Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مقررات دست و پا گیری که بانک‌ها برای رونق تولید ایجاد می‌کنند یک ترمز قوی برای جلوگیری از تولید است که کاهش مقررات دست‌وپا گیر بانکی جزو وظایف اصلی دولت و نظام اقتصادی کشور است تا تولید را رونق بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خاورستان، پیرامون شعار سال 1398 "رونق تولید" اظهار کرد: اگر قوانین موجود به نحو دقیق و مطلوب اجرایی شود بسیاری از مشکلاتی که جلوی رونق تولید را گرفته حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این‌که کمبود قوانین نداریم بلکه تورم قوانین داریم، افزود: در بحث رونق تولید خلاءهای قانونی نداریم اگرهم باشد به عهده دستگاه‌های اجرایی و دولت است که کمبود یا اصلاح قوانین را از مجلس درخواست کنند و مجلس نیز به آن رسیدگی کند.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی فساد، رانت‌ها و قاچاق را از جمله عوامل جلوگیری از رونق تولید برشمرد و بیان کرد: معمولا فساد و رانت‌هایی که در این حوزه شکل می‌گیرد عامل جلوگیری از رونق تولید است و مدیریت‌های ضعیف را می‌توان سومین عامل برای جلوگیری از رونق تولید عنوان کرد.

 

فلاحتی افزود: از طرف دیگر مقررات دست و پا گیری که بانک‌ها برای رونق تولید ایجاد می‌کنند یک ترمز قوی برای جلوگیری از تولید است که کاهش مقررات دست‌وپا گیر بانکی جزو وظایف اصلی دولت و نظام اقتصادی کشور است تا تولید را رونق بخشد.

 

وی با بیان این‌که همه بحث تولید فقط تولیدکردن نیست خاطرنشان کرد: بازار کار و خدمات نیز مهم است که نیاز به عرصه‌های جدید و باز دارد که مسیر را برای مشارکت جوان‌ها و بخش‌های قوی اقتصادی را در عرصه جهانی و داخلی باز کند.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف دیگر تولید فقط تولید فنی نیست بلکه تولید دانش نیز اهمیت دارد و جزو اولویت‎‌های یک تولیدی است.

 

فلاحتی تولید محصولات زراعی، باغی و پرورش آبزیان را از دیگر حوزه‌های رونق گرفتن تولید عنوان کرد.

 

وی با اشاره به قوانین موجود برای تولیدکننده‌ها گفت: بسیاری از قوانین در حوزه تولید وجود دارد که تولیدکننده از آن بی‌اطلاع است و متأسفانه بی‌اطلاعی تولیدکننده، کارفرما، کارگر یا وجود ضعف‌های اطلاع‌رسانی در استان‌های کم‌برخوردار از دیگر مشکلات این حوزه است.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس برای تولید مشاغل عشایر و روستایی وام‌های خوداشتغالی مصوب کرده که متأسفانه افراد مستعد به گرفتن وام از آن بی‌اطلاع هستند و معمولا کسانی از وام‌های خوداشتغالی استفاده می‌کنند که دستی در سیستم اداری دارند یا کارکرده سیستم‌های اجرایی هستند.

 

فلاحتی عنوان کرد: اولین بستر برای رونق تولید در استان خراسان‌جنوبی برخوردارشدن استان از معافیت‌های خاص مالیاتی و تسهیلات خاص رونق تولید است.

 

وی افزود: شهرستان‌های قاین و بیرجند جزو شهرهای برخوردار تلقی می‌شوند که این به ظاهر چیز خوبی است اما وقتی به باطن نگاه می‌کنیم بیرجند و قاین در قیاس با خیلی از شهرستان‌های استان‌های دیگر از محرومیت بالایی برخوردارند.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به عدم جذب سرمایه‌گذار در استان اشاره و اظهار کرد: در چند سال اخیر سرمایه‌گذارانی توسط استانداران مختلف به داخل استان آورده شده‌اند اما متأسفانه به دلیل برخوردارنبودن استان از معافیت‌های مالیاتی جذب نشده‌اند چراکه اگر سرمایه‌گذاری بخواهد در استان خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کند وقتی با این طور مسایل برخورد می‌کند به فکر رفتن به شهرهای مرکزی کشور که برخوردار از زیرساخت‌های راه‌آهن، جاده‌ای و معافیت‌های مالیاتی هستند می‌شود.

 

فلاحتی افزود: خراسان جنوبی یکی از مهم‌ترین استان‌های مرزی کشور است که باید به عنوان رونق اقتصادی و تولید در نظر گرفته شود و روی آن سرمایه‌گذاری شود نه فقط شعاری و حرفی بلکه در عمل.

 

وی بیان کرد: متأسفانه از 4 بازارچه استان خراسان‌جنوبی فقط یکی فعال است و با وجود بسته‌بودن سه بازارچه، رونق تولید چگونه می‌خواهد انجام شود.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های دیگر استان اشاره کرد و گفت: در استان باید بسته‌های حمایتی ویژه برای ظرفیت‌های اقتصادی استان مانند معادن، کشاورزی، فرآوری زرشک و عناب دیده شود و جوانان پای کار باشند و چرخه تولید را بچرخانند.

 

فلاحتی خاطرنشان کرد: بایستی قبل از پرداختن به تولیدات جدید در استان کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل راه‌اندازی شود.

 

وی افزود: چطور می‌توانیم به ظرفیت‌ها و کارخانجاتی که زیر 50 درصد تولید دارند یا تعطیل هستند بی‌توجه باشیم و بعد به سمت بازار جدید سرمایه‌گذاری برویم؟ چراکه این اتلاف سرمایه است.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه خراسان‌جنوبی بیان کرد: خراسان‌‌جنوبی ظرفیت بسیار قوی برای اشتغال و تولید دارد، رونق تولید در عرصه‌های مختلف اعم از گردشگری، کشاورزی، مرز و حوزه‌های بوم‌گردی وجود دارد که بایستی دستگاه‌های اجرایی در هر حوزه بسته‌های حمایتی را در این زمینه مشخص کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بوانات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را تغییر نگرش نسبت به تولید و دخالت دادن زیست بوم‌ها در امر تولید دانست و بیان کرد: این امر تنها با مشارکت مردم به عنوان پیشران تولید محقق می‌شود.

امام جمعه بوانات افزود: اینکه عده‌ای در تهران بنشینند و بخشنامه‌ای الزام‌آور برای کل کشور بنویسند و ابلاغ کنند این فقط رفع تکلیف است و عملاً دردی از دردهای بی‌نهایت تولید را درمان نکرده و نخواهد کرد.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان قدرت در هر کشوری اقتصاد و تولید آن کشور است، عنوان کرد: برای محقق شدن شعار سال رهبری باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی امور به مردم واگذار شود، اما بدون توجه به الزامات اصلی این امر و بدون توجه به زیست‌بوم‌ها، تصدی‌گری مرکزی مانع اصلی تولید است و عملاً مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید، گرفتار بروکراسی اداری فلج کننده‌ای هستند که انگیزه ورود به امر تولید از آنها سلب شده است.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به‌مسائل جاری شهرستان بوانات زد و بیان کرد: یکی از توقعات بحق مردم بوانات از مسؤولان استانی توجه به مطالباتی است که از طریق نمازجمعه به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت خواسته‌های آنها را بیان می‌کند و ما منتظر پاسخ مسؤولان استان به مطالبات مردم بوانات هستیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی دغدغه عامه مردم شد، و خلاء آن در شهرستان محسوس شد برای اینکه این موضوع به عنوان یک نیاز، یک کمبود، یا یک مشکل به اطلاع متولیان امر برسد، تنها راهی که ما به مردم عزیز پیشنهاد می‌کنیم، حفظ آرامش عمومی و بیان آن خواسته از طریق خطبه‌های نمازجمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات اظهار داشت: طرح‌های مهم عمرانی خصوصاً مسئله جاده و راه‌آهن، مشکلات مسکن ملی، موضوع مهم آبخیزداری، معضلات فراوان بهداشت و درمان، برخی مدیریت‌های ناکارآمد، از مهمترین مطالبات مطرح شده چند ماه اخیر شهرستان بوانات است که منتظر پاسخ به این مطالبات هستیم.

کد خبر 6089117

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل