Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:03:48 GMT

تراز دریاچه ارومیه از یکهزار و 271 متر فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۶۲۰۰

تراز دریاچه ارومیه از یکهزار و 271 متر فراتر رفت

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با 31 سانتیمتر افزایش نسبت به زمان مشابه سال گذشته به یکهزار و 271 متر و یک سانتی متر رسید.

کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تراز این دریاچه در روز مشابه سال آبی گذشته یکهزار و 270 متر و 70 سانتی متر بود و افزایش آن نسبت به ابتدای سال آبی جاری نیز 74 سانتی متر برآورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ثبت تراز یکهزار 270 متر و هشت سانتی متری برای دریاچه ارومیه در سال های گذشته، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید و اختصاص اعتبار مناسب برای اجرای طرح های احیا در کنار رهاسازی آب سدهای اقماری و بارش های مناسب شاهد رشد نزدیک به یک متری سطح آب دریاچه هستیم.
وی ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه نیز طبق آخرین پایش انجام شده به 2 هزار و 583 کیلومتر مربع رسیده که 352 کیلومتر مربع بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در دریاچه ارومیه نیز 2 میلیارد و 640 میلیون مترمکعب است که رشدی یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعبی نسبت به زمان مشابه سال گذشته دارد.
به گزارش ایرنا، در ماه های گذشته بیش از 300 میلیون مترمکعب آب از سدهای اقماری وارد دریاچه ارومیه شد و علاوه بر آن بارش های بسیار خوبی را در زمستان و ابتدای بهار امسال در این حوضه شاهد بودیم.
دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال /از 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.
8137/2093/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي درياچه اروميه افزايش تراز آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای بهاری دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه ، دریاچه ای شور در شمال غرب ایران و بین استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است. این دریاچه ، بزرگترین دریاچه داخلی ایران و از بزرگترین دریاچه های آب شور در جهان است که در سال های اخیر دچار بحران آب و خشکسالی شده است. با افزایش بارش‌ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته و رهاسازی حق‌آبه این دریاچه از سدهای بالادست، وضعیت این دریاچه رو به بهبود است و مردم با قایق سواری وگشت وگذار در دریاچه اوقات خود را سپری می‌کنند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075432 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه