Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران از مراجعه بیش از ۸۵۳ هزار دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی از ابتدای آبان ماه و هم‌زمان با اجرای فاز دوم طرح کاهش در سطح شهر تهران خبر داد.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «نواب حسینی‌منش» با اشاره به اجرای فاز دوم طرح کاهش در سراسر شهر تهران از ابتدای آبان‌ماه سال ۹۷ گفت: از ابتدای اجرای فاز دوم طرح کاهش (ابتدای آبان ماه تا پایان سال ۹۷) بالغ بر ۸۵۳ هزار و ۶۰۲ خودرو برای دریافت گواهی معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با بیان این‌که هدف اصلی اجرای این طرح، ممنوعیت تردد خودرو‌های آلاینده است، از جریمه و شناسایی ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های سطح شهر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه تا ابتدای آبان‌ماه سال ۹۷، ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵۵۷ دستگاه خودرو به دلیل نداشتن گواهی معاینه فنی اعمال قانون شده‌اند این در حالی است که از ابتدای آبان ماه تا پایان اسفندماه ۹۷ و هم‌زمان با اجرای فاز دوم طرح کاهش در سطح شهر بالغ بر ۹۵۷ هزار و ۹۶ دستگاه خودرو در محدوده‌ی زوج و فرد و ۷۷ هزار و ۸۱۵ دستگاه خودرو، خارج از محدوده‌ی زوج و فرد از طریق دوربین‌های سطح شهر شناسایی و جریمه‌شده‌اند.
حسینی‌منش با اشاره به این‌که از ابتدای سال ۹۷ تا پایان اسفندماه نیز ۱ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۰۲ دستگاه خودرو برای دریافت گواهی معاینه فنی مراجعه داشته‌اند گفت: میزان مراجعات سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، ۱۸ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: بیشترین خودرو‌هایی آلاینده به ترتیب پراید، پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ بودند و بر اساس سال تولید نیز به ترتیب خودرو‌های پیکان، نیسان و در مراحل بعدی وانت مزدا و خودروی آر. دی که سال تولیدشان بالاتر از سال ۱۳۸۴ است، بیشترین میزان آلایندگی را داشته‌اند.
حسینی‌منش با اشاره به این‌که اجرای مرحله دوم طرح کاهش در افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی تأثیر بسزایی داشته است، اظهار کرد: از میزان کل خودروی مراجعه کرده ۳۵۰ هزار دستگاه به دلیل آلایندگی و ۴۳ درصد به دلیل نقص فنی مردود شده‌اند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به علت مردودی این خودرو‌ها گفت: گاز‌های خروجی ۲۹ درصد، عمر ایستایی ۲۷ درصد، عیوب ظاهری ۱۲ درصد، تست ترمز ۱۰ درصد و سایر موارد بیشترین علت مردودی را تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاینه فنی شهرداری تهران معاونت حمل و نقل شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز

«مصطفی رجبی مشهدی» از قوانین جدید و سختگیرانه برای مقابله با استفاده کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز خبر داد و گفت: این قوانین به منظور حفظ حقوق مشترکان سراسر کشور و پایداری شبکه برق تدوین شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ٨ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و به مراکز قضایی واگذار شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه برای تأمین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث می‌شد، تصریح کرد: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه براساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد، تاکید کرد: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت توانیر با توصیه به علاقه‌مندان این کسب و کار برای دریافت مجوز‌های لازم گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو