Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده مرزبانی استان گلستان از اقدامات مرزبانی در خصوص امداد رسانی به سیل زدگان در استان گلستان خبر داد.

سرهنگ بهزاد ابراهیمی جانشین فرمانده مرزبانی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مرزبانی استان گلستان در ابتدای عملیات خود برای امداد رسانی در مناطق سیل زده استان، شرایط را به گونه‌ای طراحی کرد تا ماموریت ذاتی خود به عنوان مرزبان را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در یگان‌های مرزی مرزبانی، مقر‌های را به گونه‌ای تقویت کردیم تا از خطر سیلاب در امان باشد تا بتوانیم روند بهتری در عملیات امدادرسانی داشته باشیم.

سرهنگ ابراهیمی در خصوص مهمترین اقدامات مرزبانی استان گلستان در بحث کمک رسانی به سیل زدگان، گفت: مرزبانی استان قبل از سایر سازمان‌های امدادی در منطقه مستقر شود و نسبت به توزیع سوخت، دارو، مواد غذایی بین عشایر مرز نشین اقدام کرد و سپس از خودرو‌های کمک‌دار و قوی که قابلیت تردد در مناطق کوهستانی و سیل زده را دارد در خصوص امداد رسانی به سیل زدگان هنگ مرزی اترک، داشلی برون و اینچه برون و در شهرستان‌های آق قلا، بندر ترکمن و گمیشان استفاده کردیم.

وی افزود: با اعزام نیرو‌های مرزبانی به مقر فرماندهی انتظامی سطح استان، همکاری‌های لازم در خصوص تامین امنیت شهر‌های سیل زده انجام شد که چندین اکیپ گشت به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان گلستان تصریح کرد: از شناور‌های سازمانی برای جا به جایی سیل زدگان و اسباب منازل آن‌ها استفاده شد و در بحث انتقال دارو و بیمار‌ها با سازمان هلال احمر همکاری‌های گسترده‌ای انجام شد.

وی افزود: جهت تخلیه آب منازل از خودرو‌های مکنده استفاده شد و همچنین از ادوات مهندسی رزمی مرزبانی در راستای پاکسازی و بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای و مواصلاتی بین شهری در شهرستان سیمین شهر طی ۴ شبانه روز استفاده شد که تاکنون آب ناشی از جاری شدن سیل در استان وارد شهرستان سیمین شهر نشده است.

سرهنگ ابراهیمی با اشاره به دستور فرمانده کل قوا مبنی بر فعالیت تمامی نیرو‌های مسلح در خصوص کمک به سیل‌زدگان، اظهار کرد: این فعالیت‌ها تا به دست آمدن نتیجه مطلوب و نهایی ادامه خواهد داشت و دست از کار پس نخواهیم کشید.

وی در واکنش به اعزام جت اسکی توسط مرزبانی به مناطق سیل زده جهت امداد رسانی به سیل زدگان، افزود: شناور‌های سازمانی که به مناطق سیل زده اعزام شد، شامل شناور‌های گلف (شناور‌های خلیج فارس)، شناور‌های لاور و شناور‌های جت اسکی بوده است که توسط سکان‌داران در منطقه جهت امدادرسانی هرچه بهتر به سیل زدگان مستقر هستند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان گلستان بیان کرد: نیرو‌های مرزبانی با آمادگی کامل و آموزش‌های لازم در گذشته، با توجه به وقوع چنین حوادثی با قدرت در حال خدمت به هموطنان هستند.

وی در خصوص انتشار شایعاتی مبنی بر پخش شدن مین‌های خنثی نشده مناطق جنگی که به همراه سیلاب‌ها به سطح شهر منتقل شدند، گفت: چنین صحبت‌هایی صحت ندارد و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر شناور شدن مین‌های خنثی نشده در سطح شهر‌ها را دریافت نکردیم.

سرهنگ ابراهیمی خاطرنشان کرد: هموطنان با توجه به اینکه وقوع چنین حوادثی جزو حوادث طبیعی است، با امیدواری و حفظ آرامش در پی مقابله و جبران حادثه وارد آمده باشند و با کمک به ارگان‌های امدادی این مشکل را نیز پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مدعی شد که در صورت پیشروی و عبور روسیه از خطوط مقدم جبهه اوکراین و در خواست کی‌یف، احتمال اعزام نیروی زمینی از فرانسه به اوکراین وجود دارد.

ماکرون در گفت‌وگو با اکونومیست ادعاهای قبلی خود درباره حمایت از اوکراین در مواجهه با پیشروی‌های روسیه در میدان نبرد، گفت: اگر روس‌ها پیشروی قابل توجهی در خط مقدم جنگ با اوکراین داشته باشند و در صورتی که اوکراین درخواست کند که البته تا امروز مطرح نشده است، ما قانونا باید این سوال را از خودمان بپرسیم.

وی در واکنش به این سوال که آیا همچنان به اظهاراتش در ابتدای سال مبنی بر احتمال اعزام نیرو از غرب به اوکراین، مدعی شد: قطعا. همانطور که گفتم، هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کنم زیرا ما با کسی طرف هستیم که هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کند.

ماکرون مدعی شد: کشورهای اروپایی باید از خودشان محافظت کنند. روسیه در بی‌ثبات سازی منطقه خصمانه عمل و حتی تهدید به استفاده از سلاح اتمی کرده است!

وی ادامه داد: من یک هدف راهبردی مشخص و عینی دارم؛ روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه پیروز شود، هیچ امنیتی در اروپا نخواهد بود. چه کسی می‌تواند تظاهر کند که روسیه همانجا متوقف می‌شود؟ کشورهای همسایه از جمله مولداوی، رومانی، لهستان، لیتوانی و سایرین، چه ضمانت امنیتی دارند؟

ماکرون پس از اجلاس سران جی۲ در پاریس، گفت که گرچه هیچ اجماعی درباره اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد اما «هیچ احتمالی را نمی‌توان رد کرد»؛ اظهاراتی که با انتقاد، حیرت و خشم غربی‌ها مواجه شد و واکنش‌های متفاوت سران غربی را به‌دنبال داشت.

کد خبر 6095290

دیگر خبرها

  • برادر مهران غفوریان شایعه ساواکی بودن پدرش را با این ارائه این سند تکذیب کرد + عکس
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • در روز‌های جستجوی یسنا چه گذشت؟
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • هرمزگان بارانی می‌شود