Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی اظهار داشت: تست‌های شرایط محیطی زیر سیستم کامپیوتر ماهواره پارس ۱ که به عنوان مغز سیستم وظیفه راهبری و اجرای مأموریت ماهواره را داراست، امروز (هفتم فروردین ماه) در مرکز آزمون و تجمیع پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت به انجام رسید.

وی درباره چگونگی این آزمون گفت: آزمون ارتعاشی کامپیوتر روی برد ماهواره پارس ۱، شامل آزمون ارتعاشات اتفاقی، سینوسی، شبه استاتیک و شوک مکانیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صمیمی افزود: هدف از این آزمون، صحه گذاری عملکرد صحیح این تجهیز در محیط بارگذاری ارتعاشی ماهواره بر، در سطح پیش پروازی مطابق سطوح ارتعاشی استخراج شده از آزمون مدل سازه‌ای این ماهواره بوده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به تعاملات گسترده این پژوهشگاه با مراکز دانشگاهی خاطرنشان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌ها، طراحی و پیاده سازی این ماژول به دانشگاه صنعتی شریف واگذار شده است.

کد خبر 4576903 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین صمیمی ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی کوتاه مدت جریان شناسی با موضوع «جریان‌های دین‌گریز ایران» به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار می‌شود.

این دوره با حضور حجت الاسلام مصطفی اسکندری برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان در این دوره گواهی دریافت خواهند کرد.

زمان برگزاری این دوره طی ۱۲ جلسه در روزهای چهارشنبه شش هفته متوالی برگزار می‌شود.

محل برگزاری قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی است.

کد خبر 6087246 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود