Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@21:50:50 GMT

روایت علی علیزاده از سیل چند ماه پیش در ژاپن +فیلم

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۸۳۴۸

روایت علی علیزاده از سیل چند ماه پیش در ژاپن +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در چند روز پیش بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها باعث به وجود آمدن سیلاب در استان‌های مازندران و گلستان وشیراز و لرستان  شده است. شدت سیل به گونه‌ای است که بسیاری از روستاهای این  استان های کشور دچار آبگرفتگی شدند.

علی علیزاده  با انتشار ویدئویی از سیل 9 ماه پیش در کشور ژاپن تحلیلی خواندنی از مقایسه آن با سیل ایران ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی علیزاده در این خصوص نوشت:

«زمان این تصاویر صد سال پیش نیست. تیر نود و‌هفت است. یعنی نه ماه پیش. مکان این تصاویر کشور جهان سومی و تحت تحریم ایران نیست. ژاپن است. کشوری که برای چند دهه دومین قدرت تکنولوژیک و اقتصادی جهان و متحد اصلی آمریکا بوده است. سونامی هم نیست. سیل است. مثل همین سیل اخیر ما. در این سیل در عرض سه چهار روز دویست و بیست و پنج نفر کشته شدند و هزار و صد میلیارد دلار یعنی معادل بیست سال صادرات نفت ایران به اقتصاد ژاپن خسارت آمد. ژاپنی که مهندسانش قرار است همه چیز را محاسبه کنند و کشوری که قرار است برابر قدرت طبیعت ضد ضربه باشد در این سیل به زانو درآمد.

این چند روز به اسم نقد و اعتراض و تحلیل کارشناسانه عده‌ای ضربه بدتری از این سیل به هشتاد میلیون ایرانی زدند و سعی کردند هشتاد میلیون ایرانی را به همه بنیان های اجتماعی و سیاسی و زیستی شان بدبین و بی اعتماد و منزجر کنند. باید یقه همه این کرکسهای وطن ستیز و قاتل امید و کاسب لایک را گرفت و مجبور شان کرد این تصاویر را ببینند. باید تمام کرکسها، فارغ از اینکه متعلق به نظام هستند یا اپوزیسیون نظام و فارغ از اینکه به کدام جناح و گروه سیاسی وابسته‌اند را مجبور کرد «اخلاق نقد» و «آداب اعتراض» را رعایت کنند. نقد وسیله ما برای اصلاح وضعیت مان است. نقد تبر و تیشه‌ای نیست که به در و دیوار این کشور بزنیم و به جای اینکه چیزی بسازیم چیز دیگری را هم ویران کنیم.»

در ادامه ویدئویی از سیل در کشور ژاپن را مشاهده می کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژاپن ایران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن چگونه سیل را مدیریت می‌کند؟ + فیلم

در کشور ژاپن فضاهای عمیقی در زیر سطح زمین برای کنترل حجم آب بالایی که در هنگام سیلاب یا سونامی وارد شهر می شود، ایجاد شده است. این ابتکار به آنها این امکان را می دهد در صورت وقوع سیل  چند برابر شدیدتر از سیل اخیر در دبی، آن را در مدت کوتاهی مدیریت کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ژاپن چگونه سیل را مدیریت می‌کند؟ + فیلم
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم