Web Analytics Made Easy - Statcounter

طهماسبی گفت: اجرای طرح سایه‌بان در باغات در کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب و تنش‌های محیطی تأثیر بسزایی دارد.

محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توسعه گلخانه‌ها را یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با توجه به محدودیت منابع آب، توسعه گلخانه‌ها با هدف صرفه جویی آب و انتقال کشت محصولات آب بر از فضای باز به محیط کنترل شده در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش تبخیر آب، بازچرخانی مجدد آب به فضای گلخانه، تأمین نیاز غذایی و کشت متراکم در فضای گلخانه، کاهش ریسک تولید همچون سرمازدگی، گرمازدگی، تگرگ، طوفان و سایر عوامل طبیعی، افزایش سلامت محصول و تولید خارج از فصل را از دیگر مزایای مهم کشت گلخانه برشمرد.

بیشتر بخوانید: توسعه گلخانه ها راهی برای پایان عطش زمین های کشاورزی/ خبری از ریسک کشاورزی در گلخانه نیست

طهماسبی سطح گلخانه‌های کشور را حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: تا افق ۱۴۰۴ قرار است که سطح گلخانه‌های کشور به ۶۰ هزار هکتار برسد.

اجرای طرح سایه بان در باغات امری مهم در افزایش کیفیت محصول

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود اجرای طرح سایه بان‌ها در باغات مرکبات و انار را امری مهم در افزایش کمیت و کیفیت محصول برشمرد و گفت: اجرای سایه بان‌ها در کاهش ۳۰ درصدی صرفه جویی آب و تنش‌های محیطی تأثیربسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در اعطای تسهیلات سایه بان‌ها وجود ندارد، بیان کرد: تسهیلات اجرای سایه بان در باغات همانند توسعه گلخانه در اختیار باغداران قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرای ۱۶۵ هکتار سایه بان در باغات خبر داد و گفت: هم اکنون تسهیلات احداث گلخانه و اجرای سایه بان در باغات بدون هیچ محدودیتی از صندوق توسعه ملی وجود ندارد و نرخ سود تسهیلات در مناطق مرزی ۴ درصد و سایر مناطق ۱۸ درصد است.

طهماسبی با اشاره به اینکه هزینه اجرای سایه‌بان‌ها متفاوت است، بیان کرد: هزینه اجرای سایه‌بان بسته به نوع سازه و مصالح در محصولات مختلف متفاوت‌اند.

وی در پایان سطح گلخانه‌های دنیا را ۳.۵ میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: از مجموع سطح گلخانه‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار سهم کشور ما است که در برنامه ششم توسعه در نظر داریم، ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار به این سطح برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود