Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@22:10:22 GMT

◄ توسعه پایدار و محیط زیست را فراموش نکنیم

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۸۸۶۱

◄ توسعه پایدار و محیط زیست را فراموش نکنیم

تین‌نیوز | 

عضو هیات مدیره سابق نظام مهندسی در تشریح دلایل بروز سیل ویرانگر شهر شیراز، گفت: در کنار صحنه‌های دلخراش، اماشاهد نمایش ارزش‌های انسانی و سرمایه‌های اجتماعی ایرانیان، به خصوص مردم خونگرم شیراز در همدلی و همراهی و همبستگی با مسافران بودیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی روانشادنیا با ابراز امیدواری نبست به این‌که از این قبیل اتفاقات درس بگیریم و به دستاوردهای دانش اتکا و آن‌ها را اجرا کنیم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، ما فعالان مهندسی و عمران کشور، در بسیاری از اقدامات خود برای توسعه زیرساخت‌ها، کم‌تر ملاحظات پایداری زیست‌محیطی را مدنظر قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ضعف سامانه‌های مدیریتی و پیشگیری تبعات انسانی و اقتصادی چنین بحران‌هایی را تشدید کرده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در سال 2014، ایران در شاخص عملکرد محیط‌زیستی EPI رتبه 105 دنیا و از دیدگاه مدیریت منابع آب، رتبه‌ای بهتر از 130 دنیا را کسب نکرده است، افزود: حادثه‌‌ای تلخ از این جنس، ارکان سه گانه توسعه پایدار، مردم و محیط‌زیست، در کنار توسعه اقتصادی را در کنار ارتقا روش‌های مدیریت منابع آب، دانش مدیریت ساخت و تدابیر مدیریت بحران یادآوری می‌کند.

روانشادنیا با تاکید بر اهمیت شاخص های مدیریت محیط زیست و منابع آب گفت: با توجه به اهمیت مباحث محیط زیست و منابع آب آنقدر بسیاری از دانشکده‌های مهندسی عمران دنیا، نام خود را به مهندسی عمران و محیط‌زیست و بسیاری از گروه‌های مدیریت ساخت دنیا، نام خود را به مدیریت ساخت پایدار تغییر داده‌اند و سرفصل‌های درسی را متناسب با این مهم اصلاح کرده‌اند. مهندسان آینده ملاحظات محیط‌زیستی را می دانند و در طراحی و نظارت و اجرا به کار می‌گیرند.

عضو هیات مدیره سابق نظام مهندسی ادامه داد: از این پس اراده را بر این قرار دهیم که اگر ساختمانی، پلی، تونلی، راهی و زیر ساختی می‌‌سازیم، اگر تولید کالا و خدمات را رونق دادیم، طبیعت، زمین و اصول توسعه پایدار را در مهندسی و مدیریت ساخت فراموش نکنیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: توسعه پایدار سیل شیراز مدیریت منابع آب مدیریت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-‌‏۱۴۰۳ دانشجوی دکتری (‏phD‏) به شیوه پژوهش محوری دانشجو می‌پذیرد. ‏ 

رشته های مورد نظر جذب دانشجو در پژوهشگاه اقیانوس شناسی  «سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی‏»،‌ «علوم زمین گرایش رسوب شناسی‏»، «هواشناسی‏»، «زیست شناسی دریا گرایش بوم شناسی دریا‏»، «مهندسی عمران گرایش مهندسـی سـواحل، بنـادر و سازه‌های دریایی»، «علوم و مهندسی محیط زیست‏» هستند.
 
مهلت انتخاب رشته تا ۱۲ اردیبهشت 1403 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود