Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:57:29 GMT

تئاتر مازندران زیر سیل نامهربانی/ روز ملی غریب سپری شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۰۰۰۹

تئاتر مازندران زیر سیل نامهربانی/ روز ملی غریب سپری شد

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: این بار مسئولان فرهنگی و هنری مازندران سیل را بهانه قرار داده اند تا یک رخداد بلکه یک روز هنری را به فراموشی سپارند، هفتم فروردین امسال برای هنرمندان هنرهای نمایشی بیش از دیگر سال‌ها غریب و حزن انگیز بود.

اگرچه هنرمندان رشته‌های مختلف ازجمله هنرهای نمایشی با اجرای کارهای هنری و اختصاص درآمد آن برای سیلزدگان، همنوایی خود را با حادثه دیدگان اعلام کرده اند و برخی از هنرمندان تئاتر مازندران نیز در حادثه سیل، خانه و اسباب زندگیشان آسیب دید، اما گویی مسئولان فرهنگی و هنری مازندران، روزی برای هنرهای نمایشی را از تقویم استان پاره کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز هنرهای نمایشی در حالی در بسیاری از مناطق کشور از جمله شیراز، کرمان و دیگر استان‌های حادثه دیده در بحران آب و هوایی برگزار شد که مسئولان فرهنگ و ارشاد مازندران از یک پیام خشک و خالی برای پاسداشت این روز دریغ کرده اند.

میثم زندی از فعالان تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران در این باره می‌گوید: باید به حال تاتر و مسئولانش افسوس خورد که روز هنرهای نمایشی در آن غریب وار سپری شد.

این همه غریبی در تئاتر استان که رتبه اول تحصیلکردگان تئاتر را دارد و بیشترین گروه نمایشی را دارااست، پذیرفتنی نیست

وی با بیان اینکه مازندران بیشترین تحصیلکردگان تئاتر را در کشور دارد گفت: متأسفانه مسئولان ارشاد استان در خواب هستند واین همه غریبی در تئاتر استان که رتبه اول تحصیلکردگان تئاتر را دارد و بیشترین گروه نمایشی را دارااست، پذیرفتنی نیست.

وی با عنوان اینکه نزدیک به یک قرن فعالیت تئاتر حرفه‌ای در مازندران صورت می‌گیرد تصریح کرد: غریبی تئاتر به هیچ پذیرفتنی نیست و هیچ واکنشی از سوی مسئولان درباره روز هنرهای نمایشی صورت نگرفته است.

زندی با اظهار اینکه روز هنرهای نمایشی بسیار مهم است، گفت: در بسیاری از استان‌ها، مسئولان ارشد استانی و شهرستانی با هنرمندان به گفتگو نشستند و با آنان دیدار کردند درحالی در مازندران این روز با سکوت و بی توجهی سپری شد.

رضا نوری از فعالان تئاتر مازندران نیز با اشاره به اینکه وضعیت تئاتر استان نابسامان است ضمن همدردی با سیلزدگان استان یادآور شد: برخی از هنرمندان تئاتر نیز جزو افراد سیلزده هستند و لازم بودن مسئولان فرهنگی در روز ملی هنرهای نمایشی حداقل با هنرمندان نمایشی دیدار و دلجویی می‌کردند.

وی با اظهار اینکه همواره هنرمندان حوزه تئاتر در صحنه‌های مختلف در کنار مردم بوده اند اظهار داشت: در سیل اخیر نیز هنرمندان پابه پای دیگر افراد به یاری افراد حادثه دیده پرداختند و انتظار می‌رفت در روز ملی هنرهای نمایشی، مسئولان استان حداقل از هنرمندان پیشکسوت و یا حادثه دیده دلجویی می‌کردند.

مازندران ۳۷ گروه ثبت‌شده نمایشی دارد که درمجموع دو هزار نفر در عرصه تئاتر استان فعال هستند و عسگر وفایی نژاد از هنرمندان تئاتر، مسائل مالی را از مشکلات هنر تئاتر بیان کرد و گفت: قطعاً اگر وضع مالی بهتر بود گروه‌های بیشتری شرکت می‌کردند و بیشترین معضل در حال حاضر حمایت نشدن مالی از هنرمندان است.

وی تبلیغات و حمایت از هنر تئاتر را ضروری برشمرد و گفت: ضعف تبلیغات از دیگر مشکلاتی است که گریبان هنر تئاتر را گرفته و هنرمندان ازنظر مادی ومعنوی چندان حمایت نمی‌شوند.

آسمان تئاتر در گوشه و کنار مازندران یکرنگ است و همه جای استان هنرمندان این حوزه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کنند و به گفته محمد درزی کاسمانی از هنرمندان تئاتر در بابل، کسانیکه کار و حرفه اصلیشان کارهای فرهنگی و هنری است باید به لحاظ آموزش و اجرا از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شوند نه اینکه دیده نشوند و مورد حمایت قرار نگیرند.

نورالدین قدسی از دانش آموخته‌های نمایش از دانشگاه آزاد تنکابن که پس از گذشت هفت سال دوباره به صحنه تئاتر برگشته است می‌گوید: ضعف مدیریت و برخورد نامناسب از سوی دست اندرکاران عرصه نمایش از یکسو و دغدغه مالی اهالی نمایش از مسائلی است که همواره هنرمندان را رنج می‌دهد.

وی اظهار داشت: در حالیکه گروههای شهرستانی برای اجرای اثر نمایشی با مشکل مواجه هستند اما شاهد آنیم که گروههای پایتخت نشین با سوپراستارهایشان براحتی در مکان‌های هنری و فرهنگی شهرستانها به اجرای آثار می‌پردازند.

به اعتقاد فعالان نمایشی تاتر استان اسیر روزمرگی و گرفتار سیاست زدگی مدیران غیرفرهنگی شده است و متولیان حوزه نمایش در استان با فعالان این بخش برخورد سلیقه‌ای دارند، همچنین از کمترین امکانات سخت افزاری مانند نور مناسب، امکانات گریم، لباس و طراحی صحنه برخوردار نیست و این کمبودها در حالی است که متولیان فرهنگی و ارشاد استان، از دادن یک پیام برای روز هنرهای نمایشی دریغ کرده اند.

کد خبر 4577220

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران اداره کل ارشاد مازندران ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل همراه اظهار داشت: از فرهنگسرای نیاوران بیرون آمدم که امسال بیشتر به کار هنری‌ام برسم و از تمامی ظرفیتی که داریم، دوستان و هنرمندان خوب و کسانی که سالیان سال است در کنارشان کار و شاگردی کردم کمک بگیرم تا امسال بتوانیم یک سری کارها را انجام دهیم. اولین پروژه‌ای که در دست داریم یک مجموعه تلویزیونی طنز است و پیگیری می‌کنیم که به نتیجه برسیم.

وی که پیشتر پیشینه کارگردانی فیلم کوتاه را در کارنامه کاری‌اش دارد، خاطرنشان کرد: این نخستین کارگردانی من در ساخت مجموعه بلند تلویزیونی خواهد بود. تشکیل اتاق فکر و کارهای مقدماتی و رایزنی‌های آن در دست انجام است و متعاقبا اسامی عوامل اعلام می‌شود. این مجموعه کاری متفاوت در حوزه کمدی است و بی‌شک مخاطبان بسیاری خواهد داشت. موضوعات روز جامعه محوریت کار در ساخت این مجموعه تلویزیونی است.

بازیگر اخراجی‌ها گفت: در ساخت این مجموعه از بازیگران پیشکسوت و قدیمی با تجربه همراه با ترکیبی از بازیگران نسل جدید و بازیگران تئاتر استفاده می‌کنم.

وی اظهار داشت: در جشنواره‌های مختلف تئاتر، هنرمندان بسیار خوب و مستعدی را در تمامی شهرستان‌ها دیدم و یکی از دلایلم تربیت نیروی انسانی و هنرمندان خوب و متعهد است و به گمانم می‌شود از این ظرفیت برای حضور استعدادهای بازیگری در شهرستان‌ها استفاده کرد.

همراه گفت: این مجموعه تلویزیونی در تهران فیلمبرداری می‌شود اما در کستینگ آن حتما از هنرمندان شهرستانی دعوت خواهم کرد. این روزها مشغول نوشتن هستم و تلاش می‌کنم بیشتر فیلم ببینم.

کد خبر 849313 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر