Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@22:09:20 GMT

رتبه بندی معلمان باید در سال ۹۸ اجرا شود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۷۰۶۰

رتبه بندی معلمان باید در سال ۹۸ اجرا شود

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد مجلس در اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در سال گذشته، اظهار کرد: طبق برنامه ششم دولت موظف است که طرح رتبه بندی معلمان را اجرایی کند و برای این امر در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت باید دستور العمل اجرایی این طرح که چه کسانی شامل طرح رتبه بندی معلمان خواهند شد را به مجلس ارائه دهد در حالی که تاکنون این کار را انجام نداده است.

میرزاده تصریح کرد: آن طور که ما اطلاع داریم این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت به پایان رسیده، اما مشخص نیست که دقیقا کی به دست مجلس خواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: طرح رتبه بندی معلمان باید در سال ۹۸ اجرایی شود چرا که در سال ۹۷ بهانه این بود که بودجه ای برای این امر تخصیص نیافته اما اکنون بودجه نیز در اختیار قرار دارد؛ مجلس نقش قانون‌گذاری خود را انجام داده و اکنون باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد، برای اجرایی شدن این امر نیاز به قانون جدیدی نداریم.

میرزاده افزود: آموزش و پرورش باید در ابتدا قبل از اجرای طرح رتبه بندی معلمان بدهی های ۱۰ هزار میلیارد تومانی خود را به فرهنگیان بپردازد تا بدهی هایش صفر شود چرا که در غیر این صورت دوباره بدهی کلانی به فرهنگیان حاصل خواهد شد؛ اگر یک عزم عمومی در دولت برای پرداخت بدهی های فرهنگیان و رتبه بندی معلمان ایجاد نشود آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد علیجانپور در این زمینه اظهار کرد: نتایج رتبه بندی منطقه‌ای نسخه ۲۰۲۴ نظام معتبر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز به تازگی اعلام شده است و طبق این رتبه بندی، دانشگاه ارومیه با ۱۵۰ پله ارتقا نسبت به نسخه ۲۰۲۳، از رتبه ۴۰۰-۳۵۱ به رتبه ۲۵۰-۲۰۱ در بین دانشگاه‌های آسیایی صعود کرده است.

وی افزود: روند تغییرات جایگاه دانشگاه ارومیه نیز طبق این نظام رتبه بندی در بین دانشگاه‌های بین المللی و ملی نشان داده شده است که یک هزار و ۱۲۷ دانشگاه در این رتبه بندی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نظام رتبه بندی «THE» یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین نظام‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سطح جهان است که در نسخه ۲۰۲۴، تعداد یک هزار و ۱۲۷ مؤسسه آموزش عالی در منطقه‌ی آسیا در آن نمایه و رتبه بندی شده‌اند و از این میان تعداد ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ کشور حضور دارند.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه از ایران نیز ۷۵ مؤسسه در این رتبه بندی شرکت کرده‌اند، افزود: طبق این رتبه بندی بین المللی، وضعیت رتبه دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع ایران ارتقا یافته است.

علیجانپور اضافه کرد: دانشگاه ارومیه بین کل مؤسسات ملی از رتبه ۴۴ به رتبه ۱۵ و در بین دانشگاه‌های جامع بعد از دانشگاه‌های تهران، تبریز، شیراز و فردوسی مشهد که جایگاه رتبه بندی آنها بالاتر است، به همراه دانشگاه کاشان در سبد رتبه‌ای مشترک ۲۵۰-۲۰۱ قرار دارد.

کد خبر 6099922

دیگر خبرها

  • لیگ‌یک / یک پنالتی برای لمس صعود و سقوط!
  • معلمان در عملیات وعده صادق نقش مهمی داشتند
  • برنامه رتبه بندی معلمان از افتخارات مجلس یازدهم است
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • ثبت رکورد تاریخی دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای در نظام رتبه‌بندی تایمز
  • رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است