگ را ۱۲۴ روز که مدت زمان آتش‌بس است، متوقف می‌کند.

در این حین سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: پیش از رسیدن پاسخ حماس اسرائیل هیئتی را به قاهره نمی‌فرستد تا مذاکرات بر سر توافق مبادله اسیران را ادامه دهد.

این رسانه افزود: ما نمی‌خواهیم قبل از اینکه شاهد انعطاف‌پذیری حماس باشیم، متعهد به اعزام هیئتی شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوچ ییلاقی عشایر زاگرس
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • فوتسال بنفیکا به مقام سومی لیگ قهرمانان اروپا رسید
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • اشغالگران با پایان جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس مخالف هستند