Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در گفتگو با ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اهمیت و جایگاه مسابقات قرآن کریم گفت: برگزاری این مسابقات توسط جمهوری اسلامی ایران یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ماهیت اسلامی خود باید به مباحث دینی و قرآنی توجه بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در ایران اسلامی به موضوع قرآن اهمیت خاصی داده‌ شده است و برای فراگیری قرآن، تفسیر، تحقیق و حفظ این کتاب آسمانی گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ شده و امیدواریم این حرکت معنوی همچنان مستمر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: اگر بخواهیم اهمیت و جایگاه قرآن را در جمهوری اسلامی ایران بررسی کنیم با یک تحقیق اجمالی به این حقیقت می‌رسیم که در موضوع تفسیر قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در جمهوری اسلامی موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و این کتاب آسمانی به خوبی در جامعه گسترش‌ یافته است.
وی حضور قاریان برجسته بین‌المللی در مسابقات قرآن کریم را بسیار کار ارزشمند و موفقیت‌آمیز دانست و تأکید کرد: وقتی مهمانان خارجی به ایران اسلامی می‌آیند و در این مسابقات شرکت می‌کنند، این حضور عامل مهمی برای تشویق و ترغیب مردم خواهد شد و همچنین به جهانیان ثابت خواهد کرد که ما به این کتاب الهی توجه جدی داریم.
نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: متأسفانه برخی چنین وانمود می‌کنند که ایران اسلامی به قرآن توجه خاصی ندارد و به دنبال شیعه هراسی و ایران هراسی هستند؛ اما برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این توطئه را خنثی و سبب توسعه و گسترش روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
وی افزود: ایران اسلامی افزون بر توجه به ولایت و امامت به قرآن نیز اهمیت خاصی می‌دهد و برگزاری سی و شش دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این حقیقت را اثبات می‌کند و جای تقدیر دارد که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به این موضوع بسیار مهم به‌صورت ویژه می‌پردازد.
آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: شیعه همیشه توأمان به قرآن و عترت می‌پرداخته و به هر دو آن‌ها عشق می‌ورزد، هرگز این تهمتی که به ایران اسلامی و شیعه می‌زنند جایگاهی ندارد چون قرآن و عترت هرگز از هم جدا نیستند و ما اعتقاد راسخ به این موضوع داریم و در عملهم آن را اثبات کرده ایم و ازاین‌پس نیز چنین خواهد بود.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز حافظان قرآن از میان برادران و خواهران جوان و نوجوان این حقیقت را به اثبات می‌رساند که شیعه و ایران عزیز قرآن را باور دارد و به آن عمل می‌کند، هم‌اینک صدها جوان تربیت‌شده در حوزه قرآنی وجود دارد که به موضوع قرآن می‌پردازند و همچنین در حوزه‌های علمیه تفسیر قرآن کریم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حدود ۱۰۰ کرسی تدریسی در حوزه علمیه این واقعیت را نشان می‌دهد که قرآن در میان حوزویان چه جایگاهی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، مینسک آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود