Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطان علی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات واحد زاهدان در سال 97 و چشم انداز این واحد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و آموزشی در سال 98 اظهار کرد: سال 1397 یکی از سال های پرکار در حوزه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اقدامات خوبی که سال گذشته در حوزه آموزشی داشته ایم، با افزایش تعداد دانشجویان مواجه شدیم؛ همچنین برای اولین بار در 10 شهر استان سیستان و بلوچستان آموزشکده سما ایجاد شد.

میر ادامه داد: سال گذشته مقدمات کار را برای جذب دانشجو از کشورهای همسایه فراهم کردیم؛ در بحث تحقق درآمدهای شهریه ای نیز طبق بررسی های انجام شده هیچ گونه انحرافی را نداشتیم.

رئیس واحد زاهدان درباره اقدامات پژوهشی این واحد در سال 97 گفت: در حوزه پژوهشی، 12 همایش علمی را در سطح استان با کمک دستگاه های اجرایی برگزار کردیم که به نوبه خود اقدامی منحصر به فرد بود؛ همچنین در سال 97، کنترل هزینه ها و انضباط مالی و اداری را به نحو خوبی تحقق بخشیدیم که البته تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نقدینگی واحدها را در سطح استان افزایش دادیم؛ تعامل با دستگاه های اجرایی و سازمان ها در سطح بسیار بالایی قرار گرفت و کمیسیون های تخصصی در سطح استان و واحدها به نحو مطلوبی برگزار شد. در بحث پاسخگویی به مطالبات دانشجویی نیز توانستیم بسیار موفق عمل کنیم.

میر یکی از اقدامات مثبت واحد زاهدان در سال 97 را، برگزاری کرسی های ترویجی و نظریه پردازی دانست و اذعان داشت: ما کمیته تخصصی کرسی های نظریه پردازی را تشکیل دادیم به طوری که تا به امروز 8 کرسی نظریه پردازی را در سطح استان و به ویژه شهر زاهدان برگزار کردیم. همچنین افرادی معین شدند که کرسی های نظریه پردازی و ترویجی با هماهنگی معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب، به نحو بهتری در آینده برگزار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان درباره چشم انداز این واحد در سال 98 خاطرنشان کرد: در سال 98 به دنبال این هستیم که منابع درآمدی غیر شهریه ای را از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: امسال طرح پایش را با قدرت و سرعت پیگیری خواهیم کرد؛ همچنین طرح آمایش سرزمینی و متناسب سازی رشته های دانشگاهی با نیازهای استان از برنامه های جدی واحد در سال 98 خواهد بود.

میر بیان کرد: تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را به طور جدی در سال 98 ادامه خواهیم داد تا دانشگاه از آموزش محور بودن خارج شود و به سمت دانش بنیان شدن حرکت کند.

رئیس واحد زاهدان ارتباط با کشورهای همسایه را یکی از اولویت های این واحد دانشگاهی در سال 98 دانست و گفت: برگزاری همایش مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان تحت عنوان «قیام تاریخی عاشورا» یکی از مهم ترین برنامه های امسال دانشگاه خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: توجه به معیشت کارکنان واحدهای دانشگاهی استان نیز از دیگر برنامه های سال 98 است؛ تعاونی مسکن کارکنان در سطح استان مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت. دانشگاه ضمن توسعه برنامه های پژوهشی و علمی خود، بایستی به مسائل معیشتی کارکنان نیز توجه زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

108 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان سال 98 شرکت های دانش بنیان پژوهش سلطان علی میر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان سال 98 شرکت های دانش بنیان پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال