Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:29:22 GMT

شرط اتحادیه عرب برای لغو تعلیق عضویت سوریه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۸۸۴۵

شرط اتحادیه عرب برای لغو تعلیق عضویت سوریه اعلام شد

تهران - ایرنا - معاون دبیر کل اتحادیه عرب چهارشنبه شب در خصوص شرط لغو تعلیق عضویت سوریه گفت: این مساله به موافقت کشورهای عربی در خصوص موضع دولت دمشق نسبت به روند سیاسی بحران این کشور و روابط با ایران بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری «الشرق الاوسط» مصر، «حسام زکی» این سخنان را در حاشیه اجلاس مقدماتی وزیران امورخارجه کشورهای عربی در تونس بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: اگر توافقی برای لغو تعلیق فعالیت سوریه در اتحادیه عرب وجود داشته باشد، این مساله محقق می شود و در صورت فقدان این توافق این امر امکان پذیر نخواهد بود.
زکی درباره توافق کشورهای عربی نسبت به موضع سوریه در دو مساله مطرح شده گفت: اگر کشورهای عضو نسبت به این موضع دمشق آسودگی خاطر داشته باشند، توافق ایجاد می شود و در غیر این صورت این موضوع منتفی است.
وی در پاسخ به چگونگی مطرح شدن بحران سوریه و تعلیق عضویت دمشق در اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است روز جمعه در تونس برگزار شود، گفت: این بحران در دستور کاری اجلاس سران قرار دارد.
وی افزود: این تصمیمات به صورت دوره ای بروز رسانی می شود و در صورتی که موضوع جدیدی مطرح شود، مطمئنا در دستور کار اجلاس قرار خواهد گرفت.
سخنان زکی درحالی مطرح می شود که «محمود عفیفی» سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب یکشنبه گذشته هرگونه طرح موضوع لغو تعلیق عضویت سوریه در دستور کار این اتحادیه در تونس را رد کرده بود.
عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال 2011 و با آغاز درگیری های داخلی این کشور به حالت تعلیق در آمد و کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق خارج کردند.
اما این روزها و با گذشت حدود هشت سال از این رویداد، و بازگشایی سفارت خانه های امارات و بحرین در دمشق و پیروزی های ارتش سوریه وشکست گروه های تروریستی، سیگنال های مثبتی برای بازگشت دمشق به این سازمان منطقه ای مشاهده می شود.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاديه عرب اجلاس سران در تونس تعليق عضويت سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با حکم مقام قضلیی، علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر به مدت شش ماه از حضور در جلسات تعلیق شد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: روز سه شنبه هفته جاری حکم تعلیق علیرضا تاج شهرستانی عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از سوی یکی از شعب دادسرای رشت به ما ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اتهام این عضو شورای اسلامی شهر به ما اعلام نشده است، افزود: با توجه به اینکه بر اساس حکم مقام قضائی علیرضا تاج شهرستانی به مدت شش ماه حق حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رشت را ندارد، بنابراین روز گذشته طی نامه‌ای به فرمانداری رشت اعلام کردیم تا نسبت معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی شهر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه غیبت یک عضو در برگزاری جلسات شورای شهر خللی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جلسات شورای اسلامی شهر رشت با دو سوم اعضا (هشت نفر) به صورت رسمی برگزار می‌شود.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: امیدواریم فرمانداری رشت بر اساس ضوابطی که قانون تعیین کرده است در اسرع وقت نسبت به معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی رشت اقدام کند.

به گزارش ایمنا، شورای اسلامی شهر رشت، مرکز استان گیلان، دارای ۱۱ اصلی و هفت عضو علی‌البدل است.

کد خبر 747985

دیگر خبرها

  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا