Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر مسئولان در هر سه قوه دغدغه‌های مردم را جدی بگیرند و در جهت پاسخ به مطالبات آنان برنامه‌ریزی کنند، در سال جدید شاهد اعتراضات عمومی نخواهیم بود. او در همین حال می‌گوید نباید با معترضان که دغدغه‌ معیشتی دارند برخورد امنیتی شود.

محمد عطریانفر از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی در تحلیل خود از وضعیت سال جدید، ‌با یادآوری اعتراضات مردمی که از دی‌ماه سال ۹۶ شروع شد و در سال ۹۷ هم ادامه داشت، می‌گوید: آن‌طور که مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی کشور اعلام می‌کنند هدف این اعتراضات ضدیت با نظام جمهوری اسلامی نبوده و عموما دغدغه‌های معیشتی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات مردم، به مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌های ناشی از شرایط عمومی کشور معطوف می‌شود. پس نباید با این اعتراضات برخورد امنیتی شود.


او هشدار می‌دهد: اگر ما آدرس غلط بدهیم، مسیر را اشتباه برویم و اعتراضات مردم را که نسبت به معیشت خود مشکل دارند به خارج از کشور ربط دهیم، چه بسا هزینه‌های آن برای کشور بیشتر شود. البته دشمن در همه مواقع سوءاستفاده خود را می‌کند، اما این بدان معنا نیست که پشت هر اعتراض مردمی، دسیسه خارجی نهفته است. مردم مشکل دارند و طبیعی است که اعتراض کنند. تنها راه پاسخگویی به اعتراضات مردمی نیز برطرف کردن دغدغه‌ها و مشکلات آنان است نه برخورد امنیتی.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: آنچه رهبری نیز بر آن تأکید دارند این است که اعتراضات مردمی باید شنیده و خواسته‌های آنان بررسی شود. مسئولان باید یک پاسخ صریح و مشخص در قبال مردم داشته باشند.

عطریانفر تأکید می‌کند: من معتقدم اگر به این نکات توجه شود هیچ اتفاق و نگرانی بابت سال ۹۸ پیش روی ما نخواهد بود و ما در سال جدید هیچ دغدغه‌ای درباره کلان کشور و نظام نخواهیم داشت.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند