Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@06:07:23 GMT

کاهش قیمت آثار هنری کار آسانی نیست

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۳۷۴۴

کاهش قیمت آثار هنری کار آسانی نیست

خبرگزاری میزان- مدیر گالری طراحان آزاد گفت: آثار هنری بسته به شرایط خرید و فروشش پارامتر‌هایی برای قیمت‌گذاری دارد و به همین دلیل هم نمی‌توان به راحتی قیمت آن‌ها را کاهش داد.

محسن نبی‎زاده در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: در این برهه، آثار افراد معروف هنری که ماندگار هستند همچون اسکناس می‌مانند و افرادی این آثار هنری را می‌خرند که بدانند بعد‌ها راحت آن‌ها را می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه در این مقطع دچار رکود و نابسامانی اقتصادی هستیم، بیان کرد: در حقیقت امروزه خریداران آثار هنری کلکسیون‌داران نیستند بلکه دیلر‌های آثار هنری یعنی شرکت‌کنندگانی که در بازار برای جذب موجودی اشخاص حقیقی و شرکت‌ها عملیات تجاری انجام می‌دهند، مشتریان این کار‌ها به حساب می‌آیند.

این گالری‌دار درباره تاثیر کاهش قیمت آثار هنری روی فروش آن بیان کرد: وقتی دلار به این قیمت رسیده، طبیعی است که قیمت آثار هنری هم گران شود و در این میان مردم هم مشغول تامین مایحتاج عمومی‌شان هستند بنابراین کسی اثر هنری برای دیوار خانه‌اش نمی‌خرد بلکه سعی می‌کند نیاز اولیه‌اش را رفع کند.

نبی‎زاده تاکید کرد: آثار هنری قیمتی دارند و آخرین اثر فروخته شده هنرمند، تعیین کننده قیمت اثر بعدی اوست. اگر هنرمندی اثری را ۱۰ میلیون فروخته نمی‌تواند اثر بعدی خود را با بهای ۸ میلیون تومان به فروش رساند، زیرا کسی که قبلا کاری از این هنرمند خریده دچار ضرر و زیان می‌شود بنابراین نمی‌توان به راحتی قیمت آثار را تغییر داد.

وی گفت: هر اثر از هر هنرمند یک قیمت دارد، برخی آثار در ایران، برخی از آن‌ها در موزه‌های معروف دنیا و برخی دیگر در رویداد‌های بین‌المللی خرید و فروش می‌شوند که هر کدام یک پارامتر برای قیمت‌گذاری دارند و به آسانی قابل تغییر نیستند مگر اینکه فروش دست دوم آثار باشد یعنی کسی اثری را خریده باشد و به دلیل نیاز مالی اکنون مجبور به فروش آن با قیمت پایین‌تر شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فروش هنرهای تجسمی گالری قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل

شرکت اپل شدیدترین کاهش درآمد سه‌ماهه در یک سال را داشته، که بخش بزرگی از آن ناشی از افت فروش آیفون در چین بوده است.

به گزارش نورنیوز، این غول آمریکایی حوزه فناوری گزارش داد که درآمدش در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۴ مبلغ ۹۰.۸ میلیارد دلار و سودش ۲۳.۶ میلیارد دلار بوده است‌ــ که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • کاوه: برخی‌ها دوست ندارند کشتی موفق باشد/ بروکس حریف آسانی نیست +فیلم
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل