Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:41:27 GMT

29 هزار نفر سیل زده اسکان اضطراری یافتند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۱۵۸۸

29 هزار نفر سیل زده اسکان اضطراری یافتند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات اسکان اضطراری و موقت به 29 هزار و30 نفر ازمتاثرین حوادث جوی در چهار روز گذشته در 30 استان کشور خبر داد.

مرتضی سلیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره آخرین روند عملیات امداد و نجات در حوادث ناشی از نزولات آسمانی اظهار داشت: از روز چهارم فروردین‌ تا صبح روز هشتم، در همه استان‌های کشور به جز استان البرز، عملیات امدادرسانی در جریان بوده است به طوری که در 303 شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محورهای کوهستانی امدادگران هلال‌احمر حضوری دائم داشته و مشغول خدمات‌رسانی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در چهار روز گذشته در مجموع به 56 هزار و 585 نفر خدمات امدادی ارائه شده که از این تعداد، 29 هزار و 30 نفر اسکان اضطراری داده شدند و پنج مصدوم نیازمند به خدمات مراقبتی، به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به خدمات ارائه شده از سوی امدادگران در حوادث مرتبط با نزولات آسمانی اشاره کرد و گفت: در چهار روز گذشته از 412 واحد منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفته و 210 دستگاه خودروی گرفتار در برف نیز برای ادامه مسیر رهاسازی شدند.
به گفته وی، همچنین 9 هزار و 813 تخته پتو، 899 دستگاه چادر، 2 هزار و 297 تخته موکت، 23 هزار و 232 بطری آب معدنی، 3 هزار و 663 بسته غذایی، 19 هزار و 368 کنسرو، 36 هزار و 866 قرص نان، 136 کیلوگرم خرما و 3 هزار و 577 کیلوگرم برنج، هزار و 199 کیلوگرم روغن، هزار و 383 کیلوگرم حبوبات و هزار و 424 کیلوگرم قند و شکر در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.
سلیمی با بیان این که امدادرسانی در 14 استان کشور همچنان ادامه دارد، گفت: عموم مردم در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح شهری، صنعتی و کارگاهی، جاده ای، دریایی و کوهستانی می توانند با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.
اجتمام**7029 ** 1095

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امداد و نجات حوادث نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی

پارسائیان معاون فرهنگی و هنری سپاه الغدیر استان یزد گفت: اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج یزد در بخش خواهران و برادران با موضوعات استکبارستیزی و مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، ایران زیبا و ایران قوی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فرهنگ بانوی ایرانی، افزایش جمعیت و فرزند آوری، مکتب شهید سلیمانی، فرهنگ بانوی ایرانی، امید افرینی و افزایش نشاط اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: تعدا ۶۵ گروه در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که ۲۵ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد ۱۵ گروه برادران و ۱۰ گروه خواهران بودند.

پارسائیان ادامه داد: شروع فراخوان و مهلت ارسال آثار از اول بهمن ماه تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بود و بازبینی آثار از ۱۵ فروردین ماه تا ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت.

سرهنگ پارسائیان یاداور شد: بخش نهایی جشنواره در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و گروه‌های برتر جشنواره استانی به مرحله کشوری راه یافتند.
 
ترویج روحیه و معارف انقلابی با زبان هنر و زمینه سازی برای ظهور و بروز استعداد‌ها هم از اهداف برپایی این جشنواره به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام