Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده کشور، گفت: با اقداماتی که در زمینه سلامت آب و غذا انجام شده، تاکنون حتی یک مورد بیماری عفونی در مناطق سیل زده نداشتیم.

دکتر ایرج حریرچی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده، گفت: از زمان بروز این حوادث در برخی استان های کشور، وزارت بهداشت اقدامات بهداشتی و درمانی مناسب را انجام داد و اعلام کردیم که تمام دانشگاه های علوم پزشکی استان های در معرض خطر در حالت اماده باش قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عین حال ستادی در وزارت بهداشت به فرماندهی وزیر بهداشت و در استان های سیل زده به فرماندهی روسای دانشگاههای تشکیل و آمادگی‌های لازم انجام شد.

حریرچی با بیان اینکه در استان های سیل زده مجموعا ۲۹۵ نفر مصدوم داشتیم، ادامه داد: درمان مناسب برای همه مصدومان انجام گرفت. همچنین اقدامات بهداشتی لازم هم بر روی مواد غذایی و آب آشامیدنی انجام شد و در حال انجام است.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: در مناطق سیل زده از آب آشامیدنی و مواد غذایی در محل آزمایش های لازم انجام شد و مواد غذایی و آب آشامیدنی مناسب در بین مردم توزیع شد. همچنین از آنجایی که ممکن است با بالا آمدن سطح آب، آلودگی های میکروبی و بیماری های عفونی ایجاد شود، اقدام به کلرزنی آب و چک کردن بار میکروبی و آلودگی آب کردیم و سطح کلر آب ها مورد سنجش قرار گرفت.

حریرچی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده، نتیجه بسیار کم نظیر این بود که طی این مدت حتی یک بیماری عفونی هم در مناطق سیل زده نداشتیم. در برخی مناطق هم توصیه کرده‌ایم که آب بسته بندی شده توزیع کنند و یا آب را قبل از آشامیدن بجوشانند. در عین حال طی این مدت نهادهای دیگر و مردم هم همکاری کردند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد