Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا آقامیرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه از دیروز که شدت بارش‌ها در لرستان کاهش یافت، بحث پاکسازی معابر، برقراری ارتباط راه‌های روستایی و امدادرسانی به هم استانی‌هایی که در اثر سیلاب‌ها با مشکلات متعددی مواجه شده بودند، در دستور کار قرار گرفت؛ اظهار داشت: دیروز ‬به صورت زمینی و امروز به صورت زمینی و هوایی امدادرسانی‌ها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پلدختر» بیشترین آسیب را از سیل دید

وی با بیان اینکه بالگردهای هلال احمر، اورژانس و ارتش برای امدادرسانی به سیل زدگان به پرواز درآمدند، تصریح کرد: در سطح استان شهرستان پلدختر بیشترین آسیب را از سیلاب دیده است و سپس خرم آباد بیشترین آسیب را از بارش‌های سیل آسا دید؛ همچنین راه‌های ارتباطی شهرستان الیگودرز به دلیل بارش برف مسدود شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در پلدختر سیلاب پل‌های متعدد و جاده‌ها را تخریب کرده است که ترمیم و بازسازی آنها نیاز به کار دراز مدت دارد، افزود: البته جاده خرم آباد- پلدختر نیز که بر اثر سیلاب مسدود شده بود امروز به صورت موقت بازگشایی شده است.

تردد در محور خرم آباد- پلدختر صرفاً در روز و برای خودروهای امدادی و افراد محلی صورت می‌گیرد

آقامیرزایی با اشاره به اینکه تردد در این محور صرفاً در روز و برای خودروهای امدادی و افراد محلی صورت می‌گیرد که افراد محلی هم با احتیاط باید در این محور تردد کنند، ادامه داد: تردد به صورت عمومی نخواهد بود چون وضعیت محور بسیار خطرناک است و ترمیم آن نیاز به یک اقدام ویژه دارد.

وی یادآور شد: همچنین تصمیم بر این گرفته شده که اگر بشود برای شهر معمولان، یک راه دسترسی جدید درست کنیم.

دستور استاندار لرستان برای تسریع در امدادرسانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که امدادرسانی ادامه داشته باشد اما کار بسیار سخت است، افزود: در ‬اکثر روستاهای پلدختر مثل «چم مهر» ارتباط قطع است و نیروهای امدادی با بالگردها تلاش می‌کنند امدادرسانی صورت بگیرد.

آقامیرزایی با اشاره به بازدید امروز استاندار لرستان از مناطق سیل زده پلدختر ادامه داد: استاندار لرستان در جریان این بازدید دستورهای ویژه ای داده‌اند تا کار امدادرسانی تسریع شود.

کد خبر 4577037

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از برفروبی و بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان گفت: از اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه تویسرکان با فعالیت ۱۰ نفر نیروی راهدار،۱ دستگاه برف خور، ۱ دستگاه گریدر، ۲ دستگاه لودر، ۳ دستگاه کامیون برفروبی آغاز شده بود و تاکنون ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته است.

آهکی بیان کرد: در این مسیر کوهستانی، ۱۴ کیلومتر آن بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می رسد که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسیده است.

 وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار متر مربع در محور گنجنامه تویسرکان با استفاده از آسفالت گرم چاله گیری و لکه گیری انجام شده است و عملیات لق گیری سنگ ها، تعمیر و نصب گادرریل و نصب نیوجرسی نیز در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در پایان گفت: محور گنجنامه - تویسرکان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با هماهنگی کمیسیون ایمنی راهها،مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان بطور کامل بازگشایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد