Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی از اعزام دانشجویان گروه جهادی شهید حسن رجایی فر بابل به مناطق محروم سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «مهدی قاسمی» با بیان اینکه در تاریخ ۱۱ اسفند ماه چهلمین طرح جهادی بسیج دانشجویی بابل کار خود را با نام گروه جهادی شهید حسن رجایی فر در استان سیستان و بلوچستان در منطقه مسافر زهی شروع کرده، اظهار کرد: ایجاد و برنامه این طرح با توجه به نیازمندی و استعلام آموزش و پرورش منطقه مربوط به ساخت مدرسه ای ۶ کلاسه بوده بنابراین دانشجویان بسیجی شهرستان بابل به خاطر رفع این محرومیت زدایی برای دانش آموزان این منطقه که نگاه ویژه رهبری است با شناسایی روستای مسافرزهی، مولاداد بازارو شکن بازار عملیات ساخت را شروع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر برآورد داشتن فضای آموزشی یک فضای ورزشی سه منظوره فوتبال، والیبال و بسکتبال نیز از سوی گروه جهادی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در کنار ساخت مدرسه با بررسی و شناسایی این منطقه که فاقد مراکز بهداشتی بوده گروه جهادی با همکاری و همیاری اهالی روستا درمانگاه کوچکی نیز در کنار مدرسه خواهند ساخت.

 

مسئول دفتر بسیج دانشجویی بابل خاطرنشان کرد: گروه اعزامی متشکل از ۴ برادر دانشجو از بابل و دانشجویان دیگر از سایر دانشگاه ها در قالب یک تیم دانشجویی ۱۵ - ۲۰ نفره از مازندران حرکت کرده و ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر فاصله مکانی و زمانی با منطقه در بازه زمانی بیست روزه هزینه بالغ بر ۲۰ میلیون تومان داشته است.

 

قاسمی با تاکید بر اینکه هزینه گروه جهادی اعزامی کم و به هزینه های ساخت اضافه شده، گفت: هزینه نیروهای انسانی با کمک و همیاری اهالی، شورا و دهیاری تامین شده و گروه در دو شفیت صبح ها تا ساعت ۳ عصر با بناهای کاربلد و عصرها با همکاری اهالی محل تا ساعت ۱۱ شب مشغول کار هستند.

 

 وی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش و همت گروه تا پایان اردیبهشت ۹۸ ساخت طرح ها به اتمام برسد، افزود: مجموعه بسیج دانشجویی مازندران، سپاه کربلای استان از فرماندهی تا عوامل اجرایی، بسیج سازندگی استان مازندران، مسئولین رسانه ای ما در سپاه مازندران و در سیستان و بلوچستان مجموعه بسیج دانشجویی، آموزش و پرورش، بخشداری، دهیاری و شورا بسیار همراه و کمک حال گروه جهادی اعزامی بودند.

 

مسئول دفتر بسیج دانشجویی بابل بیان کرد: روستاهای منطقه به علت محرومیت هایی که داشته در امر ترابری با مشکلات زیادی روبه رو بودیم اما با همت و همکاری یکی از خیرین که خودرو کامیون خود را در اختیار ما قرار داده توانستیم در جابه جایی مصالح راحت تر اقدام کنیم.

 

قاسمی با اشاره به اینکه همکاری و همیاری اهالی و سایر نهاد ها باعث شد تا فندانسیون کار چیده، ستون ها و پی انجام، مصالح خریداری و منتظر رسیدن گراویل ها بوده تا پی ساختمان پر و دیوار چینی ها شروع شود، افزود: دانشجویان اعزامی از دانشگاه طبری بابل در مقطع کارشناسی ارشد عمران بوده و با اداره نوسازی مدارس هماهنگ و نقشه ها با تایید این نهاد در حال انجام است.

 

وی خاطرنشان کرد: روستای مسافر زهی بالغ بر ۱۹۵ خانوار و حدود هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت داشته و دانش آموزان درحال حاضر در ۲ کلاس در روستا که بالغ بر ۱۲۰ دختر و پسر در ۶ مقطع ابتدایی بوده، مشغول تحصیل هستند.

 

مسئول دفتر بسیج دانشجویی بابل یادآور شد: محرومیت این مناطق می طلبد تا گروه های جهادی در سراسر کشور با برآورد هزینه های مالی و فکر خود در این مناطق کار کنند تا این مناطق دارای محرومیت نباشد.

مازندرانی ها کارنامه پرافتخاری در دوران دفاع مقدس دارند

سرهنگ «حسینعلی رضایی» با حضور در اردوگاه شهیدمدافع حرم محمد بلباسی گفت: یکی از ویژگی های راهیان نور نقش بی بدیل لشکر ۲۵ کربلا در پیشبرد این برنامه بوده که جز افتخارات استان مازندران است . در هفت تپه شاهد هستیم خادمان با چه شور و حالی مشغول خدمت به زائران هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: سال های گذشته که بنده توفیق خادمی در کنار دوستان سپاه کربلا را داشتم همیشه  از آنها سوال می کردم چطور شمال را رها می کنید و تقریبا مدت زیادی بعنوان خادم در اینجا حضور دارید که از آنها پاسخی جز افتخار کردن و قدم گذاشتن در قدمگاه شهدا دریافت نمی کردم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) استان تهران افزود: شیرمردانی از مازندران با طی کردن بیش از هزار و سیصد کیلومتر در قالب لشکر ۲۵ کربلا برای دفاع از دین و ناموس وطن به این منطقه آمدند و با حضور در عملیات های غرور آفرین و تقدیم شهدای زیادی به انقلاب کارنامه درخشانی را  هشت سال دفاع مقدس به ثبت رساندند.

 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و ادامه داد:مطالبی که حضرت آقا فرمودند زبانزد خاص و عام است. در این بیانیه برای همه اقشار جامعه مخصوصا برای مسئولین نکاتی وجود دارد که باید  آن را سرلوحه کارهای خود بویژه در مسئله خدمت رسانی به مردم ، ترویج دین و انقلاب و نیز فرهنگ شهید و شهادت قرار دهند چرا که مردم امتحان خود را خوب پس دادند.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم در کنار جوانان به وظایف خود عمل کرده و ادامه دهنده راه شهدا باشیم، تاکید کرد: امید است نسل های سوم و چهارم بعد از چهل سالگی انقلاب همان شور و نشاط اوایل انقلاب را داشته باشند.

 

رضایی در پایان با بیان این مطلب که امام راحل و مقام معظم رهبری بارها به این نکته اشاره داشتند که انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر شد، افزود:اگر در اتفاق اخیر تروریستی در کشوری مثل نیوزیلند بیش از 50 مسلمان در مسجد به شهادت رسیدند بخاطر آن است که دشمنان از دین مبین اسلام کینه دارند.

  

اعزام بیش از 9هزار مازندرانی به راهیان نور

«محمد عباسپور» در جمع خبرنگاران از اعزام 9 هزار و 154 زائر مازندرانی به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.

 

مسئول اردویی سپاه کربلا با اشاره به مشکلات اقتصادی  و نیز حادثه غیرمترقبه سیل در مازندران و امداد رسانی سپاه و بسیج به سیل زدگان گفت: اردوی راهیان نور امسال با استقبال خوب جوانان و نوجوانان بویژه زائر اولی ها همراه بود.

 

  عباسپور تعداد زائرینی که  از تاریخ 20 اسفند تا چهارشنبه 29 اسنفدماه از مناطق عملیاتی بازدید کردند را  9 هزار 154 زائر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 5 هزار و 100 نفر را برادران و چهار هزار و 54 نفر را خواهران تشکیل دادند.

 

وی به بکارگیری 230 دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اشاره کرد و ادامه داد:  همه زائران در دو اردوگاه شهیدان جعفرزاده اندیمشک و بلباسی خرمشهر اسکان داده شدند و روزانه بیش از 2000 پرس غذا در آشپزخانه اردوگاه بین زائران  تهیه و توزیع می شود .

 

به گفته مسئول اردویی سپاه کربلا مازندران، اردوگاه شهید بلباسی پذیرای 10 استان دیگر از جمله خراسان شمالی،سمنان،تهران و بوشهر و ... در مسئله اسکان زائران نیز می باشد.

واگذاری مسئولیت به جوانان در راهیان نور رویکرد جدید سپاه کربلا

سردار«محمدحسین بابایی» با حضور در اردوگاه شهید بلباسی و در جمع خبرنگاران با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب درباره راهیان نور که یک ابتکارمهم و فناوری نوین برای استفاده از ثروت دفاع مقدس است، گفت :آثار وجودی شهید باعث شد این سرزمینی که  آغشته به خون هزاران هزار انسان پاک در یک نبرد تن به تن طولانی است ،تبدیل شود به معادنی از نور که مردم با گذشت سال ها به سمت این معدن نور حرکت کنند و هرکس به اندازه ظرفیت خود از این نور بهره ببرد.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان این مطلب که هشت سال دفاع مقدس  صحنه جنگ نور با ظلمات بود، ادامه داد: طاغوت با خیال خام خود که در عرض کمتر از یک هفته می تواند کشور ایران را اشغال کرده و آن را به  پنج ایرانستان تبدیل کند، با نور وارد تهاجم شد. اما وقتی خدا دید مومنین از تمام هستی خود گذشتند و زیر پرچم ولی خدا مقاومت و ایستادگی کردند به وعده خود عمل کرد،ما را از ظلمت و تبعیت از طاغوت نجات داد و پیروز کرد.

 

سردار بابایی در ادامه به رویکرد جدید  سپاه در راهیان نور اشاره کرد و افزود: امسال اولین سال از چهل سالگی دوم انقلاب است و  سپاه تصمیم گرفت طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مسئولیت بعضی از یادمان ها  را به گروه های جوان بسپارد . از آنجا که همه ساله بیشترین قشری که به اردوی راهیان نور اعزام می شوند جوانان هستند، این عمل باعث شد جوانان در یادمان ها با ابتکار و خلاقیت یک فضای معنوی پرنشاط را ایجاد کنند.

 

وی  با ابراز امیدواری از اینکه در سال 98 شاهد رشد بیش از پیش سرعت حرکت تکاملی انقلاب باشیم،  تصریح کرد: با توجه به هفت مسیری که رهبر انقلاب برای مدیران آینده کشور که از نسل های چهارم و پنجم هستند مشخص کردند، انتظار است جوانان در چهل سالگی دوم انقلاب، کشور را به نقطه ای برسانند که الگویی برای همه ملت های حقیقت طلب باشد.

تحقق شعار سال رهبری نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است

سرهنگ «مجیدی» با حضور در یادمان هفت تپه، درباره نام گذاری شعار سال که توسط رهبرمعظم انقلاب سال «رونق تولید» نام گرفت، گفت:  معظم له همانند سال های گذشته در واقع یک چشم انداز را برای مردم و مسئولین مشخص کردند و شعار امسال نشان داد ایشان همچنان بر وضع اقتصادی و معیشت مردم توجه دارند.

 

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران با بیان این نکته که از سال های گذشته و قبل از تحریم هم رهبر معظم انقلاب به اقتصاد کشور توجه داشتند، اما بعد از تحریم جهت گیری ها بیشتر شد، تاکید کرد: اقتصاد کشور باید جز اولویت های مسئولین  باشد و در این مسیر گام بردارند.

 

مجیدی در ادامه با اشاره به شعار سال گذشته که «حمایت از  کالای ایرانی» بود، گفت: شعار امسال که «رونق تولید» است در امتداد همان شعار سال گذشته است و باید بستر رونق اقتصادی را برای تولید کالای ملی آماده کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولین همت شان در این جهت باشد اگر وارداتی داریم یا در داخل اشتغالی صورت می گیرد همه در مسیر رونق تولید ملی باشد تا بستر اقتصادی کشور شکوفا بشود و به یک اقتصاد پایدار و مقاوم برسیم.

 

معاون اجرایی سپاه کربلا دو مولفه روحیه جهادی و انقلابی را برای تحقق شعار سال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب ضروری دانست و  گفت: انقلابی و جهادی بودن یعنی تفکر داخلی اعم از خستگی ناپذیری، خلوص و تلاش همه جانبه تا تحقق نتیجه است.

 

رئیس ستاد راهیان نور مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش آفرینی راهیان نور در تحقق شعار سال پرداخت و افزود: یکی از کارهای راهیان نور ترویج تفکر روحیه جهادی و انقلابی است و این تفکر را در جوانان نهادینه خواهد کرد تا در گام دوم انقلاب و آنهایی که در رونق تولید نقش دارند ،کمک کند.

 

وی یادآور شد: با توجه برنامه های خوبی که در استان مازندران در مساله راهیان نور انجام شد ،استقبال خوبی از شهرستان ها بصورت کاروانی و شخصی صورت گرفت  که نکته شاخص آن استقبال چشمگیرجوانان و نوجوانان از این سفر بود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیل شیراز خبرگزاری شبستان مسافران نوروزی سیلاب خسارت سیلاب بارش باران دولت فرمانده سپاه کربلای مازندران کاروان راهیان نور شهدا اردوهای جهادی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد نقدپور بعد از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از حریق شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در همان ساعت اولیه پس از حریق سپاه و بسیج شهرستان در منطقه حادثه دیده حضور پیدا کرده و در کنار دیگر دستگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم شریف آن منطقه هستند.

وی ضمن قدردانی از تمهیدات و دستورات ویژه فرماندهی محترم سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شفت با اشاره به آمادگی برای ساخت مسکن مددجویان به کمک کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) گفت: بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم آسیب دیده این منطقه است.

نقدپور ادامه داد: سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در کنار دیگر مجموعه نهادها و ادارات دولتی همه دست به دست هم داده و در حال انجام وظیفه در منطقه حادثه دیده هستند.

وی به برقراری امنیت در کنار نیروهای خدوم فراجا در منطقه امام زاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرک امام زاده ابراهیم (ع) منطقه زیارتی سیاحتی است و پذیرای زائران زیادی بوده، لذا برنامه ریزی لازم با همکاری فراجا در برقراری نظم و امنیت صورت گرفته است.

فرمانده سپاه شفت از همکاری گروه‌های جهادی برای پخت چند وعده غذای گرم و توزیع بین خانوارهای دچار حریق خبر داد و افزود: بسیج ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جهادی در این شهرک موجب تقویت امید مردم شده و امروز به برکت فرهنگ جهادی و انقلابی حاکم در کشور با حضور جوانان و جهادگران در بحران‌ها آسیب‌ها به حداقل ممکن می‌رسد.

کد خبر 6095867

دیگر خبرها

  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان