Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات مهم ‌و اساسی بخش تولید کشور عدم‌همراهی بانک‌ها با صنعت و مشکلات واردات مواد اولیه است. ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر، با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: معتقدم هر استان و منطقه‌ای در بحث مسائل اقتصادی و تولیدی باید به توانمندی‌ها و داشته‌های محلی و ‌منطقه‌ای خود اتکاء کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در حوزه تولید کشور وجود دارد و هم‌اکنون حدود 70 درصد واحدهای تولیدی شهرستان ملایر تعطیل است، ابراز کرد: یکی از مشکلات اساسی بخش تولید که دولت قطعاً باید توجه ویژه‌ای داشته باشد عدم همراهی بانک‌ها با بخش تولید و صنعت است.

کاظمی بیان کرد: امروز درصد سود و بهره‌ تسهیلاتی که بانک‌ها به تولیدکنندگان می‌دهند این‌قدر بالاست که عملاً در کشور ما تولید با فرض دریافت تسهیلات اصلاً مقرون به صرفه نیست.

جلسه مشترک 4 کمیسیون تخصصی مجلس برای تحقق «رونق تولید»اراک| حرکت در مسیر رونق تولید زمینه‌ساز حل مشکلات اقتصادی کشور استرونق تولید در تمام بخش‌های استان اردبیل باید اتفاق بیفتد

وی با تأکید بر اینکه دریافت تسهیلات از بانک‌ها با نرخ‌های 18، 24 و‌ گاهی 36 درصد برای راه‌اندازی واحد تولیدی اصلاً تولید رقابت‌پذیر منجر به سود و صلاحی نیست، تصریح کرد:  البته شکی نیست که تحریم‌ها نیز مشکلات عدیده‌ای برای بخش تولید ما ایجاد کرده است.

نماینده ‌ملایر با اعلام اینکه به‌عنوان ‌مثال کارخانه کیان‌کرد ملایر بعد از تحریم‌ها به‌دلیل اینکه سرمایه‌گذار این واحد نتوانست مواد اولیه وارد کند تعطیل شد ابراز کرد: البته این‌ واحد مشکلات دیگری نیز داشت اما علت اصلی و اساسی توقف تولید این واحد صنعتی عدم واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه بود.

وی  عنوان ‌کرد: در حوزه صنعت مبل و  منبت که صنعت بومی شهرستان ملایر است صنعتگران و منبت‌کاران این رشته هنری به‌دلیل مشکلاتی که در واردات چوب به‌وجود آمده و واردکننده ما بایستی با ارز 10، 12  هزارتومانی و نهایتاً ارز نیمایی چوب وارد کند، با توجه به اینکه‌ استفاده از چوب‌های داخلی ممنوع و عملاً واردات این محصول نیز دچار مشکل شده، ما بایستی راهکاری برای واردات مواد اولیه تولیدمان فراهم کنیم.

نماینده‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید در راستای تحقق شعار سال که رونق تولید است اولاً همراهی بانک‌ها با بخش تولید و صنعت و دوم واردات مواد اولیه با قیمت مناسب برای بخش تولید را در  سال 98 حل کند اظهار داشت: اگر دولت نتواند این دو گزینه را  اجرایی کند عملاً برای تحقق شعار سال دچارمشکل می‌شویم.

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی و ‌حقوقی مجلس دهم بحث تأمین نقدینگی، بروز کردن ماشین‌آلات تولیدی، مباحث بانکی، رقابت، ایجاد بازار خرید و غیره را  از مشکلات مهم و اساسی بخش تولید دانست و افزود: منابع، امکانات و اختیاراتی که هم‌اکنون در کشور هست نمی‌تواند این تولید را تکان دهد مگر یک هماهنگی جدی، اساسی، دلسوزانه و پیگیری مجدّانه برای تحقق شعار سال 98 و رونق تولید در دولت داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

R41405/P4001/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل

تین نیوز

مشکل کمبود لکوموتیو هر از گاهی در قالب کاهش سرعت قطار باری یا توقف قطارهای مسافری به دلیل خرابی لکوموتیو خود را نمایان می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته مدیرعامل راه آهن از هزار لکوموتیوباری و مسافری موجود در کشور، ۲۰۰ لکوموتیو هم اکنون غیر فعال است.

حجم ویدیو: 13.68M | مدت زمان ویدیو: 00:02:05 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت