Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، دربسیاری از کشور‌های دنیا بنا بر رسم‌های مختلف مراسم آتش بازی وجود داردف شرکت در مراسمی که از سوی افراد متخصص درزمینه برگزاری آتش بازی انجام می‌شود خطری برای سلامت افراد ندارد، اما بیشترین آسیب، معلولیت و مرگ در مراسم‌هایی است که افراد به طور انفرادی و در جمع‌های دوستانه برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آمار‌های جهانی نشان می‌دهند که بیشترین قربانیان و افراد مصدوم در حوادث آتش بازی کودکان هستند، کارشناسان اعلام کرده‌اند تنوع ساخت وسایل آتش بازی جدید در دنیا سبب شده است تا آمار مصدومان در دنیا هر سال بیش از سال پیش باشد.   عوارض هولناک آتش بازی که از آنها بی خبرید انواع وسایل آتش بازی، چون ترقه، موشک، فشفشه، موشک‌های دارای بطری و نارنجک‌های کوچک دست ساز می‌توانند سبب آسیب دیدگی شدید صورت، چشم ها، سوختگی با درصد بالا، قطع عضو و حتی مرگ فرد شود.   قراردادن این وسایل در دسترس کودکان می‌تواند خطری جدی و مرگ بار در آنها به وجود آورد، همچنین صدای انفجار و موج ناشی از آن می‌تواند سبب ایجاد استرس در افراد سالمند، مبتلایان به اختلال‌های روانی، کودکان و زنان باردار شود.   وسایل آتش بازی در زمان انفجار و آتش گرفتن حرارت بسیاربالایی تولید می‌کنند که می‌تواند به سرعت بافت بدن انسان را درگیر و نابود کند. پوست بدن انسان بسیار حساس است و در صورت سوختگی به آسانی ترمیم نمی‌شود و امکان مرگ فرد در اثر عفونت یا ایجاد ظاهر زشت و آسیب پوستی شدید و مادام العمر و نیاز به پیوند پوست وجود دارد.   درکشور آمریکا تنها درسال ۲۰۱۶ بیش از ۱۱ هزارکودک و فرد بزرگسال در اثر آسیب‌های مربوط با آتش بازی راهی اورژانس بیمارستان‌ها شده اند، افزون بر انسان‌ها، حیوان‌های خانگی نیز به شدت در اثر سر و صدای آتش بازی دچار استرس و بی قراری می‌شوند.   کارشناسان توصیه می‌کنند خانواده‌ها از انجام آتش بازی غیر ایمن خودداری کنند و درصورت بروز سوختگی یا هرگونه حادثه به سرعت فرد مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دهند، برای سوختگی‌های بسیار سطحی استفاده از پماد‌های موضعی و قراردادن ژل آلوئه ورا می‌تواند اثر گذار باشد، اما برای سوختگی‌های شدید، خونریزی، ورود شی خارجی به چشم و مواردی از این دست انتقال سریع بیمار به بیمارستان اهمیت فراوان دارد.   یکی از بزرگ‌ترین خطر‌ها در زمان آتش بازی، عمل نکردن مواد محترقه درزمان روشن کردن فتیله آنها و تلاش دوباره فرد برای روشن کردن فیوز است که معمولاً سبب انفجار در نزدیک فرد می‌شود.   بدن انسان دارای گرماست و سبب ایجاد واکنش شیمیایی دربرخی مواد محترقه در زمان حمل آن‌ها با دست می‌شود و آتش گرفتن طبیعت، انجام دادن آتش بازی در نزدیک محوطه خودرو‌ها و فضا‌های دربسته مانند پارکینگ خانه‌ها می‌تواند خطری جدی را متوجه افراد کند همچنین در مواد محترقه و مخصوص آتش بازی انواع مواد شیمیایی، آتش زنه و رنگدانه‌ها وجود دارد که می‌تواند سبب واکنش حساسیت و بروز حمله آلرژی و آسم در افراد شود.
منبع: Hayward
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر بسکتبال| دومین برد طبیعت مقابل ذوب‌آهن

تیم ذوب‌آهن اصفهان در بازی سوم از سری نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال مقابل طبیعت تهران شکست خورد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های طبیعت تهران و ذوب‌آهن اصفهان در بازی سوم از سری نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال، عصر امروز (یکشنبه) به مصاف هم رفتند که تیم طبیعت با نتیجه 74 بر 68 به برتری رسید.

لیگ برتر بسکتبال| شهرداری گرگان به فینال رسید

در دو دیدار قبلی، یک بار طبیعت و یک بار هم ذوب‌آهن برنده شده بودند.

در دیگر دیدار سری مرحله نیمه نهایی، تیم شهرداری گرگان با غلبه بر مهرام در بازی سوم به فینال راه یافت.

دیدارهای مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال به صورت سه پیروزی از پنج بازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • درآمد یک و نیم میلیون یورویی از سکه‌هایی که بازدیدکنندگان به داخل یک فواره می‌ اندازند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین برد طبیعت مقابل ذوب‌آهن
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان