Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:43:51 GMT

35 درصد تخلفات رانندگی قم به دلیل سرعت متوسط غیرمجاز است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۹۳۲۹

35 درصد تخلفات رانندگی قم به دلیل سرعت متوسط غیرمجاز است

قم - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ماه، حدود 35 درصد تخلفات رانندگی ثبت شده توسط دوربین های واقع در محورهای استان ناشی از سرعت متوسط غیرمجاز بوده است.

جواد شاکری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: دوربین های ثبت تخلف علاوه بر سرعت لحظه ای، توان ثبت سرعت متوسط را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در هفت روز نخست اجرای طرح نوروزی در استان، بیش از 15 هزار تخلف توسط دوربین های واقع در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که از این تعداد بیش از پنج هزار تخلف مربوط به سرعت متوسط غیرمجاز بوده است.
وی گفت: برخی رانندگان با نزدیک شدن به دوربین های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی، اقدام به کاهش سرعت خود می کنند، ولی غافل از این که این سامانه ها سرعت متوسط خودروها را نیز ثبت و به صورت هوشمند اقدام به ثبت تخلف و صدور جریمه می کنند.
شاکری با تاکید بر این که قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش حوادث است، گفت: سرعت غیرمجاز یکی از مهم ترین عامل های تصادف های رانندگی است که ضرورت دارد در هنگام رانندگی به ویژه در ایام پرتردد عید نوروز مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به استفاده از سامانه های پیشرفته ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان گفت: انواع سامانه های نظارتی، پلاک خوان و ثبت سرعت در محورهای قم فعال است که وضعیت جاده ها را به صورت شبانه روز پایش می کند.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نوروز 98 سرعت غيرمجاز تخلفات رانندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف