Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت گفت: مقام معظم رهبری شعار امسال را رونق تولید قرار داده اند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در مقابل هر شخصی، در هر جایگاهی که خلاف این شعار عمل کند ، می ایستد، چراکه جدی نبودن در اجرای برنامه های رونق تولید، آسیب جدی به کشور وارد می‌کند.

رضا رحمانی در نخستین جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 98 با اشاره به اهمیت تامین مالی پروژه های تولیدی و صنعتی، گفت: گرچه این بخش به طور مستقیم با وزارت صنعت مرتبط نیست، اما باید موضوع را از طریق ارتباط با بانک ها و بانک مرکزی پیگیری کنیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق شعار امسال تا اواسط هفته آینده به دولت تحویل داده خواهد شد، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب شعار امسال را رونق تولید گذاشته اند و وزارت صنعت، معدن به جد این موضوع را پیگیری می کند.

رحمانی با بیان اینکه نظام با حفظ تولید، در سال 97 بر تحریم کنندگان پیروز شد، اظهار کرد: سال 98 را نیز با توجه به شرایط تحریم و وضعیت فعلی پیش می بریم و دولت و مجلس را هم باید برای اجرای برنامه های خود همراه کنیم.

تشکیل تیم های کارشناسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل تیم هایی از معاونین این وزارتخانه برای سفر به استان ها خبر داد و گفت: این تیم های کارشناسی در قالب گروه هایی، ذیل معاونت امور صنایع، باید به استان ها رفته و با بررسی وضعیت تولید در مناطق مختلف کشور، ضمن توجیه تولیدکنندگان و مسئولان استان ها درباره برنامه ها و اقدامات وزارتخانه برای رونق تولید، جمع بندی کارشناسی خود را از وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان ها در قالب گزارشی ارائه کنند.

به گفته ی رحمانی، این اقدام با توجه به تجربه مثبت سفرهای استانی سال گذشته صورت می گیرد که بسیاری از مشکلات و سردرگمی های مسئولان استانی و تولیدکنندگان با ارائه توضیحات در این سفرها برطرف شد.

وی افزود: همچنین در این بازدیدها باید مطمئن شویم که مواد اولیه داخلی و خارجی مورد نیاز تولیدکنندگان که هر کدام از طریقی باید پیگیری شود، تامین خواهد شد.

رحمانی همچنین بر اجرای کامل مصوبه واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید بدون انتقال ارز تا سقف 300 میلیون دلار تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت صادرات کالای ایرانی در سال 98 ، گفت: امسال شاه بیت کار ما، رونق تولید و در نتیجه افزایش صادرات است که ستاد تسهیل و رونق تولید از لحاظ میدانی باید در خط مقدم این جبهه باشد، هر چند در حال حاضر ساختارش به طور کامل مناسب این ماموریت نیست، اما برای اصلاح این ساختار باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

تاکید بر بهبود فضای کسب و کار

وی با تاکید بر اینکه تولید مولد در صنعت، معدن و کشاورزی بوده که دو مورد آن در حیطه مسوولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: باید اطلاعات و آمار وزارتخانه درباره وضعیت تولید و نیازهای واحد ها را به روز کرده و برای تامین این نیازها برنامه ریزی کنیم.

در ادامه، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد و افزود: بهبود فضای کسب و کار تنها با اراده و تغییر پارادیم های ذهنی مسوولان دست یافتنی است، با این حال 10 آیتم برای سنجش وضعیت فضای کسب و کار وجود دارد که در حال حاضر با توجه به این آیتم ها در وضعیت خوبی قرار نداریم.

رحمانی با بیان اینکه باید نواقص و مشکلات در بهبود فضای کسب و کار را استخراج کرده و آن را حل کنیم، گفت: مجموعه ما باید به گونه ای عمل کند که اگر صنعتگری از وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج شد، به این نتیجه برسد که مسوولان، کارشناسان و... وزارتخانه هر آنچه از دستشان بر می آمده برای او انجام داده اند و رسیدن به این هدف هم نیاز به برنامه ریزی و... ندارد، بلکه نیازمند یک اجماع در وزارتخانه است.

افزایش تولید ساخت داخل

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت افزایش تولید ساخت داخل اظهار کرد: اجرای پروژه توسعه تولید پوشاک و نساجی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، چراکه سالانه حجم بسیاری پوشاک وارد می شود و این حوزه 12 درصد اشتغال کشور را دارد، همچنین گسترش آن نیازمندسرمایه گذاری پایینی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین برنامه های وزارتخانه را توسعه بخش معدن عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته و با توجه به ظرفیت های این بخش، سال جاری ، سال توجه بیشتر به معدن خواهد بود.

رحمانی با اشاره به ضرورت توسعه صادرات، افزود: در این حوزه، بسته حمایت از صادرات را داریم که کامل است و در صورت اجرای آن، مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای کشورهای همسایه، عراق، سوریه و لبنان پکیجی را تهیه کردیم و این کار برای روسیه و کشورهای آسیای میانه و دیگر کشورها هم می تواند انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری و اجرای مشوق ها برای واحدهای خوش حساب را از دیگر برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و با اشاره به لزوم ایجاد همدلی و همسویی میان تولیدکنندگان، دولت و مردم، بر افزایش نقش آفرینی تشکل های خصوصی و اطلاع رسانی اقدامات وزارتخانه برای آنها و مردم تاکید کرد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DEL برچسب ها: رونق تولید ، وزیر صنعت ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رونق تولید وزیر صنعت بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور

سهیل محمودیان کارشناس انرژی در مورد خنثی سازی تحریم ها از طریق فروش بی سابقه نفت خام با کمک دیپلماسی فعال انرژی به خبرنگار قدس گفت: ایران با افزایش صادرات نفت خام خود به سطوح بی سابقه در 6 سال گذشته و جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود، با موفقیت تاثیر تحریم ها را خنثی کرده است. ایران طی سال‌ها با تحریم‌های متعددی به‌ویژه صادرات نفت خود مواجه بوده است که توانایی این کشور را برای فروش نفت خام خود در بازار بین‌المللی محدود کرده است. با این حال، ایران در سال‌های اخیر توانسته است با اعمال سیاست‌های جدید و نوین در بخش نفت و گاز بر این چالش‌ها فائق آید.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی موفقیت استراتژی بازاریابی نفت ایران، متنوع‌سازی پایگاه مشتریان آن است. ایران فعالانه به دنبال بازارهای جدید برای نفت خام خود بوده است و وابستگی خود را به خریداران سنتی کاهش داده است. ایران با کاوش در بازارهای جدید و ایجاد مشارکت های بلندمدت با خریداران، توانسته صادرات نفت خام خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این رویکرد به ایران کمک کرده تا به درآمد سالانه 35 میلیارد دلاری برسد که بالاترین میزان در 6 سال گذشته است. علاوه بر این ایران با جذب سرمایه گذاری خارجی در جهت توسعه میادین و زیرساخت های نفتی خود توانسته ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داده تا بتواند تقاضای فزاینده نفت خام خود را در بازار بین المللی برآورده کند. این امر نه تنها حجم صادرات ایران را افزایش داده است، بلکه کیفیت و رقابت پذیری فرآورده های نفتی این کشور را نیز افزایش داده است.

محمودیان با اشاره به جذب 5.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تشدید تحریم ها گفت: ایران علاوه بر بازاریابی موفق نفت ایران، به نقاط عطف قابل توجهی در جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود نیز دست یافته است. علیرغم تحریم های اعمال شده بر این کشور، ایران موفق به جذب سطوح بی سابقه ای از سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی خود به ویژه در صنعت نفت و گاز شده است. در سال گذشته، بخش نفت و گاز کانون اصلی سرمایه گذاری خارجی بود که مجموع آن به 5.5 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در سال های اخیر است. روند صعودی سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران را می توان ناشی از تلاش دولت برای ایجاد فضای مساعد برای سرمایه گذاران خارجی دانست. دولت سیزدهم سیاست‌هایی را برای ساده‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌های خارجی در بخش انرژی اجرا کرده است. ایران با ارائه شرایط جذابی مانند معافیت های مالیاتی، اجاره زمین با یارانه و روش های تایید ساده، توانسته طیف متنوعی از سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب کند.

این کارشناس انرژی ادامه داد: علاوه بر این، ایران در راستای توسعه مشارکت های استراتژیک با شرکت های خارجی برای استفاده از تخصص و منابع آنها در صنعت نفت و گاز کار کرده است. ایران با همکاری شرکت‌های بین‌المللی توانسته است به فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوآورانه برای ارتقای توان و کارایی تولید خود دست یابد. این امر نه تنها از نظر افزایش تولید نفت و گاز به نفع ایران بوده است، بلکه به رشد و توسعه کلی بازار انرژی این کشور نیز کمک کرده است.

وی افزود: دیپلماسی هوشمندانه انرژی دولت سیزدهم، تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم‌ها را با رسیدن به سقف‌های فروش روزانه نفت خام در 6 سال گذشته و شکستن رکوردها در جذب سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود با موفقیت به سرانجام رسانده است. ایران از طریق استراتژی‌های بازاریابی موثر، تنوع بخشی به مشتریان و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن و در نتیجه تمرکز بر بازطراحی تجارت انرژی کشور، فروش نفت خود را به زمان برجام برساند م درآمد ارزی را نیز حدود دو برابر کند. رکوردشکنی های ایران در فروش نفت خام و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز پیامدهای مهمی برای آینده بازار انرژی کشور دارد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید