Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@15:30:18 GMT

آشنایی با داور دربی 89

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۹۲۶۷

اشکان خورشیدی پنجاه و هشتمین داوری است که شهرآورد پایتخت را قضاوت می‌کند.او بیست و ششمین قاضی ایرانی تاریخ حساس‌ترین رقابت باشگاهی کشور است. ناطقان: اشکان خورشیدی نخستین قضاوت را در لیگ برتر، در دهمین دوره این مسابقات انجام داد و تاکنون در ۹۳ مسابقه سوت زده است. این داور در ادوار اخیر بازی‌هایی را داوری کرده که در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار بوده که از آن جمله می‌توان به بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ شانزدهم و پرسپولیس و پارس جنوبی جم در هفدهمین دوره اشاره کرد ولی قطعاً نود و چهارمین قضاوت این داور، حساس‌ترین آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

اشکان خورشیدی، فصل گذشته با ۱۵ قضاوت دومین داور پرکار لیگ بود و با پشت سرگذاشتن ۶۷٪ بازی‌ها بدون اشتباه تاثیرگذار (با نظر کارشناسان داوری برنامه نود) جزو ۳ داور موفق لیگ بود ولی او در این فصل در تست آمادگی جسمانی ابتدای مسابقات مردود شد و نیم فصل اول را از دست داد. در نیم فصل دوم نیز تاکنون در ۳ بازی قضاوت کرده است و ظاهراً کمیته داوران برای قضاوت تقابل تیم‌های مدعی قهرمانی حساب ویژه‌ای روی اشکان خورشیدی کرده است و پس از داوری در دیدار ترکتورسازی-استقلال و تراکتورسازی-سپاهان این بار نوبت قضاوت در شهرآورد حساس پایتخت است.

    بیشتر بخوانید:
    اطلاعیه پرسپولیس علیه گادوین منشا


هر دو تیم پرسپولیس و استقلال خاطره بدی از آخرین قضاوت اشکان خورشیدی دارند. استقلال برابر تراکتورسازی متحمل آخرین شکست خود شد و پرسپولیس نیز در نخستین دیدار خود در سال ۹۷ مغلوب سایپا شد و حال باید در اولین بازی خود در سال ۹۸ بار دیگر با داوری اشکان خورشیدی وارد میدان شود.


اشکان خورشیدی تاکنون ۱۰ بار دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر را قضاوت کرده که حاصل آن ۵ برد برای پرسپولیس، ۴ تساوی و ۱ شکست بوده است. این داور برای استقلال نیز در ۹ بازی سوت زده است که آبی‌پوشان در این دیدارها صاحب ۳ پیروزی، متحمل ۴ باخت شده‌اند. ۲ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.


با توجه به حساسیت دربی، نحوه مدیریت بازی از سوی داور از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در جذابیت مسابقه خواهد بود.سابقه نشان می‌دهد که این داور در نشان دادن کارت زرد و قرمز اهل افراط و تفریط نیست.بازی‌های که این داور قضاوت کرده به طور متوسط ۳.۳۳ کارت زرد و ۰.۰۶ کارت قرمز داشته است. مدافعان دو تیم باید کاملاً توجیه باشند که قاضی این میدان در گرفتن پنالتی کاملاً سخت‌گیر است و در کارنامه داوری خورشیدی ۰.۳۵ پنالتی در هر بازی به چشم می‌خورد. منبع: مشرق برچسب ها: داور ، دربی89 ، شهرآورد پایتخت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: داور دربی89 شهرآورد پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه ۱۴ اردیبهشت بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار شد.

به گزارش ورزش سه، در این بازی موعود بنیادی‌فر، داور بین المللی فوتبال ایران به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی مهم را برعهده داشتند.

مهم‌ترین تصمیم بنیادی‌فر اعلام پنالتی به سود ازبکستان در ثانیه‌های پایانی بود که ژاپن با مهار این فرصت، با پیروزی یک بر صفر جام قهرمانی زیر ۲۳ ساله‌های آسیا را بالای سر برد.

این مهمترین قضاوت یک داور ایرانی در عرصه بین المللی پس از مهاجرت علیرضا فغانی به حساب می‌آید و روز مهمی را برای داوری ایران و موعود بنیادی‌فر رقم زد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902695

دیگر خبرها

  • داور بدیمن برای رئال در بازی برگشت با بایرن
  • رسمی: داور فینال جام جهانی برای بازی رئال-بایرن
  • بازگشت سریع موعود از قطر: سلام پرسپولیس!
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • اعتراض استقلال خوزستان به انتخاب داور بازی سپاهان
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش
  • بنیادی فر داور پرسپولیس شد/ سوت بازی استقلال در دستان کوپال
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی