Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@11:20:46 GMT

ورودی آب اروند و کارون بسته شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۴۹۳۰

ورودی آب اروند و کارون بسته شد

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به منظور پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب اقدامات پیشگرانه ای انجام داده است.

به گزارش تسنیم، نورالله اسعدی درباره اقدامات پیشگرانه بندر خرمشهر از بروز سیلاب، اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با همکاری سایر ارگان ها، پیشگیری از سرازیر شدن آب رودخانه های کارون و اروند به مناطق روستایی حاشیه این رودخانه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بستن ورودی رودخانه‌ها و ایجاد خاکریز‌ها برای ممانعت از پیشروی آب به روستاهای حفارو همچنین دربندشرقی، جدیده، سوره و سرحانیه خرمشهر انجام شده است.

وی تصریح کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعزام دو یدک‌کش و شناور ناجی چهار به سمت پل شناور روستای منیخ خرمشهر واقع بر روی رودخانه کارون که در حال غرق شدن بود و باعث افزایش سطح آب و ایجاد مشکلات بیشتر برای روستاها می‌کرد اقدام به پشتیبانی از عملیات بازکردن این پل کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: ایجاد خاکریز در ابتدای اسکله خانیان بندر خرمشهر تا اسکله شماره یک برای جلوگیری از پیشروی آب اروند و آسیبرسانی به خودروهای وارداتی موجود در محوطه بندر از جمله دیگر اقدامات پیشگرانه اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر است.

وی ادامه داد: نیروهای خدمات دریایی و طناب‌گیرهای اسکله‌های بندر خرمشهر به منظور مهار مطمئن شناورهای موجود در اسکله های بندر و شناورهای رها شده در رودخانه کارون اقدام به محکم بستن طناب شناورهای موجود در اسکله‌ها و شناورهای رها شده در رودخانه کارون کردند.

اسعدی تصریح کرد: بندر خرمشهر برای انجام مسٔولیت‌های اجتماعی خود اقدام به اعزام شبانه تمام تجهیزات مورد نیاز و یک دستگاه لودر به روستاهای حاشیه کارون ازجمله منیخ، حفارشرقی و غربی تا پل یادگار امام کرد تا از بروز خسارت احتمالی ناشی از بالا آمدن میزان آب رودخانه کارون جلوگیری کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی گفت: تمام عوامل اجرایی بندر خرمشهر از جمله مدیرکل، معاون و پرسنل واحد دریایی، روابط عمومی و یگان حفاظت و انتظامات بصورت شبانه روزی با رصد فعالیت شناورها در سطح آبراه اروند و کارون از هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز و غیر اصولی جلوگیری بعمل می آورند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارون خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لبنان ۲۴، سنتکام از توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه به علت شرایط بد آب و هوایی خبر داد.

سنتکام اعلام کرد که شدت وزش باد و ارتفاع امواج دریا شرایط ناامنی را برای نظامیانی که مشغول ساخت اسکله هستند، ایجاد کرده است.

گفتنی است که آمریکا به دنبال ساخت اسکله شناور در سواحل غزه است. این طرح شامل دو جزء اصلی است که باید به هم وصل شوند - یک اسکله شناور بزرگ که از قطعات فولادی تشکیل شده و یک گذرگاه و اسکله دو طرفه ۵۴۸ متری.

این گذرگاه از اتصال قطعات فولادی ۱۲ متری تشکیل شده است که تا ساحل ادامه دارد.

کشتی‌های باری تدارکات را به آب‌های غزه می‌رسانند و کمک‌ها سپس بر روی تعدادی قایق و کشتی‌های کوچک‌تر - معروف به کشتی‌های پشتیبانی لجستیکی - بارگیری و به اسکله برده می‌شود. از آنجا به بعد، وسایل نقلیه زمینی امکانات را به داخل غزه خواهند برد.

این مسیر فلزی در دریا وصل و سپس به سمت ساحل هدایت می‌شود و نیروهای آمریکایی مجبور نیستند پا به ساحل غزه بگذارند.

کد خبر 6095946

دیگر خبرها

  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل
  • تالاب حله جانی تازه گرفت
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی