Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@03:27:55 GMT

انجام مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل شیراز

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۷۶۱۰

انجام مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل شیراز

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، اقدامات انجام شده در راستای مداخلات روانی، اجتماعی حادثه سیل شیراز را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، علی اسدی اظهار داشت: در چند روز اخیر اقداماتی همچون حضور در کمیته بحران معاونت بهداشت، حضور کارشناسان سلامت روان در کلیه کمیته‌های مربوطه، تشکیل کمیته‌های تخصصی سلامت روان در معاونت بهداشت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستور آماده‌باش به کلیه روان‌شناسان مراکز جامع سلامت در کلیه شهرستان‌های استان فارس، اعلام آماده‌باش به کلیه روانشناسان سایر سازمان‌ها در استان، هماهنگی با واحد فوریت‌های پزشکی برای اعلام اطلاعات فردی کلیه مجروحان و متوفیان،، تشکیل تیم‌های دونفره روان‌شناسان و اعزام به ۵ بیمارستان شیراز، تهیه تراکت‌های آموزشی و توصیه‌ای و انتشار در کلیه شبکه‌های اجتماعی از اقداماتی بود که از آغاز این حادثه با محوریت گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

اسدی ضمن اشاره به همکاری با تیم بحران دانشگاه و معاونت بهداشت برای انتقال و اسکان مهمانان نوروزی و سیل‌زده در محل‌های امن، گفت: هماهنگی با گروه روان‌پزشکی برای اعلام آماده‌باش در میان روان‌پزشکان تعیین شده در استان برای پوشش حمایت‌های روانی، اجتماعی توسط شهرستان‌های حاضر در قطب برای شهرستان‌هایی که روانشناس ندارند یا سطح آسیب گسترده بوده است، از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.

وی گفت: تشکیل ۱۱ تیم دونفره متشکل از روان‌شناسان و اعزام تیم‌های فوق به ۷ کمپ استقرار مهمانان نوروزی و سیل‌زده، ارائه آموزش و حمایت‌های روانی، اجتماعی به افراد مستقر در چادرها، همدلی و ارائه مداخلات روان‌شناختی برای بازماندگان، درگذشتگان و خانواده‌های مجروحان، سلسله اقداماتی بوده که در حال پیگیری است.

اسدی گفت: تاکنون در کمپ‌ها ۷۲۹ خانوار به تعداد ۴۳۲۳ نفر توسط روان‌شناسان ارزیابی و حمایت‌های روان‌شناختی اولیه شده‌اند./ ایسنا 



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی