Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب گفت: تصمیم ترامپ در مورد به رسمیت شناختن حاکمیت صهیونیست ها بر جولان اشغالی حقیقت طرح آمریکا علیه سوریه و منطقه را به روش توافق سایکس- پیکو و بیانیه بالفور هویدا کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الجعفری این سخنان را در جلسه شورای امنیت که در خصوص جولان اشغالی برگزار شد، بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«لرد آرتور جیمز بالفور» وزیرامورخارجه بریتانیا در سال ۱۹۱۷ میلادی( ۱۲۹۶ خورشیدی) در نامه ۶۷ کلمه‌ای به «لرد والتر روتشیلد» سیاستمدار یهودی و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشت که «دولت بریتانیا نسبت به ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین موضعی مثبت دارد».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: هدف اصلی جنگ تروریست ها علیه سوریه در واقع برای ادامه حضور اشغالگران صهیونیست در اراضی کشورهای عربی و تضمین تداوم این اشغالگری براساس برنامه های امریکا است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه گذشته بر خلاف مقررات بین المللی و نقض صریح قطعنامه شورای امنیت، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان به رسمیت شناخت.

الجعفری افزود: کشورهای معاند سوریه از شرایط بد انسانی و درد جان کاه شهروندان سوری برای ضربه زدن به وجهه دولت دمشق بهره برداری می کنند.
وی گفت: نیروهای اشغالگر آمریکایی و تروریست های وابسته به آنان همچنان هزاران آواره سوری در اردوگاه الرکبان در منطقه التنف (در جنوب سوریه) و در شرایط فاجعه بار انسانی حاکم بر آن به اسارت گرفته اند.

وزارت دفاع روسیه نیز 19 اسفندماه گذشته اعلام کرده بود، نیروهای آمریکایی مانع حرکت اتوبوس های حامل آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه می شوند.

نماینده سوریه در سازمان ملل از اعضای شورای امنیت خواست که آمریکایی ها را برای خروج تمامی ساکنان اردوگاه الرکبان زیر فشار قرار دهند.
الجعفری همچنین از این شورا درخواست کرد که نظامیان کشورهای خارجی را که به صورت غیر قانونی در کشورش حضور دارند، ملزم کنند، به صورت فوری خاک سوریه را ترک کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در خصوص کمیته تدوین قانون اساسی جدید کشورش هم گفت: تمامی روند سیاسی چون تدوین قانون اساسی، باید با موافقت مردم سوریه و بدون دخالت کشورهای خارجی و در چارچوب حقوق بین الملل، کنوانسیون های بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت باید انجام شود.

وی درباره اقدامات یکجانبه آمریکا علیه دولت سوریه هم گفت: واشنگتن اقدامات اقتصادی ظالمانه یکجانبه ای علیه سوریه تحمیل کرد که مشکلات زیادی برای مردم ما ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: آمریکایی ها از سوی دیگر نسبت به شرایط اردوگاه الرکبان ابراز نگرانی می کنند، در حالی که خود مانع آن می شوند که آوارگان، این منطقه را ترک کنند.

الجعفری در خصوص نقش آمریکا برای حمایت از گروه های تروریستی مانند داعش گفت: آیا آنها می توانند، مناطقی را نام ببرند که سرکردگان داعش در آن حضور دارند و چرا آنها نام این مناطق را مخفی می کنند؟
وی خاطرنشان کرد: حسابی که اسرائیل و آمریکا بر روی تروریسم، تحریم سوریه برای سرنگونی دولت دمشق باز کرده بودند، راه به جایی نبرد و شکست خورد.

الجعفری در پایان به نقش حمایت آمریکا از گروه های تروریستی اشاره کرد و افزود: واشنگتن ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک داعش را برای نابودی عراق و «ابومحمد الجولانی» سرکرده گروه جبهه النصره را برای تخریب سوریه تربیت کرده بود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت

بهای نفت در بازار جهانی طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر وقایع سیاسی به ویژه جنگ اوکراین در شرق اروپا و جنگ غزه در خاورمیانه قرار داشته است. در عین حال، بهای طلای سیاه تحت تاثیر داده‌های آماری مربوط به عرضه و تقاضا و نیز رشد اقتصادی قدرت‌های بزرگ قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی روند کاهشی داشت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت کاهش، ۸۸ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۵ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. 

تضعیف دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی باعث افزایش جزئی بهای نفت در اوایل امروز شده بود. با این حال، سایر عوامل بار دیگر روند بهای نفت را کاهشی کرد. 

تحلیل‌گران بازار می‌گویند کاهش نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه به ویژه کاهش تنش میان ایران و اسراییل از جمله دلایل سیاسی تاثیر گذار بر روی کاهش بهای نفت بوده است. 

گرچه گزارش جدید آژانس انرژی آمریکا حاکی از کاهش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ذخایر تجاری این کشور بود که این مسئله می‌توانست بهای نفت را افزایش دهد؛ اما داده‌های اقتصادی درباره کاهش فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده، این موضوع را خنثی کرد. 

تحلیل‌گران می‌گویند تا زمانی که تنش‌های جهانی همانند جنگ اوکراین که یک سوی آن کشور‌های بزرگ صادر کننده نفت همانند روسیه هستند و یا منازعات در مناطق حساس جهان همانند خاورمیانه که بخش قابل توجهی از صادرات نفت را صادر می‌کند، جریان دارد بازار نفت می‌تواند شاهد نوسانات شدید در بهای طلای سیاه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن