Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:58:05 GMT

دولت بزرگترین مانع تولید در کشور است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۱۰۷۸

دولت بزرگترین مانع تولید در کشور است

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید»، گفت: در ۱۰ سال گذشته شعارهایی که انتخاب می‌شد عمدتاً اقتصادی بود و هر کدام از آنها قطعه‌ای از پازل بود که باید به هم پیوسته می‌شد تا اقتصاد کشور را به رونق اقتصادی برساند.

وی تولید از مهمترین عواملی است که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: اگر بتوانیم زنجیره‌های تولید و حلقه‌های مفقوده آن را پیدا کنیم، به گونه‌ای که هم افزایی اقتصادی در بخش تولید ایجاد شود قطعاً می‌توانیم بگوییم یک مرحله جدی از اقتصاد را سپری کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنعانی مقدم تصریح کرد: اگر قدرت اقتصادی نداشته باشیم نمی‌توانیم در جنگ اقتصادی با دشمن مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه اگر موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد برداشته نشود نمی‌توان کار کرد، افزود: بزرگترین مانع خود دولت است؛ دولت به جای اقتصاد مقاومتی، مقاومت اقتصادی می‌کند؛ به عبارت دیگر به جای اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد مردمی که باید وارد عرصه، شود مقاومت می‌کند و به عنوان رقیب در مقابل مردم ظاهر می‌شود، به همین جهت این موانع باید برطرف شود تا بتوانیم به تولید دست یابیم.

رئیس کمیته اصل ۴۴ دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان مسئول کمیته اصل ۴۴ مجمع در جریان گزارش‌ها هستم، گزارش‌هایی که برای ما ارسال می‌شود حاکی از آن است، دولت حاضر نیست از تصدی گری کناره گیری کند در صورتی که طبق اصل ۴۴ دولت باید امکاناتی را که در اختیار دارد به مردم واگذار کند تا اقتصاد مردمی شود.

کد خبر 4576303

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت دوازدهم اصل 44 اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از پارک علم و فناوری گفت: اقتصاد دولتی؛ اقتصادی پویا و موفق نیست، اقتصاد؛ باید بر پایه مشارکت مردمی شکل بگیرد، موانع موجود در این زمینه اطلاع‌رسانی شود و مسئولان مربوطه بیشتر پیگیر باشند.

در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری‌سازی گردد و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و سپس از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است این شرکت‌ها تأثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید