Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: تاکنون در شهرهای هفتکل، شوشتر، مسجدسلیمان، آبادان، باغملک، لالی، ایذه، گتوند، رامهرمز، خرمشهر، اندیکا، بهبهان و اندیمشک گزارش هایی از سیلابی شدن برخی از مناطق اعلام شده است.

اووی با بیان این که ارزیابی، امداد رسانی و توزیع اقلام امدادی ادامه دارد، گفت: در آخرین ارزیابی تاکنون در سطح استان حدود ۴۱۰ خانوار متاثر از سیل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: در آبادان در بخش اروندکنار امدادرسانی به 51 خانوار صورت گرفته و ارزیابی و امداد رسانی ادامه دارد.

خدادادی با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده، اضافه کرد: اقلام امدادی شامل 126 تخته پتو، 102 تخته موکت، 300 شل آب معدنی، 500 قوطی انواع کنسروجات، 325 کیلوگرم قند و شکر  و 40 کیلوگرم نایلون پوششی بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

او ادامه داد: شب گذشته افراد بیش از 50 خانوار در حسینیه‌ها و سالن ورزشی اروندکنار اسکان اضطراری شدند و اقلام مورد نیاز آنها، در اختیارشان قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد: در شهرستان باغملک نیز حدود 48 نفر از عشایر مناطق شاه‌نشین و چال محمدحسین آسیب دیده اند و به پنج نفر اسکان اضطراری داده شدد.

خدادادی اضافه کرد: اقلام امدادی؛ چادر، پتو، موکت و نایلون پوششی بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

او تصریح کرد: تخریب جزیی و کلی 10 منزل مسکونی در روستای بن‌سوار که بر اثر بارش شدید باران و ریزش کوه روی این منازل صورت گرفت، که در حال امداد رسانی به این خانوار ها هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان یادآور شد: یک منزل مسکونی نیز در شهر باغملک دچار تخریب شد که عوامل امداد و نجات هلال احمر باغملک به این مناطق اعزام شده و به امدادرسانی پرداختند.

خدادادی افزود: در منطقه شیمبار یک زن باردار در محاصره سیلاب قرار گرفته بود که با حضور سریع و به موقع نیروهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان نجات یافت و به مرکز درمانی منتقل شد.

او گفت: یک چوپان 16 ساله  که در روستای گاوخفت  شهرستان لالی از غروب روز گذشته در محاصره سیلاب قرار گرفته بود، پس از ساعت ها جستجو توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان پیدا و به منطقه امن منتقل شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان ادامه داد: در حال حاضر روستای باجول ایذه در محاصره سیلاب قرار گرفته است و نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده اند.

خدادادی با اشاره به مناطق درگیر سیلاب در سایر شهرهای استان، گفت: مناطق درگیر در سایر شهرستان‌ها؛ منطقه شعیبیه(شوشتر)٬ عشایر حاشیه شهر(هفتکل)، روستاهای دره‌نی و چهل‌کنار(بهبهان)، سطح شهر(مسجد سلیمان)، عشایر حاشیه شهر، منطقه کوشک، روستای شوال و بخش چلو(اندیکا)، روستاهای دوبندار، علی آباد و پاپی آباد(اندیمشک) هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان درباره محورهای مسدود شده در استان، توضیح داد: محورهای مسدود و در محاصره سیلاب: بهبهان به گچساران - اندیکا به چهارمحال - ایذه به چهارمحال - اندیمشک به خرم آباد هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر سیلاب خسارت خوزستان خانوارها برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر

سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۴:۲۵ دقیقه روز چهارشنبه ۵اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی نوجوان ۱۵ ساله جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

 بلافاصله یک تیم ۶ نفره امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان فنوج با تجهیزات سیلاب به رودخانه تنگه اعزام شدند.

 با تلاش نیرو‌های امدادی ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه همان روز، پیکر نوجوان در رودخانه پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب