Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:53:15 GMT

شهرداری لواسان: آب منطقه ای نخاله ها را جمع نکرد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۲۷۰۵

شهرداری لواسان: آب منطقه ای نخاله ها را جمع نکرد

تهران- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری لواسان در شمال استان تهران گفت: باتوجه به بالاآمدن آب دریاچه «چناربان» و باوجود مصوبه ستاد مدیریت بحران شمیرانات مبنی بر جمع آوری نخاله ها در مسیر جریان آب توسط مدیریت آب منطقه ای، نهاد مذکور این کار را انجام نداد.

محمدرضا حیدری صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اما باتوجه به احتمال وقوع سیلاب از دو ماه گذشته طرح پاکسازی و لایروبی نهرها و کانال های مسیر آب توسط شهرداری لواسان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران ابلاغ هشدار مکتوب داده شده در صورت وقوع حادثه هیچگونه مسئولیتی متوجه شهرداری نخواهد بود اما در عین حال باتوجه به انجام نشدن کارها توسط آب منطقه ای و نیز باعنایت به احتمال وقوع سیلاب، کار جمع آوری و لایروبی و نیز احداث بندهای موقت در دریاچه چناربان انجام شد.
وی گفت: با وجود آنکه طی یک سال گذشته در لواسان از لحاظ میزان بارش سومین شهر استان بودیم با تلاش نیروهای خدمات شهری با مشکلات آب گرفتگی، انسدادمعبر، بالا زدن جوی ها و مشکلات ترافیکی مواجه نشدیم.
حیدری با تاکید بر اینکه همچنان نیروهای امدادی و خدماتی شهرداری در لواسان به حال آماده باش هستند گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و بنابر هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم بارش های مستمر و شدید تا پایان امروز، یک خودرو شهرداری برای رصد لحظه ای وضعیت در بالای منطقه توک مزرعه (محله هایی که در ارتفاعات شهر قراردارد و سیلاب از آنجا آغاز می شود) مستقر شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری لواسان ادامه داد: تعدادی نیوجرسی و مسیربند نیز در پایین خیابان ورجین قرار گرفته تا در صورت وقوع سیلاب مسیر آن به سمت رودخانه هدایت شود.
لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی در 11 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.
تهرام/9897//1348/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران سيلاب شميرانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی

ایسنا/فارس شهردار منطقه ۳ شیراز گفت: در پی بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای و زباله از کانال آب‌های سطحی سعدی خارج شد.

سیدمحمد جواد افضلی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی مجدد کانال‌های روباز و روبسته در شهرک سعدی بلافاصله پس از بارندگی ۵ اردیبهشت در شیراز توسط نیروهای خدمات شهری این شهرداری انجام شد.

وی تصریح کرد: مسیل‌های آب‌های سطحی محدوده شهرداری منطقه ۳ شیراز  به‌ویژه در شهرک سعدی پس از بارندگی‌های روزهای گذشته در شیراز مجددا پاکسازی شدند.

افضلی افزود: در پی بارش‌های سیل آسای ۵ اردیبهشت در شیراز حجم عظیمی از مخلوط رودخانه‌ای، گل و لای و زباله از بالادست شهرک سعدی وارد این کانال‌های روباز و روبسته آب‌های سطحی این شهرک شده بودند که بلافاصله پس از پایان بارندگی، یعنی از مسیر مقابل آتش نشانی جاده خرامه تا کوچه ۱۹ بلوار شهید وفایی مجددا لایروبی و پاکسازی شد که طی این عملیات بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای، مخلوط رودخانه‌ای و زباله از این کانال‌ها خارج و به بیرون از محدوده منتقل شد.

شهردار منطقه ۳ شیراز با بیان اینکه بیش از ۳۰ نیروی خدمات شهری این شهرداری بلافاصله پس از بارندگی به مدت ۴ روز با استفاده از  ماشین‌آلات سبک و سنگین عملیات پاکسازی را به انجام دادند، تاکید کرد: با اجرای این عملیات، شرایط لازم برای آمادگی در برابر بارندگی‌های بعدی، کاملا فراهم شده است.

افضلی اضافه کرد: عملیات پاکسازی کانال‌ها و تمامی مجاری عبور آب در سطح منطقه ۳ شهرداری خصوصا در شهرک سعدی در حالی از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ انجام شد که از ماه‌ها قبل عملیات لایروبی تمامی منهول‌ها، کانال‌های روباز و روبسته و مسیل‌های آب‌های سطحی منطقه خصوصا شهرک سعدی بصورت مکرر انجام شده بود.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به اینکه شدت بارندگی روزهای گذشته در مقایسه با سال ۹۸ چند برابر بوده است، افزود: علی‌رغم شدت و مدت زمان بارش‌های سیل‌آسای روزهای گذشته، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر سیل‌بند سعدی و همچنین تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم شهرداری باعث شد تا شهرک سعدی و شهروندان عزیز این شهرک از خطرات ناشی از سیلاب در امان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت