Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@14:48:28 GMT

کاهش شدید سود سامسونگ

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۷۰۷۱

کاهش شدید سود سامسونگ

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرده که سود این شرکت طی زمستان ۲۰۱۹ پایین‌تر از پیش‌بینی انجام‌شده توسط تحلیل‌گران خواهد بود.

به گزارش صدای ایران از زومیت، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرده که سود کسب‌شده توسط این شرکت طی زمستان ۲۰۱۹ پایین‌تر از پیش‌بینی‌های کارشناسان خواهد بود. سامسونگ دلیل پایین بودن سود در مقایسه با پیش‌بینی کارشناسان را کاهش قیمت تراشه‌ و همچنین پایین بودن تقاضا برای این ماژول عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سامسونگ در حالی پیش از انتشار پیش‌بینی گزارش مالی خود از احتمال کاهش سود خبر داده که هفته‌‌ی گذشته یکی از تأمین‌کنندگان ماژول‌های مورد نیاز اپل اعلام کرد که به‌دلیل تضعیف اقتصاد جهانی و همچنین کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه، با کاهش درآمد در سال ۲۰۱۹ رو‌به‌رو خواهد شد.

سامسونگ در خصوص کاهش قیمت تراشه‌های حافظه این چنین اظهارنظر کرده است:

این شرکت انتظار دارد تا رنج کاهش قیمت تراشه‌های حافظه در بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های انجام شده باشد.

پیش‌بینی مؤسسه‌ی Refinitiv SmartEstimate نشان از این دارد که احتمالا سامسونگ سود عملیاتی ۶.۴ میلیارد دلاری را طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی کسب خواهد کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش ۵۰ درصدی دارد. این مؤسسه همچنین پیش‌بینی کرده تا سامسونگ درآمدی ۴۷ میلیارد دلاری را طی زمستان ۲۰۱۹ کسب کند. برآوردها نشان از این دارد که قیمت تراشه‌های حافظه طی زمستان ۲۰۱۹ با کاهشی ۲۰ درصدی همراه شده است.

همچنین باید ضرر عملیاتی ۵۴۰ میلیون دلاری سامسونگ دیسپلی نیز اشاره کرد. نبود اطمینان از شرایط اقتصاد جهانی و مجادله‌ی چین و آمریکا باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها برآورد مثبتی از آینده‌ی خود نداشته باشند. همچنین باید به کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کرد که در نتیجه‌ی آن تقاضا برای حافظه‌های رم نیز کاهش یافته است.

البته سامسونگ پیش‌بینی کرده که تقاضا برای تراشه‌های حافظه طی نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی برخلاف ۶ ماهه‌ی اول افزایش پیدا خواهد کرد. مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری Daiwa نیز به این نکته اشاره کرده که بازار نمایشگرهای اولد و همچنین تراشه‌های حافظه در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی قوت خواهد کرد و از این‌رو هم‌اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در سامسونگ است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سامسونگ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام بارش شدید باران و رعد و برق در ایلام از پیش از ظهر امروز مطابق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان آغاز شد.

بارش شدید باران در استان ایلام در حالی آغاز شده که اداره کل هواشناسی استان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار زرد صادر کرده است.

از طرفی شرکت منطقه‌ای آب استان نیز هشدار داده است که در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و سدها اتراق نشود و مردم مراقب طغیان رودخانه‌ها باشند.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بیارندگی در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز ضمن هشدا به رانندگان استان گفت: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آبگرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها/ جزئیات پیش بینی هواشناسی
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد