Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:02:34 GMT

ضریب اشغال هتل های 4و 5 ستاره در مازندران به 70 درصد رسید

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۱۵۰۳

ضریب اشغال هتل های 4و 5 ستاره در مازندران به 70 درصد رسید

ساری - ایرنا - رئیس جامعه هتلداران مازندران گفت: ضریب اشغال هتل های چهار و پنج ستاره در ایام نوروز در مازندران به 70 درصد رسید.

جمشید سلطان مرادی روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ضریب اشغال هتل های چهار و پنج ستاره مازندران امسال نسبت به نوروز 97 رشد 25 درصدی دارد.
وی با بیان اینکه در مابقی هتل های مازندران ضریب اشغال کمتر از 50 درصد داریم، افزود: علت این مساله، وجود خانه مسافر و اقامتگاه های دولتی و همچنین سیل اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جامعه هتلداران مازندران با اشاره به اینکه معضلی که همواره با آن مواجه هستیم وجود خانه مسافرها، مدارس و اقامتگاه های دولتی است که باعث خالی بودن هتل ها می شود، اظهار کرد: امسال با وجود اینکه افزایش نرخ در هتل ها نداریم و نسبت به نرخ سال قبل 20 درصد تخفیف در هتل های کمتر از چهار ستاره قائل شدیم اما باز هم نتوانستیم بالای 50 درصد جذب مسافر داشته باشیم.
مرادی با بیان اینکه 120 هزار ویلا در مازندران داریم که فقط پنج هزار ویلا پروانه دارند، ادامه داد: مابقی ویلاها غیرمجاز هستند و فعالیت می کنند اما نظارتی بر رفتار آنها انجام نمی شود.
وی با اشاره به اینکه در ورودی شهرها افراد تابلو به دست به تعداد زیاد، ایستاده اند، گفت: این افراد نمی گذارند گردشگران به سمت هتل ها هدایت شوند و جذب ویلاها می شوند.
رئیس جامعه هتلداران مازندران یادآور شد: اگرچه شاهد افزایش حدود 10 درصدی اقامت در هتل های یک تا سه ستاره هستیم اما همچنان این ظرفیت خالی است.
وی گفت: در مازندران چهار هتل پنج ستاره و پنج هتل چهار ستاره داریم.
بنابر امارهای رسمی سال گذشته بیش از 50 میلیون نفر به استان مازندران سفر کردند اما بیشتر این مسافران ترجیح می دهند که در خانه های شخصی یا ویلاها ساکن شوند که به گفته کارشناسان کشف علت های این علایق و رفع موانع می تواند هتل های مازندران را به شکوفایی برساند.
9927/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نوروز 98 ستاد سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید