Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  باقر کرد معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملکرد سازمان هواشناسی در پیش بینی سیل‌های اخیر کشور قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اگر این پیش بینی‌ها نمی‌بود معلوم نیست چه اتفاقی رخ می‌داد، ادامه داد: ارزش هواشناسی حالا معلوم می‌شود که چه ظرفیت عظیمی برای مدیریت بحران در اختیار کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان به پیشرفت‌های سازمان هواشناسی اشاره کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت که بیش از ۹۰ درصد مردم اعتماد عمیقی به پیش بینی‌های هواشناسی دارند.

وی اظهار داشت: جنوب سیستان و بلوچستان سیل خیز است، اما با حضور به موقع هواشناسی و پیش بینی‌های دقیق و کارشناسی شده آن توانسته ایم جلوی بسیاری از خسارت‌ها را بگیریم.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به مدیریت‌های بهنگام و به موقع ستاد مدیریت بحران در مواجهه با مخاطرات جوی، گفت: پس از صدور اطلاعیه یا اخطاریه جوی از سوی هواشناسی، مدیریت بحران استان به صورت مستمر و لحظه‌ای پیگیر آخرین وضعیت جوی مناطق تحت هشدار هواشناسی است.

محسن حیدری ادامه داد: پیگیری و اهمیت دادن به هشدار‌های هواشناسی از سوی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان قابل تقدیر بوده، زیرا نتیجه این پیگیری‌ها به حداقل رسیدن خسارات و افزایش ایمنی مردم در برابر این حوادث است.

وی افزود: نکته دیگری که سبب کاهش خسارت‌های سیل در سیستان و بلوچستان شده موضوع رفتار‌های سنجیده مردم در حفظ حریم رودخانه‌ها و طبیعت است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان رویکرد توسعه محور مجموعه معاونت عمرانی استانداری را ستود و ادامه داد: در پنج سال اخیر ۶ پروژه عمرانی بزرگ در هواشناسی استان کلید خورده که دو مورد آن تا کنون به بهره برداری رسیده و چهار پروژه نیز در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه چهار ایستگاه سینوپتیک در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است گفت: در هیچ زمانی هواشناسی استان به اندازه مدیریت فعلی و اخیر استان در صدر توجه نبوده است.

حیدری خاطرنشان کرد: برای اینکه هواشناسی سیستان و بلوچستان به استاندارد‌های ملی نزدیک شود نیاز به تأسیس بیش از ۳۰ ایستگاه داریم که مطالعات ساخت این ایستگاه‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار برای توسعه شبکه پایش ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان از همین امروز آمادگی لازم برای شروع کار و تأسیس این ایستگاه وجود دارد.

انتهای پیام/ع

عملکرد هواشناسی در سیل‌های سیستان و بلوچستان قابل تقدیر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان از «حمید رضا زارع» سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی که کیف پول حاوی مقادیری وجه نقد، کارت هدیه و مدارک شناسایی را به صاحبش بازگردانده بود، تقدیر کرد.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمیدرضا زارع در اقدامی قابل تحسین، حین خدمت کیف پول حاوی یک میلیون تومان وجه نقد، تعدادی کارت هدیه، کارت بانکی و مدارک شناسایی متعلق به یکی از مسافران که هجدهم فروردین ١۴٠٣ در ایستگاه متروی تختی جامانده بود را به صاحبش بازگرداند.

وی افزود: این سکوبان پاک‌دست برای دومین بار است که این اقدام انسان دوستانه را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: با توجه به تردد روزانه تعداد زیادی از شهروندان در ایستگاه‌های مترو، کارکنان این شرکت علاوه بر وظایف محوله، به‌عنوان امانت‌دار و خادم مردم در راستای خدمت‌رسانی و رضایت هرچه بیشتر شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

کد خبر 751534

دیگر خبرها

  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • کشف ۲۲ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های سیستان وبلوچستان
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال