Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امورخارجه آلمان چهارشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: مقام های ریاض درخواست برلین برای حضور ناظران در جلسه دادگاه متهمان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد عربستانی را رد کرده اند.

 در این بیانیه کوتاه آمده است: بارها انتظار داشتیم که مقام های سعودی با بازرسان ترکیه ای در پرونده قتل خاشقچی همکاری کنند، اتفاقی که (تاکنون) نیفتاده است و امروز نیز درخواست ما برای حضور در جلسه محاکمه عاملان قتل این روزنامه نگار پذیرفته نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز بارها بسیاری از مقام های ترکیه ای اعلام کردند: آنکارا تمامی اطلاعات مورد نیاز و ضروری را در خصوص پرونده خاشقچی در اختیار ریاض قرار داده است، اما همکاری متقابلی از سوی سعودی ها انجام نشده است.
ترکیه از عربستان می خواهد، به سوالات مختلفی مانند محل دفن جسد خاشقچی و اسامی عربستانی هایی که در دادگاه قتل این روزنامه نگار حاضر شده اند، پاسخ درستی بدهد.

دادستان عربستان در حالی سوم ژانویه گذشته (13 دی ماه) از برگزاری نخستین جلسه متهمان قتل خاشقچی خبر داد که سازمان ملل متحد این اقدام مقام های عربستان را ناکافی می داند و خواستار تحقیقات شفاف و جامع شده است.

بیانیه وزارت امورخارجه آلمان دو روز پس از آن منتشر می شود که رویترز یکشنبه شب به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود، «سعود القحطانی» مشاور ارشد «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در هیچ یک چهار جلسه دادگاه که از ژانویه سال جاری میلادی (دی/ بهمن) تاکنون درباره متهمان قتل خاشقچی برگزار شده، حضور نداشته است.

این خبرگزاری یکشنبه شب هفته جاری به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، مسئولان عربستان تنها به برخی دیپلمات های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، چینی و ترکیه ای اجازه حضور در جلسه دادگاه را داده اند.

این افراد تنها ساعاتی مانده به برپایی جلسه دادگاه عاملان قتل خاشقچی برای حضور در جلسه، اما بدون حضور مترجم دعوت شده و حضور یافته اند.

عربستان به دنبال آن است که از خشم جهانی که پس از کشته شدن خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول دامانش را گرفت، رهایی یابد، اقدامی که در آن وجهه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان آسیب جدی دیده است.

سازمان و نهادهای بین المللی حسن نیت عربستان در پرونده قتل خاشقچی را برگزاری یک دادگاه عادلانه و بدور از هرگونه جانبداری از مقام های ارشد این کشور دانسته اند.

اما مقام های ریاض هرگونه همکاری با ناظران بین المللی در خصوص مجازات عاملان قتل خاشقچی را دخالت در امور خود دانسته و آن را بشدت رد می کنند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • تجلیل از مقام معلمان در سپیدان
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • واکنش رونالدو به حضور النصر در فینال جام حذفی عربستان
  • تصمیم‌گیری برای مردم؛ فیلم یک جلسه دولتی با حضور وزیر را ببینید
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی