Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای ناظر بر روند انتخابات افغانستان از کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور خواسته‌اند تا هرچه زودتر نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کنند تا زمینه آغاز بکار پارلمان افغانستان فراهم شود. ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حدود پنج از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان می‌گذرد اما کمیسیون‌های انتخاباتی تا کنون نتوانسته‌اند نتایج نهایی تمام ولایت این کشور را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند شمارش آرا به دلیل اختلافات بین کمیسیون شکایات انتخابات و کمیسیون انتخابات این کشور به مشکل برخورد ارگ ریاست جمهوری افغانستان برای حل این مشکل اصلاحات گسترده را در کمیسیون‌های انتخاباتی اعمال کرد.

انتظار می‌رفت که پس از تعدیل قوانین و تعیین اعضای جدید در کمیسیون‌های انتخاباتی مشکلات جاری در روند اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور بر طرف شود.

اما با وجود گذشت یک ماه از زمان آغاز بکار اعضای جدید کمیسیون‌ انتخابات افغانستان، تا کنون نتایج نهایی انتخابات پارلمانی شماری از ولایت‌ها اعلام نشده است.

کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان؛ از ریاست 2 زن تا سرنوشت نامعلوم بودجه انتخابات ریاست جمهوری و چالش جلوگیری از گشایش پارلمان افغانستان

این در حالی است که از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان بیش از 6 ماه می‌گذرد.

نهادهای ناظر بر روند انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع هشدار دادند که روند اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور نباید دیگر با تاخیر روبرو شود.

آنها خاطرنشان کردند که تاخیر در این روند دیگر برای مردم افغانستان پذیرفتنی نیست و هرچه سریعتر باید نتایج نهایی انتخابات پارلمانی مشخص شود.

«نعیم اصغری» مسئول برنامه‌های انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان به رسانه‌ها گفت: کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان باید با دقت و به سرعت نتایج انتخابات پارلمانی را اعلام کند.

وی تصریح کرد که به دلیل عدم مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات درهای پارلمان مسدود باقی مانده و قوه مقننه در این کشور از فعالیت باز مانده است.

سرنوشت نامعلوم چگونگی آغاز دوره جدید پارلمان افغانستان نمایندگان جدید خواستار بازگشایی پارلمان افغانستان شدند

دوره کاری جدید پارلمان افغانستان طبق قانون باید در 15 اسفند از سوی دولت افغانستان و با حضور نمایندگان جدید پارلمان افتتاح شود اما با وجود گذشت 22 دو روز از این تاریخ دوره کاری جاری جدید پارلمان آغاز نشده است.

کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع تاکید کرد که روند اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی افغانستان به دلیل حجم بالای شکایات انتخاباتی با مشکل روبرو شده است.

«محمد قاسم الیاسی» سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت: تا کنون نتایج نهایی انتخابات پارلمانی در 24 ولایت افغانستان اعلام شده است.

وی افزود: تا دو هفته آینده نتایج نهایی انتخابات پارلمانی 8 ولایت دیگر را اعلام خواهیم کرد اما تا کنون روند بررسی نتایج نهایی انتخابات پارلمانی در کابل آغاز نشده است.

اختلاف کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان در بررسی آرای انتخابات پارلمانی کابل بن‌بست بازشماری آرای کابل با ادامه درگیری‌های کمیسیون‌های انتخاباتی در افغانستان

الیاسی خاطرنشان کرد که تفکیک آرای تقلبی از آرای واقعی در انتخابات پارلمانی این کشور بویژه در حوزه‌های انتخاباتی کابل روند اعلام نتایج انتخابات پارلمانی را با مشکل روبرو کرده است.

این در حالی است که کمیسیون‌های قبلی انتخاباتی نیز بر سر شمارش آرای انتخابات پارلمانی در کابل دچار اختلاف نشر شدند و پس از چندین بار بازشماری آرا نیز نتوانستند نتایج نهایی در این ولایت را اعلام کنند.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود